مانور دریایی مقابله با مواد خطرناک و سمی در بندر چابهار برگزار شد وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: رکورد کم سابقه جابجایی بار در بندر شهیدبهشتی چابهار در سال ۹۷/ انتقال کالاهای اساسی سهم استان های شرقی کشور از طریق بندر چابهار/ انجام شش سال فعالیت شبانه روزی برای احداث بندر چابهار دریافت قسط اول ۳۰۰ میلیارد تومانی برای خط آهن چابهار- زاهدان تا چند روز آینده/ خط آهن چابهار- زاهدان تا سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود نقش کلیدی بندر چابهار در تامین کالاهای اساسی استان های شرقی/جایگاه ویژه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در رونق سواحل مکران/تبدیل سواحل مکران به قطب جهانی در گرو توجه به حمل نقل دریایی و ترافیک بار تبادل کالایی بندر چابهار با 10 کشور در 11 ماه گذشته/عدم محدودیت سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در بندر چابهار ضرورت احیا و توسعه صنعت لنج سازی در سیستان و بلوچستان/لزوم راه اندازی مسافرت های دریایی بین بندر چابهار با بنادر داخلی و خارجی/ جاده های پرترافیک استان در اولویت 2 بانده شدن پیام تبریک مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز دانشجو افتتاح 2.5 کیلومتر جاده دسترسی بندر شهید بهشتی با حضور وزیر راه بندر چابهار؛ در ردیف بنادر تراز برتر/راه اندازی خط مسافری دریایی چابهار – مسقط از پایان آذر ماه/ وجود مدرن ترین ترمینال مسافری دریایی کشور در بندر چابهار کسب رتبه برتر توسط بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در اجلاس استانی نماز
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی :دبیرخانه هوشمند بدون استفاده تکنولوژی نو ارتباطی ممکن نیست
نشست هم اندیشی مجمع دبیرخانه های نظام اداری کشور، با انتخاب شعار "دبیرخانه هوشمند همراه" و با تأکید بر نگاه نو و علمی به فعالیت های دبیرخانه ای به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی در تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، در اجلاس سی و هشتم مدیران دبیرخانه های نظام اداری، سامانه پیگیری و استعلام الکترونیکی دبیرخانه (سپاد) رونمایی و مزایای این سیستم با عناوینی چون «حذف کاغذ در مکاتبات اداری»، «کاهش نیروی انسانی امور پیگیری فراسازمانی»، «کمک به چابک سازی بروکراسی دولتی» و «شفاف سازی روند مکاتبات» اعلام شد.

دبیرخانه؛ نقطه شروع ارتباط با مشتریان

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این نشست با بیان اینکه «امور دبیرخانه ای یک موضوع اساسی و مشترک بین همه دستگاه های دولتی است»، دبیرخانه را ویترین دستگاه های دولتی دانست و نگاه علمی و نو به فعالیت های دبیرخانه را حائز اهمیت برشمرد و گفت : مراجعات مردم به دستگاه های اجرایی دولت به طور سیستماتیک و ساختار یافته از طریق دبیرخانه انجام می شود. از این رو نحوه برخورد، سرعت عملکرد و ارتباط منظم و علمی با مشتریان در نقطه اول ارتباط سازمانی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشترک بودن امور دبیرخانه ها در همه دستگاه ها، برگزاری نشست هم اندیشی و مبادله تجربیات و فراهم سازی بستر ارتقای فعالیت دبیرخانه ای را قابل تقدیر عنوان کرد.

  • انتقاد به نحوه تعامل کاربر و نرم افزار در دبیرخانه

مهندس سعیدنژاد با تأکید بر اینکه  هوشمندسازی دبیرخانه ها بدون استفاده از تکنولوژی های نو ارتباطی امکان پذیر نمی شود، اظهار کرد : چشم بستن به تحولات روز دنیا، کاملاً یک رفتار غیر مسئولانه است.

مهندس سعیدنژاد با اشاره به نظام یکپارچه الکترونیک تبادل اطلاعات، از عدم انطباق سرعت نرم افزارهای دبیرخانه با رشد سرعت انتقال دیتاها  در دنیا انتقاد کرد و گفت : یکی از عوامل این عقب ماندگی «نحوه تعامل کاربر و نرم افزار» است. به طوری که سرعت عملکرد یک کاربر و یک نرم افزار در دبیرخانه ها بسیار کند است. بنابراین در بحث هوشمندسازی امور دبیرخانه توجه به این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یکی دیگر از چالش های دبیرخانه ها در نظام اداری را «چگونگی ارتباط بین نرم افزارها در دستگاه های مختلف و سطح پوشش آنها» برشمرد و نقش این همایش ها در بر طرف سازی حفره های ارتباطی را بسیار راهگشا و سازنده دانست.

  • آموزش نیروهای انسانی دبیرخانه و مراجعان

مهندس سعیدنژاد در بخش دیگری از سخنان‌اش با بیان اینکه بخش های مالی در سیستم دبیرخانه ها پیشرفته های بسیار خوبی داشتند، گفت : در حال حاضر اظهارنامه های مالیاتی در کشور کاملاً به صورت الکترونیکی انجام می پذیرد و هیچ سیستمی اظهارنامه مالیاتی دستی را نمی پذیرد.

معاون وزیر راه با تأکید بر ضرورت آموزش نیروهای انسانی و فعالان امور دبیرخانه ای با مشتریان و مردم گفت : با توجه به مشکلات مراجعه حضوری مردم به دستگاه ها، مراجعات مشتریان باید به یک مراجعه نظام یافته اداری تبدیل شود. 

۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۱۲:۴۳
کد خبر : ۳۰,۸۵۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید