ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
با رویکرد جذب خطوط عمده کشتیرانی پس از لغو تحریم ها ؛تعرفه های خدمات بندری و دریایی تنظیم شد
مدیرکل ترانزیت و تعرفه، سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر آمادگی جهت مواجهه با شرایط پس از لغو تحریم ها، از تنظیم تعرفه های خدمات بندری و دریایی با رویکرد جذب خطوط عمده کشتیرانی به بنادر کشور و لحاظ شدن امتیازات و مشوق های ویژه ای برای این خطوط خبر داد.

خسرو سرایی در این باره توضیح داد : تغییری که برای اولین بار نسبت به سالهای گذشته روی داده، تغییر در مبنای محاسبه هزینه توقف کشتی در اسکله از روز به ساعت است که باعث می شود مالکین کشتی مبلغ کمتری را بابت هزینه توقف بپردازند. قبلاً شناورها برای مدت کمتر از یک روز می بایست هزیه توقف یک روز کامل را پرداخت می نمودند که به این ترتیب تغییر عمده ای به نفع مالکین کشتی و در جهت افزایش بهره وری زیرساخت های بنادر حاصل شده است.

سرایی اضافه کرد : در سال های گذشته محاسبه هزینه جمع آوری زباله با افزایش سایز کشتی ارتباط مستقیم داشت و مالکین کشتی های بزرگتر مجبور به پراخت هزینه های بیشتری بودند، اما با تغییراتی که انجام شد مبلغ پرداختی توسط مالک شناور بطور چشمگیری کاهش یافته است، به این ترتیب که تا سایز GT 15000 طبقه بندی هایی در نظر گرفته شده و از این سایز به بالا هیچ گونه افزایشی در هزینه جمع آوری زباله محاسبه نخواهد شد.

به گفته مدیرکل ترانزیت و تعرفه از دیگر تغییرات عمده می توان به ایجاد تمایز بین بنادر کشور و تفاوت تخفیف های اعطایی در بنادر بوشهر، امام (ره)، شهیدرجایی و چابهار اشاره کرد. به این ترتیب هر یک از بنادر جنوبی کشور با توجه به شرایط اختصاصی خود به کشتی های لاینر خدمات ارائه می نمایند. اعطاء تخفیف های پلکانی نسبت به میزان عملکرد ترانشیپ خطوط کشتیرانی، ارائه مشوق های تعرفه ای برای جذب کشتی های بزرگتر در جهت افزایش بهره وری اسکله های بنادر کشور و ساده سازی تعرفه های بندری و دریایی همراه با کاهش چشم گیر حجم کتابچه تعرفه های سازمان در راستای تغییرات ساختاری از جمله تغییرات به عمل آمده در سال 1394 است.

 

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۵:۲۶
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۲,۳۹۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید