ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت : ایران با توسعه شبکه ها و پایانه های مرزی و ایجاد تسهیلات و زیرساخت های لازم ظرفیت جابجایی ۴۰ میلیون تن کالا در سال را دارد.
شهریار افندی زاده افزود: فقط در چهار سال گذشته ترانزیت در کشور بیش از ۸۰ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت : فقط در سال گذشته بالغ بر ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالای ترانزیتی جابه جا شد و طی دو ماه نخست امسال هم این رقم دو میلیون و ۲۰۰ هزار تن بود که در واقع در این مدت همواره رشد ترانزیت را داشته ایم.

وی با اشاره به وضعیت پایانه های مرزی کشور، گفت : الان بیشترین جابه جایی کالا اعم از ترانزیت و صادرات و واردات در برخی محورها از جمله دوغارون به سمت افغانستان است که البته این می تواند رشد یابد.

وی بیان کرد : باید با ایجاد مسیرهای ایمن ، با زمان و هزینه کمتر برای حمل و نقل، رسوب کالا در انبارها را کاهش داده و سرعت عبور را افزایش دهیم که از جمله سیاست هایی است که زمینه آن ایجاد و توسعه زیر ساخت ها است و با کمک همه بخش ها محقق می شود.

وی افزود : در بحث توسعه این زیر ساخت ها و امکانات، ارتقا وضعیت پایانه های مرزی مورد توجه قرار گرفته چنانکه هفته آینده سالن تجاری و مسافری پایانه مرزی 'جزابه' بهره برداری می شود.

وی ادامه داد : سالن مسافری پایانه میلک در سیستان و بلوچستان ،، سالن مسافری باشماق در کردستان، سالن مسافری پایانه پرویزخان در کرمانشاه و سالن تجاری لطف آباد خراسان رضوی و پایانه میل ۷۸یا ماهی رود در خراسان جنوبی هم آماده است و ظرف چند ماه آینده بهره برداری خواهد شد.

افندی زاده اظهارداشت : توسعه پایانه ها سرعت را در عبور کالا افزایش می دهد و ما در حال حاضر برنامه روان سازی ، ساده سازی و شفاف سازی عبور کالا و نزدیکی آن به قوانین بین المللی دردست اجرا داریم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مسیرهای ریلی در توسعه تجاری و مباحث ترانزیتی منطقه گفت : الان پروژه مهم ایران در محور شرق ، مسیر ریلی بندر چابهار به زاهدان - مشهد - سرخس است که در کریدور شرق در امر ترانزیت بسیار کلیدی است.

افندی زاده، محور دیگر را اتصال قزاقستان و ترکمنستان به ایران عنوان کرد و افزود : بخش اینچه برون استان گلستان افتتاح شده ، قسمت داخل قزاقستان هم کامل شده و مسیر داخل ترکمنستان هم ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی پروژه ریلی مهم دیگر در حوزه ترانزیت کشور را بندر عباس - قزوین - رشت - انزلی - آستارا دانست و گفت : بخش رشت و قزوین آن در حال تکمیل است.

این مسوول، پروژه مطرح دیگر ریلی موثر در این زمینه را که هم اینک کامل شده خط ریلی بندر امام (ره) - شلمچه - بصره عراق - سوریه ، جنوب اروپا و شمال آفریقا ذکر کرد.

وی افزود : ایران با توسعه شبکه ریلی بهترین سیستم پایدار را در بخش های حمل و نقلی ایجاد می کند که از این جهت این سرزمین به عنوان چهارراه ترانزیتی نامیده می شود.

معاون وزیر راه ادامه داد : در این میان اتصال کشورهای همسایه از جمله افغانستان از طریق ایران به آب های آزاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این راستا توسعه محور شرق و چابهار به این امر کمک زیادی می کند.



۲۰ خرداد ۱۳۹۲ ۱۴:۱۲
pmo-گزارش خبری |
کد خبر : ۲۲,۹۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید