ارائه خدمات پزشکی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار به کشتی عبوری رشد 330 درصدی واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار/ ترانزیت کالا از دروازه ملل 157 برابر شد متصل شدن 1900 کیلومتر از راههای کشور به شبکه ریلی تا پایان سال/ ریل گذاری 700 کیلومتر در بندر چابهار تا پایان امسال اجرای طرح احضار پرسنل و گشت تجمیعی یگان حفاظت در بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار گام های توسعه ای سازمان بنادر و دریانوردی در مسیر توسعه سواحل مکران/ آغاز واگذاری موج شکن های چند منظوره مردمی در سواحل مکران دهلی نو به دنبال گسترش همکاری ها با ایران در بندر چابهار است موقعیت استراتژیک بندر چابهار برای فعالان اقتصادی/ کاهش مسیر حمل و نقل دریایی با استفاده از بندر چابهار بیان دیدگاه ها و بررسی مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی/ تلاش حداکثری در جهت تسهیل و رفع موانع و مشکلات پروژه های سرمایه گذاری /تسریع در پروژه ها و حمایت از بخش خصوصی عامل رشد و توسعه اقتصادی استان بسته های تشویقی دروازه ملل برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی/ تخفیفات بی نظیر بندر چابهار در زنجیره حمل و نقل دریایی/ از تخفیفات 87 درصدی هزینه انبارداری تا معافیت 100 درصدی در تخلیه کانتینرهای خالی پیشرفت برنامه ها و افزایش ظرفیت؛ جلوه ای از تلاش جهادگونه کارکنان بندر چابهار/ رشد ۹۵ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بزرگترین بندر اقیانوسی کشور
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادرو دریانوردی:طرح تدقیق مدیریت یکپارچه ساحلی مبنای توسعه دریامحور است
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادرو دریانوردی در خصوص طرح تدقیق مدیریت یکپارچه ساحلی (ICZM) گفت: این طرح مبنای توسعه دریامحور در کشور است.

محمدرضا اله یار؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در یازدهمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان اظهار داشت: ایران به عنوان یک کشور دریایی از نعمت پنج هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور برخوردار است.

وی افزود: با بهره گیری و استفاده بهینه از این ظرفیت و نعمت خدادادی، می توان بسیاری از مشکلات کشور در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی را مرتفع کرد و در پی آن از اتکای درآمد کشور به نفت کاسته خواهد شد.

شناسایی دقیق پدیده های دریایی گام نخست توسعه دریامحور

به گفته اله یار، گام نخست استفاده از این ظرفیت‌ها و توسعه دریامحور مناطق ساحلی کشور، شناسایی دقیق پدیده های دریایی و جمع آوری اطلاعات پایه در قالب طرح آمایش دریایی است که توسط سازمان بنادر در دست مطالعه است.

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: بر این اساس مطالعات پایه دریایی شمال و جنوب کشور توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد و طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی(ICZM) با همکاری 18 دستگاه اجرایی تدوین و به تصویب شورای عالی شهرسازی کشور رسید و کارویژه مرز شورای امنیت ملی کشور نیز در جریان این مطالعات قرار دارد.

اله یار بیان کرد: از این پس، سازمان بنادر و دریانوردی قصد دارد این طرح را در سطح استان‌ها و شهرستان‌های ساحلی تدوین و اجرایی کند که استان هرمزگان نخستین استانی در کشور محسوب می شود که نتایج مطالعات ICZM در آن به صورت عملیاتی با همکاری مدیریت عالی استان، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی پیاده سازی می شود.

 وی با بیان اینکه هرمزگان به دلیل بهره مندی از 40 درصد سواحل کشور، دارای طولانی ترین نوار ساحلی در کشور است، گفت: از سوی دیگر با توجه به اینکه اطلاعات پایه دریایی این استان نیز موجود بود، هرمزگان به عنوان پایلوت طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی انتخاب و به عنوان نخستین استان مطالعات آن صورت گرفت و نتایج این مطالعات در این نشست ارائه شد.

شفافیت مسئولیت تمام دستگاه‌ها؛ با اجرای طرح مدیریت یکپارچه ساحلی

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی مبنای توسعه دریامحور در کشور خواهد بود و جهت رشد و توسعه مناطق ساحلی، ابعاد مختلف در آن بررسی شده است.

وی بیان داشت: در این طرح مطالعات یکپارچه‌ای در هرمزگان صورت گرفته که مسئولیت تمامی دستگاه‌های اجرایی را به صورت کاملا شفاف مشخص کرده ‌تا از ظرفیت‌های ساحل و دریا به شکل مناسبی استفاده شود.

الهیار خاطرنشان کرد: بر پایه مطالعات صورت گرفته در ICZM، به همت سازمان بنادر اجرای طرح کاداستر ساحلی با همکاری نهادهای متولی در دستور کار قرار دارد.

۲۲ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۴۲
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۴۰,۶۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید