ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
حضور شبانه مدیرکل بنادر هرمزگان برای نظارت بر روند خدمات دهی به لاینرها / بندر شهید رجایی میزبان چهارمین کشتی لاینر خارجی بود
چهارمین کشتی لاینر خارجی در حالی بامداد هفتم شهریورماه در بزرگترین بندر کانتینری کشور پهلو گرفت که مدیرکل بنادرو دریانوردی هرمزگان از نخستین ساعات زمان حضور آن در لنگرگاه بندرعباس تا پایان عملیات پهلوگیری در ترمینال دوم کانتینری بندر شهید رجایی، از نزدیک در جریان عملیات قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، کشتی ون های 508 که سومین کشتی متعلق به خط کشتیرانی تایوانی WAN HAI و چهارمین کشتی لاینر خارجی وارد شده به بندر شهید رجایی طی 40روز گذشته می باشد، ساعت 1:30 بامداد روز جمعه هفتم شهریورماه وارد لنگرگاه شد و با برنامه ریزیهای صورت گرفته عملیات خدمات رسانی و تخلیه و بارگیری محموله آن بدون کمترین معطلی و زمان انتظار به انجام رسید.

نکته قابل توجه در خصوص چهارمین کشتی لاینر این بود که "ابراهیم ایدنی" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با همراهی جمعی از معاونین خود نیمه های شب ضمن حضور بر روی کشتی مذکور و خوشامدگویی به فرمانده و خدمه آن، به طور مستقیم روند خدمات دهی به این کشتی را مورد بررسی قرار داده و دستورات لازم را در راستای تسریع عملیات صادر نمود.

پهلوگیری لاینر در شب

"محمد علی اصل سعیدی پور" سرپرست معاونت بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان که در این بازدید مهندس ایدنی را همراهی می کرد، گفت: کشتی WAN HAI 508 با ظرفیت بیش از 5 هزارTEU کانتینر، 268 متر طول و آبخور 12.8 متر، سه هفته پیش از بندر شانگهای چین عازم آب های خلیج فارس شده بود.

وی افزود: سومین کشتی تایوانی ساعت 3:30 بامداد روز جمعه در اسکله 27 ترمینال دو کانتینری بندر شهید رجایی پهلو گرفت.

به گفته سعیدی پور، بلافاصله پس از پهلوگیری، عملیات تخلیه و بارگیری دوهزار و 500 TEU کانتینر محموله آن آغاز و حوالی ساعات 23 شامگاه هفتم شهریورماه عملیات به پایان رسید.

پهلوگیری لاینر در شب

وی با اعلام این مطلب که طی این عملیات، یکهزار و 273 TEU کانتینر تخلیه و یکهزار و 227 TEU کانتینر نیز بارگیری شد، گفت: این کشتی پس از 21 ساعت حضور در بندر شهید رجایی حوالی ساعت 00:45 بامداد روز شنبه( هشتم شهریورماه) از اسکله بیست و هفتم ترمینال دوم کانتینری جدا شد و این بندر را به مقصد پورت کلانگ مالزی ترک کرد.

سرپرست معاونت بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نرم عملیاتی استاندارد و مورد انتظار برای این کشتی را 75.8 باکس کانتینر در ساعت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با بهره گیری از توان فنی قابل تحسین کارکنان و مدیران بخش کانتینری بندر شهید رجایی نرم عملیاتی چهارمین کشتی لاینر خارجی 84 باکس کانتینر در ساعت ثبت شدکه یک موفقیت قابل تحسین محسوب می شود. 

ون های

سعیدی پور یادآور شد: تا پیش از حضور کشتی ون های 508، سه کشتی خط مستقیم (لاینر) ون های 515، ون های 512 (متعلق به خط کشتیرانی تایوانی ون های) و کشتی کوتا لاوا ( متعلق به خط کشتیرانی پی آی ال سنگاپور) طی 40 روز گذشته به بندر شهید رجایی آمده بودند.

شایان ذکر است، با از سرگیری تردد مستقیم خطوط معتبر کشتیرانی جهان در بندر شهید رجایی فاصله دستیابی به کالاها به میزان هفت روز کاهش یافته و این امر تا حدود زیادی در کوتاه کردن دست واسطه ها و دلال ها در بازار تجارت بین المللی ایران موثر واقع شده است.

در شرایط فعلی، کالاها از طریق خطوط لاینر به صورت مستقیم وارد بندر شهید رجایی می شود، در حالیکه پیش از این کالاها نخست به بنادر کشورهای دیگر منتقل و از آنجا با یک کشتی دیگر به ایران حمل می شد.

ون های

گفتنی است، این تبادل مستقیم محموله ها بین 40 تا 100 دلار در هر تن هزینه تمام شده کالا را کاهش داده و فعالیت این خطوط کشتیرانی، زمینه توسعه عملیات صادرات، واردات، ترانزیت و ترانشیپ را فراهم می نماید.

لازم به ذکر است، بندر شهید رجایی با 40 پست اسکله و در اختیار داشتن پیشرفته ترین ترمینال های کانتینری کشور، اصلی ترین بندر تجاری ایران در کریدور شمال جنوب محسوب می شود.

واحد اطلاعات و اخبار

۸ شهریور ۱۳۹۳ ۱۶:۴۹
کد خبر : ۲۹,۷۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید