هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
معاون جدید امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی معارفه شد
طی مراسمی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و اعضای هیات عامل این سازمان، دکتر جهاندیده به سمت معاون امور بندری و مناطق ویژه معرفی و از اقدامات و خدمات مهندس صادقی فر نیز قدردانی شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با بیان اینکه تغییر و تحولات در سازمان های دولتی بر پایه گردش سازنده مدیریت هاست و هرگز به معنی زیر سوال بردن لیاقت افراد نخواهد بود، تغییر در بخش معاونت امور بندری را ناشی از تغییر و دگرگونی در سیاست های جدید سازمان بنادر و شرایط جدید حاکم در گفتمان دولت یازدهم دانست.

مهندس سعید نژاد با اعلام اینکه گذشته باید چراغ راه آینده باشد، بر رفع ایرادات و اشکالات پیشین تأکید کرد و گفت : از موضوعات اساسی حال حاضر سازمان بنادر و دریانوردی، گسترش و توسعه سرمایه گذاری خارجی و داخلی، شفاف سازی قراردادها و ایجاد تضمین کافی برای سرمایه گذاری در بنادر است که در توسعه و ارتقای اقتصادی کشور نیز موثر خواهد بود.

سعید نژاد با اشاره به تکمیل پروژه ها و همچنین فعال سازی سرمایه گذاری های نیمه فعال و غیر فعال، دو اولویت معاونت امور بندری را «ایجاد درآمدها برای انجام تعهدات سازمان» و «تعامل جدی با دست اندرکاران بخش حمل و نقل، ذی‌نفعان بخش خصوصی و شرکت های بازرسی و رده بندی» عنوان کرد و گفت: در واقع معاونت امور بندری وظیفه تنظیم ارتباطات سازمان با بیرون از این مجموعه و اشاعه درک مشترک از یک مفهوم در عملیات دریایی کشور را به عهده دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان اش به موضوع ترانزیت پرداخت و گفت : ترانزیت موضوع بسیار جدی در کشور است که هویت چند وجهی دارد و از نهادهای دیگر نیز تأثیر می پذیرد.

به گفته مهندس سعیدنژاد، افزایش ترانزیت در کشور به لحاظ سیاسی، امنیت ملی، اشتغال و اقتصادی موثر است و اولویت خاص دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به دموراژ (کرایه معطلی تخلیه و بارگیری کشتی ها) گفت : دموراژ موضوعی نیست که مورد استقبال سازمان بنادر باشد. لذا باید با آمادگی بیشتر دموراژ کشتی ها را کاهش دهیم. از طرف دیگر، فضای سیاسی کشور در روابط بین المللی فضای مثبت و در حال پیشرفت است که به افزایش ورود کالا به بنادر منجر خواهد شد و باید سرعت عملیات در بنادر را به طور جدی افزایش دهیم.

وی بحث نیروی انسانی در این معاونت را یک موضوع فراگیر دانست و بر تربیت نیروی انسانی خلاق و نخبه در سازمان تأکید کرد و گفت : سرمایه گذاری در نیروی انسانی خلاق و جوان گرایی باید به عنوان یک هدف محوری در سازمان بنادر دنبال شود. با ارتقای مدیران جوان و کاهش سن متوسط نیروهای فعال، می توان آینده سازمان را تضمین کرد.

وی در پایان ضمن قدردانی و زحمات و خدمات سه دهه گذشته مهندس صادقی فر و تأکید بر ادامه همکاری با وی در چارچوب دیگری در این سازمان، انتصاب دکتر جهاندیده را ناشی از روحیه تعامل مثبت و سازنده وی با دیگر نهادها و دلسوزی و مدیریت هنرمندانه آقای جهاندیده برشمرد

۱۵ دی ۱۳۹۲ ۰۹:۳۴
کد خبر : ۲۷,۵۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید