هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
خیز بندر خلیج فارس برای افزایش سهم در صنعت بانکرینگ/ فروش 600 هزارتن سوخت به کشتی های عبوری در تنگه هرمز
معاون بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از انجام عملیات بانکرینگ حدود 600هزار تن سوخت به کشتی های عبوری در تنگه هرمز طی فصل بهار سال جاری خبر داد.
به گزارش واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "محمدعلی اصل سعیدی پور" ضمن اعلام این خبر افزود: در این مدت 59 فروند کشتی با ظرفیت 50 هزار تن از طریق بندر نفتی خلیج فارس در مجتمع بندری شهید رجایی سوخت گیری کرده اند.

به گفته وی، نفت کوره و نفت دیزل مهم ترین کالاهای سوختی برای کشتی های عبوری در تنگه هرمز و خلیج فارس است.

معاون بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان درآمدزایی قابل قبول سالیانه برای بندر و بخش خصوصی و نیز اشتغال زایی برای یکهزار فعال دریایی و بندری از مزایای توسعه صنعت بانکرینگ در بنادر هرمزگان دانست.

سعیدی پور از انجام عملیات بانکرینگ 578 هزار تن سوخت به کشتی های عبوری در تنگه هرمز پیش بینی کرد، تا پایان سال 2.5 میلیون تن سوخت از طریق بندر نفتی خلیج فارس فروخته شود.

وی از گام های بلند بنادر هرمزگان به ویژه بندر خلیج فارس برای افزایش سهم از صنعت بانکرینگ سخن به میان آورد و گفت: این بندر 70 کیلومتر مسیر کشتی های عبوری را در آبهای خلیج فارس برای تامین سوخت آنها، کاهش داده است.

این مقام مسئول افزود: لنگرگاه بندر نفتی خلیج فارس، آب های بین المللی مجاور تنگه هرمز و جنوب جزیره لارک از جمله مکان هایی است که بدون معطلی و در کمترین زمان، خدمات بانکرینگ یا سوخت رسانی به کشتی ها انجام می شود.

وی از برنامه ریزی های صورت گرفته افزایش سهم سوخت رسانی بندر نفتی خلیج فارس از 5 درصد در سال 86 به 20 درصد در سال 95 خبر داد و افزود: قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه این سهم تا 50 درصد افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: قرار است به زودی یک اسکله 20 هزار تنی نیز در این بندر احداث شود.

معاون بندری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه شدن تعداد شرکت های بخش خصوصی را علت اصلی توسعه این صنعت در بندر نفتی خلیج فارس عنوان کرد و افزود: 3 قرارداد جدید نفتی نیز در بخش ساخت مخازن نفتی، ایجاد مخازن و تجهیز اسکله و ناوگان دریایی در این بندر انعقاد شده است.

سعیدی پور یادآور شد: بندر نفتی خلیج فارس با دارا بودن 9 پست اسکله بطول 1200 متر و آبخور متوسط 7.5 متر 320 هکتار وسعت دارد و هم اکنون این بندر بین 200 بندر سوخت رسان جهان جایگاه یازدهم را دارد.

وی اضافه کرد: این بندر در 23 کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی واقع شده و در زمینه سوخت رسانی، صادرات و ترانزیت فرآورده های نفتی فعال است.

واحد اطلاعات و اخبار

۳۰ تیر ۱۳۹۴ ۱۵:۰۶
کد خبر : ۳۲,۹۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید