ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
ضرورت تجمیع نمایشگاههای ارگان های دریایی / حضور فعال‌تر ایران در IMO  در دستور کار
محمد راستاد گفت: لازم است تمام ارگان های دریایی کشور در کمیته های مختلف IMO حضوری فعال داشته باشند و از مواضع و منافع کشور در این حوزه دفاع کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نشست شورای عالی مدیران ارشد هماهنگی ارگان های دریایی کشور در ساختمان مرکزی سازمان بنادرو دریانوردی روز سه شنبه دهم دی ماه برگزار شد.

در این نشست که مدیران عامل سازمان بنادر و دریانوردی ، شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ، شرکت ملی نفت کش ، سازمان شیلات جمهوری اسلامی و نمایندگان نیروی دریایی ارتش و سایر ارگان های صنعت دریایی و دریانوردی کشور حضور داشتند ، در خصوص 5 دستور کار و مسائل و موضوعات مبتلا به در صنعت حمل و نقل دریایی کشور بحث و تبادل و نظر شد.

 

بهبود ارتباطات و فرآیندها در همایش ارگان های دریایی

در این نشست محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی، با اشاره به همایش ارگان های دریایی کشور که بهمن ماه در چابهار برگزار می شود، گفت: انتظار می رود این همایش علاوه بررویکرد آکادمیک و علمی، بر بهبود فرآیندها و ارتباط بهتر میان ارگان های دریایی تمرکز داشته باشد.

وی با در خصوص دغدغه های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی مبنی بر استفاده از سوخت LNG  و حمایت از ناوگان ملی گفت: همایش ارگان های دریایی فرصت مناسبی برای طرح این مساله است و در این شرایط کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش به حمایت نیاز دارند.

 

هویت بخشی به شناورها؛ راه مقابله با صید غیرمجاز

راستاد همچنین در خصوص خبر مدیرعامل سازمان شیلات درباره افزایش صید های غیر مجاز و عدم برخورد با این پدیده ناشی از ضرورت های معیشتی مردم ، تاکید کرد : بحث هویت بخشی به شناور های بدون هویت در دستور کار سازمان است که به موضوع صید های غیر مجاز نیز مربوط است.

 

حضور فعال جمهوری اسلامی در نشست IMO

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه در خصوص مجمع سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) اظهار کرد: مجمع شورای سازمان جهانی دریانوردی بالاترین رکن IMO است که کشورها در سطح وزیر و معاون وزیر در آن شرکت می کنند و امسال بنا به صلاحدید وزارت امور خارجه، جمهوری اسلامی ایران کاندید انتخابات این مجمع نشد.

 

وی ادامه داد: لازم است تمام ارگان های دریایی کشور در کمیته های مختلف IMO  حضوری فعال داشته باشند و از مواضع و منافع کشور در این حوزه دفاع کنند.

راستاد گفت: در مجمع امسال IMO ما ضمن اشاره به نقش جمهوری اسلامی در امنیت دریایی منطقه و جهان، بر ضرورت اهمیت ملاحظات فنی به جای ملاحظات سیاسی تاکید کردیم.

در پایان حق شناس؛ معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر مصوبه همین شورا بر تجمیع و تمرکز نمایشگاه ارگان های دریایی به یک نمایشگاه اصلی در سال خواستار عدم برگزاری نمایشگاه و همایش های پراکنده در حوزه دریایی شد.

۱۰ دی ۱۳۹۶ ۱۵:۵۹
مرکز روابط عمومی |
کد خبر : ۴۰,۸۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید