ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
تعمیرات اسکله های بندر شهید باهنر توسط متخصصان داخلی
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از پایان تعمیرات اساسی اسکله‌های بندر این منطقه با تلاش متخصصان ایرانی برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی "محمد محسنی" ضمن اعلام این خبر گفت: کار تعمیرات اساسی اسکله‌های 1 تا 6 بندر شهید باهنر به طول 900 متر از نیمه دوم سال 92 آغاز شد و در مدت کمتر از 18 ماه به پایان رسید.

وی افزود: برای انجام این تعمیرات 70 میلیارد ریال هزینه شده که با مهندسی ارزش ساخت کار استاپر( متوقف کننده خودرو کنار اسکله) از چوبهای موجود در بندر 4 میلیارد ریال صرفه جویی در پی داشته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر خاطرنشان کرد: طی 37 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این برای نخستین بار است که تعمیرات اساسی اسکله های بندر شهید باهنر به دست مهندسان داخلی انجام شده است.

به گفته وی، تا پیش از این تعمیرات اسکله های بندر شهید باهنر به دست مهندسان ایتالیایی انجام می شد.

محسنی در ادامه، اعمال پوشش مناسب برای جلوگیری از خوردگی، قالب‌بندی و بتن‌ریزی با استفاده از بتن‌های با مقاومت بالا و نفوذپذیری کم، رنگ آمیزی و تعویض 30 عدد ضربه گیر شناورهای چوبی و فلزی از جمله مراحل اجرایی این طرح عنوان کرد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر افزایش ایمنی پهلوگیری و توان عملیاتی تخلیه و بارگیری، کاهش زمان انتظار شناورها و ظرفیت پذیرش کشتی های با ظرفیت 45هزار تن از مزایای این عملیات تعمیراتی دانست.

وی بیان کرد: هم اکنون 6 فروند شناور فلزی می توانند در این بندر به طور همزمان پهلو گیرند..

محسنی افزود: شرایط نامناسب محیطی منطقه خلیج فارس و افزایش تخیله و بارگیری، موجب وارد شدن آسیب جدی به سازه‌ های دریایی اسکله‌ها است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به اینکه سال گذشته این بندر با 10 متر آبخور رتبه نخست صادرات کالاهای یخچالی را در کشور به خود اختصاص داد، پیش بینی کرد؛ طی سال جاری 2.5میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شود.

لازم به ذکر است، بندر شهید باهنر سومین بندر صادراتی کشور است که عملیات احداث آن در سال 1346 کلید خورد و در امور صادرات کالای غیر نفتی و حمل و نقل کالا و حمل و نقل مسافربری جایگاه ویژه ای دارد. دسترسی به آبهای آزاد جهان از طریق خلیج‌ فارس، اتصال به راهگذر شمال-جنوب از شبکه‌ جاده‌ای به کشورهای ترکیه، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان و عراق ، این بندر را به پایانه ای راهبردی در منطقه تبدیل کرده است.

این بندر از فعال ترین و بزرگترین بنادر تجاری کشور بعد از بندر خرمشهر در دهه 50 و 60 بوده است؛ موقعیت ممتـاز جغرافیایی در دسترسی به آب های آزاد جهان از طریق خلیج فارس، اتصـال به شبکه راه های بین المللی، نزدیکی به مناطق آزاد قشم و کیش و بنادر تجاری خلیج فارس این بندر را در جایگاه یک پایگاه استراتژیک و منحصر به فرد پس از بندر شهید رجایی قرار داده است.

۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۰۹
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۲,۳۰۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید