هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
عفیفی پور خبر داد: کارنامه موفق بندر شهید رجایی در عبور از شرایط بحرانی طوفان
ﻣﺪﯾﺮﮐﻞ ﺑﻨﺎﺩﺭ ﻭ ﺩﺭﯾﺎﻧﻮﺭﺩﯼ ﻫﺮﻣﺰﮔﺎﻥ ﺍﺯ ﮐﻨﺘﺮﻝ شرایط بحرانیﻃﻮﻓﺎﻥ دو روز گذشته ﺩﺭ ﺑﻨﺪﺭ ﺷﻬﯿﺪ ﺭﺟﺎﯾﯽ ﺧﺒﺮ ﺩﺍﺩ و گفت: خوشبختانه هیچگونه ﺧﺴﺎﺭﺗﯽ ﺑﻪ ﺗﺄﺳﯿﺴﺎﺕ ﻭ ﺯﯾﺮﺳﺎﺧﺖ ﻫﺎﯼ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺑﻨﺪﺭ ﺗﺠﺎﺭﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﻭﺍﺭﺩ ﻧﯿﺎﻣﺪ.

ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ واحد اطلاعات و اخبار ﺭﻭﺍﺑﻂ ﻋﻤﻮﻣﯽ اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، " اله مراد عفیفی پور " ﮐﻪ ﺭﯾﺎﺳﺖ ﺳﺘﺎﺩ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺤﺮﺍﻥ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﻭﯾﮋﻩ ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﺑﻨﺪﺭ ﺷﻬﯿﺪ ﺭﺟﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﺩﺍﺭﺩ، ﺿﻤﻦ ﺍﻋﻼﻡ ﺍﯾﻦ ﺧﺒﺮ ﺍفزود: در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه ناپایدار بارشی و وزش باد شدید با سرعت ٥٠نات طی روزهای ۱۴ و ۱۵ بهمن در منطقه خلیج فارس و دریای عمان، بلافاصله ستاد مدیریت بحران اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با حضور مسوولین و شرکتهای پورت اپراتور، تشکیل جلسه داد.

 وی ادامه داد: در این جلسه با مد نظر قرار دادن تجربیات مثبت سال های گذشته نسبت به اتخاذ تصمیمات چگونگی مقابله با این سامانه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

عفیفی پور خاطرنشان کرد:  مشخص بودن تقسیم بندی بندر به هشت منطقه عملیاتی با توجه به نوع فعالیت و حساسیت و منطقه خطر آفرین با توجه به تجربیات گذشته، سرعت عملکرد ستاد مدیریت بحران مضاعف کرد.

ﻭﯼ در همین رابطه توضیح داد : ﺑﻨﺪﺭ ﺷﻬﯿﺪ ﺭﺟﺎﯾﯽ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۲۴۰۰ ﻫﮑﺘﺎﺭ ﻭﺳﻌﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﯿﺶ ﺍﺯ ۴۰۰ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺨﺶ ﺧﺼﻮﺻﯽ ﺩﺭ ﺁﻥ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺑﺮ ﻫﻤﯿﻦ ﺍﺳﺎﺱ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻭﺳﻌﺖ ﺯﯾﺎﺩ ﺍﺭﺍﺿﯽ ﻭ ﭼﻨﺪﻣﻨﻈﻮﺭﻩ ﺑﻮﺩﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﮐﺎﻧﺘﯿﻨﺮﯼ، ﻧﻔﺘﯽ، ﻣﺘﻔﺮﻗﻪ، ﻓﻠﻪ، ﮐﺎﻻﻫﺎﯼ ﺧﻄﺮﻧﺎﮎ ﻭ ... ، ﻣﺤﺪﻭﺩﻩ ﻫﺎﯼ ﻋﻤﻠﯿﺎﺗﯽ ﻭ ﺍﺭﺍﺿﯽ ﭘﺴﮑﺮﺍﻧﻪ ﺑﻪ ۸ ﻣﻨﻄﻘﻪ ‏( zone ‏) ﺗﻘﺴﯿﻢ ﺷﺪ .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با مد نظر قرار دادن زمان وقوع طوفان و بازدید های بعمل آمده از محوطه های بندری، تدابیر ویژه ای در جهت گذر ایمن از شرایط بحرانی اتخاذ شد.

وی از جمله این اقدامات را اتصال قفل طوفان و مهار کلیه تجهیزات بندری، مهار کلیه مخازن نفتی، کاهش ارتفاع دپوی کانتینرها، کاهش ارتفاع دیواره کانتینرهای پایانه ها، بررسی خروجی آبهای سطحی، بررسی سیستم ارتینگ کلیه محوطه ها ، بررسی تمامی پست های برق و کاهش تردد نفرات غیر مسوول در پایانه ها عنوان کرد.

عفیفی پور اظهار داشت: با توجه به کنترل ترددهای دریایی و بندری در زمان مد نظر ، تمامی روند مربوط به تردد شناور ها و عملیات بندری در هنگام وقوع طوفان متوقف شد. همچنین، واحد های امداد و نجات به حالت آماده باش کامل شرایط را رصد می کردند.

رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ضمن ابراز قدردانی از زحمات و تلاش های شبانه روزی همکاران و مسوولین مربوطه، گفت: با لطف خداوند و تشریک مساعی پرسنل پرتلاش این بندر، عبور از شرایط بحرانی طوفان بدون هرگونه حادثه‌ و وارد آمدن خسارت، میسر شد.

واحد اطلاعات و اخبار

۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ۱۸:۱۳
کد خبر : ۳۷,۸۸۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید