ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
ایران تنها عضو پیانک در خاورمیانه
جلسه نمایندگان بخش ملی پیانک ایران با حضور معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ،در آغاز این جلسه، محمدرضا اله یار، معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تاکید بر اهمیت انجمن پیانک PIANC در حوزه حمل و نقل دریایی گفت: خوشبختانه ایران عضو فعال انجمن پیانک است و در خاورمیانه تنها کشوری هستیم که این عضویت را داریم. کشورهای متعددی برای عضویت در این انجمن جهانی اقدام کرده اند که هنوز موفق نشده اند.

وی افزود: میزبانی مجمع 2020 پیانک به ایران اختصاص یافته است که موفقیتی برای ما محسوب می شود و باید از آن استفاده کنیم.

اله یار در خصوص ضرورت فعالیت در پیانک گفت: ما به دنبال استفاده از دستاوردهای بین المللی در حوزه حمل و نقل دریایی هستیم و در کنار آن نیز شرایط حضور متخصصان کشورمان در عرصه های بین المللی را پیگیری می کنیم. همچنین از طریق این انجمن به دنبال حل برخی موانع توسعه دریایی کشور مانند مسائل مهندسی طراحی، لایروبی و کاهش رسوب گذاری و ... هستیم.

وی افزود: تقریبا همه بزرگان حمل و نقل دریایی جهان به نحوی با پیانک مرتبط هستند و عضویت در این انجمن یک فرصت ارزشمند برای بخش دریایی کشور است. برای این منظور باید یک برنامه عملیاتی جامع برای فعالیت در پیانک پیش بینی کنیم تا به طور شایسته ای توانمندی هایمان را عرضه کنیم.

در ادامه این نشست گزارشی از عملکرد بخش ملی پیانک ایران ارائه شد و سایر اعضا از جمله نمایندگان کمیسیون محیط زیست، کمیسیون دریایی، کمیسیون ناوبری رودخانه ای، کمیسیون همکاری بین المللی، کمیسیون متخصصین جوان و کمیسیون بخش ارتقا نیز گزارش ها، نظرات و برنامه هایشان را ارائه کردند.

انجمن PIANC به عنوان قدیمی ترین انجمن علمی و تخصصی در زمینه زیر ساختارهای حمل و نقل دریایی در سال ۱۸۸۵ در کشور بلژیک تأسیس گردیده است. این انجمن  غیر سیاسی و غیر انتفاعی با هدف ارتقاء دانش علمی و فنی و با بهره گیری از دانش و تجربیات بهترین متخصصان بین المللی در زمینه های فنی، اقتصادی و زیست محیطی مربوط به زیرساخت های ترابری دریایی ، عهده دار تهیه آیین نامه ها و دستورالعملهای فنی می باشد.

سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۰ به عنوان اولین و تنها عضو واجد شرایط در خاورمیانه به طور رسمی فعالیت خود را در  انجمن جهانی زیرساخت های حمل و نقل آبی آغاز نموده است.

عضویت جمهوری اسلامی ایران در انجمن توسط مجلس شورای اسلامی به شماره مصوبه ۱۱۰/۳۰۶۱۶ در تاریخ 6 شهریور 1391 به تصویب رسیده است.

۲۲ آبان ۱۳۹۶ ۰۸:۳۲
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۴۰,۲۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید