مانور دریایی مقابله با مواد خطرناک و سمی در بندر چابهار برگزار شد وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: رکورد کم سابقه جابجایی بار در بندر شهیدبهشتی چابهار در سال ۹۷/ انتقال کالاهای اساسی سهم استان های شرقی کشور از طریق بندر چابهار/ انجام شش سال فعالیت شبانه روزی برای احداث بندر چابهار دریافت قسط اول ۳۰۰ میلیارد تومانی برای خط آهن چابهار- زاهدان تا چند روز آینده/ خط آهن چابهار- زاهدان تا سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود نقش کلیدی بندر چابهار در تامین کالاهای اساسی استان های شرقی/جایگاه ویژه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در رونق سواحل مکران/تبدیل سواحل مکران به قطب جهانی در گرو توجه به حمل نقل دریایی و ترافیک بار تبادل کالایی بندر چابهار با 10 کشور در 11 ماه گذشته/عدم محدودیت سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در بندر چابهار ضرورت احیا و توسعه صنعت لنج سازی در سیستان و بلوچستان/لزوم راه اندازی مسافرت های دریایی بین بندر چابهار با بنادر داخلی و خارجی/ جاده های پرترافیک استان در اولویت 2 بانده شدن پیام تبریک مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز دانشجو افتتاح 2.5 کیلومتر جاده دسترسی بندر شهید بهشتی با حضور وزیر راه بندر چابهار؛ در ردیف بنادر تراز برتر/راه اندازی خط مسافری دریایی چابهار – مسقط از پایان آذر ماه/ وجود مدرن ترین ترمینال مسافری دریایی کشور در بندر چابهار کسب رتبه برتر توسط بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در اجلاس استانی نماز
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اعلام این که برای اتمام فازهای در حال توسعه حدود 2 سال زمان و حدود 25 میلیارد دلار سرمایه نیاز است گفت: هر روز تاخیر در تکمیل این طرح‌ها معادل روزانه 100 میلیون دلار ضرر است.

رکن الدین جوادی در مراسم تودیع و معارفه مدیران نفت و گاز پارس با بیان این که شرکت نفت و گاز پارس برای تحقق اهداف توسعه‌ای خود باید ماهانه یک میلیارد دلار هزینه کند، افزود: بنابراین در این شرکت برای حدود 35 میلیون دلار به صورت روزانه باید تصمیم سازی و تصمیم گیری شود تا به موقع در پروژه ها هزینه شود و این نیازمند ساز و کار دقیق است.

او در مورد درآمدهای شرکت نفت و گاز پارس گفت: اگر درآمد هر فاز از پارس جنوبی را حدود 2.5 میلیارد دلار در سال در نظر بگیریم، از مجموعه فازهای توسعه نیافته - 12 فاز - سالانه 30 میلیارد دلار درآمد حاصل می شود.

به گفته معاون وزیر نفت با هر روز تاخیر در بهره برداری پروژه های پارس جنوبی، به اندازه 3 روز هزینه که معادل درآمد یک روز این شرکت است زیان ایجاد خواهد شد.

وی با اهمیت دانستن توسعه زودهنگام طرحهای توسعه پارس جنوبی و نقش تاثیر گذار آن در اقتصاد ملی، تمامی فعالان این حوزه را در دور جدید مدیریتی شرکت نفت و گاز پارس به تمرکز بر راهبردهای تدوین شده در سند چشم انداز توسعه این منطقه فراخواند .

وی پایبندی بر دو مولفه " زمان " و "کیفیت" در روند توسعه مگاپروژه‌های پارس جنوبی تاکید کرد و گفت: امیدواریم با اجرای صحیح این مقوله در کنار پشتیبانی موثر ارکان بالادستی در حوزه تامین منابع مالی و افزایش سطح سرمایه گذاری ها، شرایط مورد انتظار در این منطقه بزرگ اقتصادی بوجود آید .

مدیر عامل شرکت ملی نفت اصلاح فرایندها را در اداره امور شرکتها و سازمان بسیار با اهمیت دانست و افزود: سه رکن مدیریت، مجری و سازمان بالادستی در قالب اصلاح ساختار مدیریتی، بهبود روندهای اجرایی و هماهنگی اثربخش با ارکان بالادستی می تواند موجب تحول و پیشرفت سازمانی در دستیابی به اهداف ترسیم شده شود .

جوادی با اشاره به نقش مهم مدیریت و راهبری ماموریت ها گفت: کارفرمایان همواره از نقشی تاثیرگذار در اجرای ماموریت ها برخوردارند به نحوی که کارفرمایان برتر، همکاران، پیمانکاران و ذینفعان پروژه ها را در شرایط رشد و پیشرفت قرار داده و کارفرمایان ناکارآمد، پیمانکاران و تمامی ارکان پروژه را زمینگیر می کنند .

وی تمرکز بر زمان تعیین شده اجرای پروژه ها، حذف عوامل کند کننده مسیر توسعه، تخصص گرایی و اتخاذ تصمیمات صریح و شفاف را از ملزومات اعمال مدیریت اثربخش در شرایط کنونی پارس جنوبی دانست .

۱ آبان ۱۳۹۲ ۱۵:۳۴
pmo-گزارش خبری |
کد خبر : ۲۶,۱۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید