ارائه خدمات پزشکی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار به کشتی عبوری رشد 330 درصدی واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار/ ترانزیت کالا از دروازه ملل 157 برابر شد متصل شدن 1900 کیلومتر از راههای کشور به شبکه ریلی تا پایان سال/ ریل گذاری 700 کیلومتر در بندر چابهار تا پایان امسال اجرای طرح احضار پرسنل و گشت تجمیعی یگان حفاظت در بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار گام های توسعه ای سازمان بنادر و دریانوردی در مسیر توسعه سواحل مکران/ آغاز واگذاری موج شکن های چند منظوره مردمی در سواحل مکران دهلی نو به دنبال گسترش همکاری ها با ایران در بندر چابهار است موقعیت استراتژیک بندر چابهار برای فعالان اقتصادی/ کاهش مسیر حمل و نقل دریایی با استفاده از بندر چابهار بیان دیدگاه ها و بررسی مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی/ تلاش حداکثری در جهت تسهیل و رفع موانع و مشکلات پروژه های سرمایه گذاری /تسریع در پروژه ها و حمایت از بخش خصوصی عامل رشد و توسعه اقتصادی استان بسته های تشویقی دروازه ملل برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی/ تخفیفات بی نظیر بندر چابهار در زنجیره حمل و نقل دریایی/ از تخفیفات 87 درصدی هزینه انبارداری تا معافیت 100 درصدی در تخلیه کانتینرهای خالی پیشرفت برنامه ها و افزایش ظرفیت؛ جلوه ای از تلاش جهادگونه کارکنان بندر چابهار/ رشد ۹۵ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بزرگترین بندر اقیانوسی کشور
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی: ICZM مسئولیت دستگاه ها در بهره برداری از دریا و ساحل را شفاف کرده است/ اجرای طرح کاداستر ساحلی وآمایش دریایی با همکاری نهادهای متولی

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی کشور با اشاره به نهایی شدن طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان هرمزگان گفت: این ابزار مدیریتی و تصمیم گیری، مسئولیت تمامی دستگاه‌های اجرایی را به صورت کاملا شفاف مشخص کرده ‌تا از ظرفیت‌های ساحل و دریا به شکل مناسبی استفاده شود.

"محمدرضا الهیار" در یازدهمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان که در تاریخ 21/09/96 در محل استانداری هرمزگان برگزار گردید، اظهار داشت: ایران به عنوان یک کشور دریایی از نعمت 5800 کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور برخوردار است و با بهره گیری و استفاده بهینه از این ظرفیت و نعمت خدادادی می توان بسیاری از مشکلات در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی کشور را مرتفع نمود تا از اتکای درآمدهای کشور به نفت کاسته شود.

به گفته الهیار، گام نخست استفاده از این ظرفیت‌ها و توسعه دریامحور مناطق ساحلی کشور، شناسایی دقیق پدیده های دریایی و جمع آوری اطلاعات پایه در قالب طرح آمایش دریایی است که توسط سازمان بنادر و دریانوردی در دست مطالعه است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی و دبیر کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کارویژه مرز شورای امنیت خاطرنشان کرد: بر این اساس مطالعات پایه دریایی شمال و جنوب کشور توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد و طرح ملی مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی(ICZMبا همکاری ۱۸ دستگاه اجرایی تدوین و به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسید و کارویژه مرز شورای امنیت کشور نیز در جریان روند انجام این مطالعات قرار دارد.

الهیار بیان کرد: از این پس، سازمان بنادر و دریانوردی قصد دارد این طرح را در سطح استان‌ها و شهرستان‌های ساحلی تدوین و اجرایی کند که استان هرمزگان نخستین استان در کشور محسوب می شود که نتایج مطالعات ICZM در آن به صورت عملیاتی با همکاری استاندار محترم  و رئیس کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی پیاده سازی می شود.

 وی با بیان اینکه هرمزگان به دلیل بهره مندی از ۴۰ درصد سواحل کشور، دارای طولانی ترین نوار ساحلی در کشور است، گفت: " از سوی دیگر با توجه به اینکه اطلاعات پایه دریایی این استان نیز موجود بود، هرمزگان به عنوان پایلوت طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی انتخاب و به عنوان نخستین استان مطالعات آن صورت گرفت و نتایج این مطالعات در این نشست ارائه شد."

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی مبنای توسعه دریامحور در کشور خواهد بود و جهت رشد و توسعه مناطق ساحلی، ابعاد مختلف در آن بررسی شده است که مسئولیت تمامی دستگاه‌های اجرایی را به صورت کاملا شفاف مشخص کرده ‌تا از ظرفیت‌های ساحل و دریا به شکل مناسبی استفاده شود.

 اله یار خاطرنشان کرد: بر پایه مطالعات صورت گرفته در ICZM، به همت سازمان بنادر و دریانوردی اجرای طرح کاداستر ساحلی با همکاری نهادهای متولی در دستور کار قرار دارد.

۲۶ آذر ۱۳۹۶ ۰۹:۳۵
کد خبر : ۴۰,۶۸۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید