ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
صادرات نخستین محموله های قیر از بندر لنگه
نخستین محموله های قیر در سال جاری از بندر لنگه به مقصد کشور امارات متحده عربی صادر شد.

به گزارش روابط عمومی، "اسماعیل مکی زاده" با اعلام این خبر افزود: اولین سری از صادرات این محموله با وزنی به میزان 3100 تن و در قالب 16 هزار و 338بشکه قیر خشک، توسط 25 فروند شناور فلزی و موتور لنج بارگیری و به کشور امارات متحده عربی صادر شد.

وی با اشاره به موقعیت مناسب ایران در منطقه خلیج فارس گفت: کشورهایی مانند چین، تایلند، ویتنام و در سوی دیگر هند و امارات عمده خریداران قیر از ایران هستند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: در خاورمیانه، ایران بزرگترین تولید کننده و صادر کننده قیر است و این در حالی است که کشور بحرین طی چند سال اخیر پا به میدان رقابت با ایران گذاشته و قصد دارد بازار عمده جهان را تصاحب کند.

وی در ادامه بیان کرد: اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه در جهت حمایت از توسعه صادرات و با بکارگیری کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا تمام توان و تمهیدات لازمه را به منظور پهلودهی شناورهای صادراتی را به کار خواهد گرفت تا در حداقل زمان و هزینه ممکن،
محموله ها بارگیری و به بازارهای هدف صادر شوند.

به گفته مکی زاده، علت انتخاب بندر لنگه برای ترانزیت این محموله نفتی فاصله نزدیک آن به بنادر کشور امارات و ارایه خدمات و تسهیلات ویژه به تجار و صاحبان کالا در زمینه فعالیت های بندری می باشد.

لازم به ذکر است، بندر لنگه بعنوان اصلی‌ترین بندر منطقه‌ی غرب هرمزگان علاوه‌بر ترانزیت کالا، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز پشتیبانی می‌کند و موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی بندرلنگه از یک سو، آن را به بهترین پایانه‌ی لجستیکی برای جزایر ایرانی حوزه‌ی خلیج‌فارس(سیری، لاوان، کیش، هندرابی، تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی) تبدیل کرده و از سوی دیگر، داشتن حداقل فاصله دریایی با شیخ‌نشین‌های امارات متحده عربی از جمله «دبی - شارجه»، این بندر را از بعد کاهش هزینه‌ی حمل و کاهش استهلاک شناورها از دیگر بنادر مشابه متمایز کرده است.

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۶:۴۳
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۳۲,۴۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید