طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار بندر چابهار می‌تواند پاسخگوی ترخیص و‌ تامین تمام نیازهای کشور باشد/ کاهش زمان جابجایی کالاهای اساسی از هند به افغانستان به یک هفته پیام مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به مناسبت "روز جهانی دریانورد" اولین محموله سیمان صادراتی جامبوبگ از بندر شهید کلانتری چابهار/ حمل مستقیم محموله صادراتی از کامیون به شناور/ تامین بار برگشتی شناورهای فلزی با صادرات از بندر شهید کلانتری تصویب کاهش ۲۵ درصدی سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی ورود چهارمین محموله گندم اهدایی ترانزیتی هندوستان به افغانستان به بندر شهید بهشتی چابهار تیم تخصصی بندر چابهار پیشتاز در حوزه دریایی بین المللی /مسئول کنترل و بازرسی کشتی های بندر چابهار عضو منتخب سازمان بین المللی دریانوردی بهره مندی از مزایای قوانین مناطق آزاد در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور/ هم افزایی بندر و منطقه آزاد چابهار برای بهره گیری صاحبان کالا و فعالین اقتصادی از تخفیفات و معافیتها
بازدید سفیر هند از بندر آستارا
آقای دی.پی.سریواستاوا،سفیر هند در جمهوری اسلامی ایران به همراه آقای ناندو کوماران،دبیر دوم سیاسی و اقتصادی و آقای دکتر عبدالسمیع، دبیر سوم سفارت هند در ادامه بازدید از بنادر استان گیلان از بندر آستارا بازدید نمودند.

در این بازدید مهندس بهرامی رئیس بندر آستارا ضمن توضیح تاریخچه ای از بندر آستارا و چگونگی واگذاری آن به سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت : مساحت کلی بندر آستارا در طرح توسعه 55 هکتار می باشد، وی افزود ظرفیت اسمی بندر آستارا 5/3 میلیون تن و ظرفیت واقعی آن 5/2 میلیون تن در سال می باشد که در فاز اول ظرفیت آن ٦٠٠ هزار تن با محوطه ای به مساحت 5/2 هکتار مورد بهره برداری قرار گرفت و ظرفیت باقیمانده واقعی در فاز دوم راه اندازی خواهد شد.

مهندس بهرامی خاطر نشان کرد: سه مقوله اساسی امنیت‏، ایمنی و محیط زیست همزمان با ساخت و تجهیز بندر در بندر آستارا اجرایی شده زیرا ما در بندر آستارا بدنبال یک توسعه پایدار هستیم. وی افزود: اطمینان داریم بندر آستارا با زیر ساختهای مناسب و پتانسیل هایی که دارد می تواند نقش مهمی را در حاشیه دریای خزر ایفا نماید.

آقای دی.پی. سریواستاوا ضمن تقدیر از فعالیتهایی که در بنادر انزلی و آستارا صورت گرفته اظهار داشت : ایران از لحاظ جغرافیایی منطقه ای مناسب برای صادرات ،واردات و ترانزیت کالا و همکاری بین کشورهای هند،ایران و منطقه قفقاز می باشد. وی افزود:عبور کالا از مسیر ایران به لحاظ موقعیت جغرافیایی مناسب آن می توانددر هزینه های تمام شده کالا تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی رابطه ایران و هند را یک رابطه قدیمی و تاریخی دانست و افزود : ما به دنبال آن هستیم تا این رابطه را بیش از پیش قویتر و بیشتر نماییم، زیرا امکانات و تجهیزاتی که در ایران می باشد کشور هندوستان را تحت تأثیر خود قرار داده است و در این سفر شاهد آن بودم که مراکز و بنادر شما دارای تجهیزات و امکاناتی می باشد که می تواند ما را در پیشبرد اهدافمان یاری نماید.

سفیر هند همچنین اظهار داشت : در این سفر که ویژه شهرستان رشت و بنادر انزلی و آستارا بود در مقایسه بین بنادر انزلی و آستارا را باید بگویم که بندر آستارا نسبت به بندرانزلی یک بندر بسیار جدید و تازه احداث و دارای تجهیزات مناسب است که در سه بعد ایمنی، بازرسی و محیط زیست موفق عمل نموده است.

وی اظهار داشت : من از دیدن محوطه های بسیار بزرگ، موج شکنهای خیلی مناسب و بستر سازی و امکانات خوب به شدت تحت تأثیر قرار گرفتم و در آینده ای نزدیک آماده همکاری با کشور ایران خواهیم بود.

در پایان این بازدید مهندس بهرامی و آقای سریواستاوا بر تداوم و توسعه همکاری تأکید نمودند.

۶ آبان ۱۳۹۲ ۱۱:۵۱
pmo |
کد خبر : ۲۶,۲۸۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید