ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی :دبیرخانه هوشمند بدون استفاده تکنولوژی نو ارتباطی ممکن نیست
نشست هم اندیشی مجمع دبیرخانه های نظام اداری کشور، با انتخاب شعار "دبیرخانه هوشمند همراه" و با تأکید بر نگاه نو و علمی به فعالیت های دبیرخانه ای به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی در تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، در اجلاس سی و هشتم مدیران دبیرخانه های نظام اداری، سامانه پیگیری و استعلام الکترونیکی دبیرخانه (سپاد) رونمایی و مزایای این سیستم با عناوینی چون «حذف کاغذ در مکاتبات اداری»، «کاهش نیروی انسانی امور پیگیری فراسازمانی»، «کمک به چابک سازی بروکراسی دولتی» و «شفاف سازی روند مکاتبات» اعلام شد.

دبیرخانه؛ نقطه شروع ارتباط با مشتریان

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست با بیان اینکه «امور دبیرخانه ای یک موضوع اساسی و مشترک بین همه دستگاه های دولتی است»، دبیرخانه را ویترین دستگاه های دولتی دانست و نگاه علمی و نو به فعالیت های دبیرخانه را حائز اهمیت برشمرد و گفت : مراجعات مردم به دستگاه های اجرایی دولت به طور سیستماتیک و ساختار یافته از طریق دبیرخانه انجام می شود. از این رو نحوه برخورد، سرعت عملکرد و ارتباط منظم و علمی با مشتریان در نقطه اول ارتباط سازمانی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشترک بودن امور دبیرخانه ها در همه دستگاه ها، برگزاری نشست هم اندیشی و مبادله تجربیات و فراهم سازی بستر ارتقای فعالیت دبیرخانه ای را قابل تقدیر عنوان کرد.

  • انتقاد به نحوه تعامل کاربر و نرم افزار در دبیرخانه

مهندس سعیدنژاد با تأکید بر اینکه  هوشمندسازی دبیرخانه ها بدون استفاده از تکنولوژی های نو ارتباطی امکان پذیر نمی شود، اظهار کرد : چشم بستن به تحولات روز دنیا، کاملاً یک رفتار غیر مسئولانه است.

مهندس سعیدنژاد با اشاره به نظام یکپارچه الکترونیک تبادل اطلاعات، از عدم انطباق سرعت نرم افزارهای دبیرخانه با رشد سرعت انتقال دیتاها  در دنیا انتقاد کرد و گفت : یکی از عوامل این عقب ماندگی «نحوه تعامل کاربر و نرم افزار» است. به طوری که سرعت عملکرد یک کاربر و یک نرم افزار در دبیرخانه ها بسیار کند است. بنابراین در بحث هوشمندسازی امور دبیرخانه توجه به این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یکی دیگر از چالش های دبیرخانه ها در نظام اداری را «چگونگی ارتباط بین نرم افزارها در دستگاه های مختلف و سطح پوشش آنها» برشمرد و نقش این همایش ها در بر طرف سازی حفره های ارتباطی را بسیار راهگشا و سازنده دانست.

  • آموزش نیروهای انسانی دبیرخانه و مراجعان

مهندس سعیدنژاد در بخش دیگری از سخنان‌اش با بیان اینکه بخش های مالی در سیستم دبیرخانه ها پیشرفته های بسیار خوبی داشتند، گفت : در حال حاضر اظهارنامه های مالیاتی در کشور کاملاً به صورت الکترونیکی انجام می پذیرد و هیچ سیستمی اظهارنامه مالیاتی دستی را نمی پذیرد.

معاون وزیر راه با تأکید بر ضرورت آموزش نیروهای انسانی و فعالان امور دبیرخانه ای با مشتریان و مردم گفت : با توجه به مشکلات مراجعه حضوری مردم به دستگاه ها، مراجعات مشتریان باید به یک مراجعه نظام یافته اداری تبدیل شود. 

0

 

 

 

۲۴ آذر ۱۳۹۳ ۱۴:۱۰
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۰,۸۳۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید