هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
بندر چابهار آماده پهلوگیری بزرگترین کشتی های کانتینری دنیاست
محمد سعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل بنادر و دریانوردی در گفت و گو با شبکه خبر در بندر چابهار گفت: خوشبختانه بندرشهید بهشتی چابهاربا توجه به تخلیه به روزترین تجهیزات روز دنیا در بهمن ماه سال96 ، آماده بهره برداری میباشد .

وی افزود: در یک سال گذشته سرمایه گذاران داخلی و خارجی سرمایه گذاری خود را در بندرچابهار آغاز کرده اند و شرایط لازم برای سرمایه گذاری در این بندر اقیانوسی کشور فراهم شده است. معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارداشت: سازمان بنادرو دریانوردی برای تکمیل زیرساخت های بندرشهید بهشتی چابهارحدود یک میلیارد دلار هزینه کرده که از این میزان 300 میلیون دلار از منابع داخلی خود سازمان بنادربرای محوطه ها و اسکله ها ، 403 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای خرید تجهیزات 150 میلیون دلار به صورت فاینانس و 85 میلیون دلار دیگر به صورت BOT سرمایه گذاری انجام خواهند شد.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: مهمترین نقش سازمان بنادر و دریانوردی در راستای اقتصاد مقاومتی توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است و الحمدالله این میزان سرمایه گذاری موجب رونق این بندر در دو سال آینده خواهد شد . سعید نژاد تصریح کرد: مهم ترین نقش ما در توسعه تجارت دریایی در چابهار کمک به صادرات فولاد و پتروشیمی از این بنادر برای بازارهای جهانی است. وی اظهار داشت : یکی از اقدامات موثر دریک سال اخیر در بندرچابهار ، ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ساخت انبار و سیلو با تعهد ورود کالا است. و ما امیدواریم بندر شهید بهشتی چابهار با افتتاح فاز اول دراوایل اردیبهشت ماه امسال بتواند یک جهش اقتصادی در زمینه حمل و نقل دریایی در سال اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال داشته باشد. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : ظرفیت بندرچابهار از 2.5 میلیون به 5و8میلیون تن در سال رسیده است، ودر این راستا خوشبختانه خطوطهای بزرگ کشتیرانی دنیا در حال حاضر درخواست های مکرر برای تردد به بندرچابهارچابهار داشتند که در آینده نزدیک شاهد پهلوگیری کشتی های بزرگ کانتینری جهان در این بندراقیانوسی کشور خواهیم بود. وی با اشاره به داشتن بیش از 5 هزار کیلومتری نوار ساحلی کشور در شمال و جنوب یادآورشد: با وجود سواحل طولانی متاسفانه ارتباط مردم با دریا و ساحل بسیار کم است علی الخصوص در منطقه سواحل مکران در این راستا بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان برای توسعه فرهنگ گردشگری دریایی و استقبال مردم از سفرهای دریایی در بندر چابهار شرایطی همچون احداث بزرگترین ترمینال مسافری ، ایمن سازی راههای عبور و مرور دریایی ، تامین تجهیزات مناسب دریایی ، آموزش و توزیع تجهیزات ایمنی در میان اسکله های چند منظوره همیاران ناجی و معتمدین و برگزاری مانورهای دریایی اقداماتی را انجام داده است که خوشبختانه با این اقدام موثر در حوزه اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان هیچ گونه تلفات جانی در دریا نداشته ایم واین یک نقطه قوت برای سازمان بنادر و دریانوردی محسوب میشود .

۵ فروردین ۱۳۹۶ ۲۲:۵۲
کد خبر : ۳۸,۳۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید