ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
گزارش خبری/ بندر لنگه مرکزی پررونق برای تجارت دریایی در غرب هرمزگان
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه از فراهم شدن شرایط مناسب به منظور رونق تجارت دریایی در غرب هرمزگان سخن گفت و اعلام کرد: این بندر هم اکنون به کانونی پررونق برای فعالیت تاجران و سرمایه گذاران تبدیل شده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تجارت در بندر لنگه با کشورهای حوزه خلیج فارس به علت شرایط مناسب حمل و نقل، هزینه کم و تسهیلات انجام شده در بندر رو به افزایش است؛ چنان که مقایسه آمار عملکرد سال گذشته با سال ماقبل آن، رشد 9 درصدی صادرات کالا را نشان می دهد.  

از یک سو، موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندر لنگه آن را تبدیل به بهترین پایانه لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه خلیج فارس (سیری ،لاوان،کیش ،هندرابی،تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) کرده و همچنین داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ نشین های امارات متحده عربی از جمله دبی - شارجه، این بندر را از بعد کاهش هزینه حمل و کاهش استهلاک شناورها از بنادر مشابه دیگر متمایز نموده است.

از سوی دیگر، بهره گیری این بندر از کارشناسان و نیروهای جوان، متخصص و کارآمد موجب شده تا با استفاده حداکثری از امکانات، تجهیزات، تاسیسات، اراضی و امکانات بندری، انبارها و کلیه زیربناها، زیرساخت ها و روساخت های موجود، نیازهای مشتریان و ذینفعان بندری برآورده شده و در نهایت، بندرلنگه به کانونی پررونق برای فعالیت تاجران و سرمایه گذاران تبدیل شود. 

بندرلنگه بستری مناسب برای تجارت دریایی در غرب هرمزگان

"اسماعیل مکی زاده" مدیراداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه با بیان اینکه این بندر بستری مناسب برای تجارت دریایی در غرب هرمزگان را فراهم کرده است، تصریح کرد: شرکت های فعال در این زمینه به خوبی می دانند که فعالیت های تجاری در سال های اخیر به ویژه در بخش ترانزیت خودرو در این بندر برای آنان یک فرصت محسوب می شود.

وی ضمن اشاره به میزان تقریبی نهصد هزار تن تخلیه و بارگیری کالا طی سال 92 و رشد 6 درصدی آن نسبت به سال گذشته آن، معتقد است؛ ضرورت تعریف و تبیین راهبردهای تجاری و ترانزیتی با قابلیت تاثیر پذیری از شرایط بومی برای رسیدن به اهداف تعیین شده، سیاست کاری این بندر برای دستیابی به قله های موفقیت بوده است.

مکی زاده از اقدامات برجسته این بندر در راستای جذاب شدن بندر لنگه برای تجار و صاحبان کالا صورت گرفته است که از این میان تشکیل جلسات متعدد با شرکت های حمل و نقل کالا به منظور شناسایی موانع پیش روی ترانزیت در بندر لنگه، نشست های تخصصی با ارگانهای ذیربط برای حل این موانع، ایجاد تسهیلات گوناگون در زمینه های اسنادی، اداری و عملیاتی به شناور ها و متقاضیان فعالیت در زمینه ترانزیت و همچنین کاهش هزینه و زمان مشتریان با استقرار ارگانهای مرتبط نظارت بر فرآیندهای گمرکی و بندری از طریق راه اندازی سیستم پنجره واحد تجاری را از جمله این اقدامات دانست.

رفع موانع پیش روی ترانزیت؛ دستاورد بزرگ بندرلنگه

این مقام مسئول در ادامه از دیگر اقدامات کارشناسان اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در رفع موانع پیش روی ترانزیت سخن گفت و اختصاص یک پست اسکله ثابت جهت تخلیه محمولات ترانزیتی، خرید اراضی جدید، احیای اراضی غیر مستعمل بندر و بهره برداری از 80 هزار متر مربع از اراضی جدید صرفاً به منظور انجام فعالیت های ترانزیتی را از جمله این اقدامات برشمرد.

وی همچنین ساخت و نصب سکوی بارگیری از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی و ترمینال اپراتور به منظور حل مشکل بارگیری وسایل نقلیه سنگین، بازاریابی و جذب شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا و کشتیرانی های جدید، توجه ویژه به موضوع مدیریت ارتباط با مشتری از طریق افزایش ساعات ارائه خدمات و پیش بینی نیازهای آتی مشتریان را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که در راستای رفع موانع رونق یافتن ترانزیت در غرب هرمزگان صورت گرفته است.

مکی زاده در پایان خاطرنشان کرد: با وجود استراتژی مشخص و کارآمد در مدیریت موثر و بکاربردن امکانات، پتانسیل ها و ویژگی های خاص بندر لنگه با بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد، بازخوردی جز جذابیت این بندر در تجارت و ترانزیت غیر نفتی کالا از دیدگاه مشتریان، نمی توان متصور بود.

واحد اطلاعات و اخبار

۳ خرداد ۱۳۹۳ ۱۲:۳۰
کد خبر : ۲۸,۸۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید