بندر چابهار؛ پیشتاز در زیرساخت های عمرانی/پیشرفت 86 درصدی عملیات استحصال از دریا فاز 2 طرح توسعه بندر شهید بهشتی/ گام بلند بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در توسعه زیرساخت ها حمل یکسره محموله های گندم ترانزیتی کشور هند به افغانستان/نخستین محموله گندم اهدایی هند از طریق چابهار به افغانستان رسید/ ترانزیت 5 هزار تن گندم از دروازه ملل به افغانستان طی 12 روز صادرات اولین محموله ۴۵ هزار تنی مواد معدنی در سال ۹۹ / طوفان کرونا در جهان؛ تخلیه و بارگیری همزمان ۶ کشتی در بندر چابهار تسریع در تأمین تجهیزات استراتژیک بنادر کشور با اولویت بندر چابهار/بندر شهید بهشتی چابهار یکی از 8 پروژه مهم در راستای جهش تولید/ مکان نمایی و نصب رادار هواشناسی در بندر چابهار/ آغاز عملیات اجرایی کریدور لجستیک بندر چابهار اولویت فنی و مهندسی در سال 99 برنامه ریزی برای ارتقای خدمات هواشناسی دریایی در استانهای ساحلی/ بکارگیری روش های نوین و مکانیزه برای تبادل اطلاعات هواشناسی دریایی/ اپلیکیشن های کاربردی مرتبط با هواشناسی دریایی، عملیاتی می شود تکمیل فاز اول لایروبی نگهداری حوضچه و کانال بندر شهید کلانتری چابهار/ برداشت بیش از ۴۰ هزار متر مکعب مواد رسوب شده و دسترسی به عمق مطلوب/ آغاز عملیات لایروبی فاز ۲ و ۳ حوضچه و کانال بندر شهید کلانتری طرح جامع بنادر کشور؛ در مرحله نهایی/ لزوم تحرک جدی برای جبران فوری وقفه پروژه های بنادر کشور به دلیل شیوع کرونا/ تشریح وظیفه ملی سازمان بنادر در حوزه ساخت و سازهای ساحلی/ جمع بندی در مورد ۷۰ میلیون دلار از طرح تحول صنایع دریایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت پهلوگیری و تخلیه همزمان 3 کشتی کالای اساسی در بندر چابهار ارتقاء آموزش و مهارت های تخصصی در حوزه منابع انسانی/برگزاری ۱۶ هزار نفرساعت دوره آموزشی در سال ۹۸/ آغاز دوره های آموزش مجازی مبتنی بر هوشمندسازی در سال 99
تمجید از روند خصوصی سازی در سازمان بنادر / سرمایه‌گذاری‌در طرح های توسعه ای
رئیس بیست‌‌وپنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور گفت: طرح های توسعه ای بنادر کشور و سرمایه گذاری در خصوص اسکله ها با تصمیم سازمان بنادر و دریانوردی به بخش خصوصی واگذار می شود . بر این اساس بنادر آستارا و فریدون‌کنار، صدردرصد به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مهدی اعتصام؛ با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر کشورهای همسایه در حال توسعه بنادر خود هستند، پاکستان در کراچی، بندری با ظرفیت 3 میلیون TEU را تکمیل کرد و بندر دیگر با همکاری چینی‌ها می‌سازد. کشور عراق نیز فعالیت بندری  خود را در توسعه فاو و بصره آغاز کرده است .کویت هم در حال توسعه بنادر خود است؛ ما نیز باید به سرعت به توسعه بنادر خصوصاً‌ مابقی  فازهای چابهار ادامه دهیم زیرا کوتاه‌ترین فاصله برای دسترسی کشورهای آسیای میانه به آب‌های آزاد،  بندر چابهار است.

وی به امنیت بالا در منطقه چابهار‌ اشاره کرد و گفت:‌ این امنیت موجب جذب سرمایه‌گذاران  و مشوقی برای استفاده از ظرفیت‌های این بندر شده است.

مدیرعامل شرکت تایدواتر در باره  همایش ارگان های دریایی که قرار است 10 و 11 بهمن ماه در چابهار برگزار شود ،تصریح کرد: شعار همایش امسال ارگان‌های دریایی «توسعه حمل و نقل دریایی با رویکرد اقتصاد مقاومتی» است که برای تحقق این شعار، در دو روز همایش برنامه‌های مختلفی داریم؛ همایش کاربردی خواهد بود و به موضوع هماهنگی ارگان‌های دریایی توجه بسزایی می‌شود.

وی «حفظ محیط زیست دریا اساس توسعه پایدار» را یکی از موضوعات میزگردهای این همایش ‌عنوان کرد و گفت: ‌توسعه حمل و نقل دریایی و لجستیک دریایی و نقش بخش خصوصی در توسعه دریایی کشور از دیگر موضوعات این همایش است.

اعتصام  توسعه پایدار محیط زیست دریایی و توسعه گردشگری دریایی با نگاه اکوتوریسم را از دیگر موضوعات این همایش عنوان کرد و ادامه داد:‌ ایمنی دریانوردی، نوسازی ناوگان فرسوده دریایی، ارتقای ایمنی دریانوردی در آب‌های تحت حاکمیت، ارتقای امنیت سایبری و غیره از دیگر موضوعات همایش امسال است.

رئیس بیست‌‌وپنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور  با تأکید بر اینکه همایش‌ها باید حالت کاربردی و عملیاتی داشته باشد،گفت: به این موضوع انتقاد داریم که در همایش‌ها و نمایشگاه‌ها به موضوع تجارت بیش از موضوعات تخصصی توجه می‌شود و در همین سه ماه، ما 6 همایش مرتبط با دریا داریم که باید در راستای رشد اقتصادی کشور از تعدد همایش‌ها کاست و به منافع زودگذر توجهی نکرد.تایدواتر برگزاری این همایش را در راستای توسعه دریامحور به عنوان یکی از بازوهای سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان حاکمیت صنعت، بر عهده گرفته است.

وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی  در بخش نوسازی ناوگان دریایی مسافری  عملکرد خوبی داشته است گفت:توجه به این حوزه سبب شده که با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت  از وجوه اداره شده  ایران شناورهای مناسبی داشته باشد .در حال حاضر توان ساخت شناورها و کشتی‌های بزرگ و حتی نفتکش در کشور ما وجود دارد .بر این اساس تولید کنندگان داخلی توانایی آن را دارند که  40 درصد تجهیزات شناورها نظیر ورق، کابل، الکترود، رنگ، و  تابلوی برق در کشور ساخته شود.

رئیس بیست‌‌وپنجمین همایش ارگان‌های دریایی کشور همچنین به حادثه نفتکش سانچی و جانباختن 32 خدمه این کشتی اشاره کرد و افزود: امروز برای جامعه دریایی کشور و همچنین مردم ایران روز ناراحت‌کننده ای است .ما نیز به نوبه خود جان‌باختن خدمه نفتکش سانچی  را ، تسلیت می‌گوئیم.

 

.

۲۵ دی ۱۳۹۶ ۱۳:۳۹
کد خبر : ۴۰,۹۹۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید