هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
تمام سازمان ها در پیگیری حادثه نفتکش سانچی فعالانه عمل کردند / سازمان بنادر نمره قبولی گرفت
دبیر فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: طبق رصد‌های صورت گرفته در پرونده حادثه نفت‌کش سانچی مشخص شد که پیگیری‌های لازم توسط مسئولان ذیربط انجام شده است.

حسن خسته بند نماینده مردم بندانزلی در مجلس دهم شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد عملکرد این سازمان پس از حادثه نفت‌کش سانچی در بخش مرتبط با فعالیت‌های سازمان بنادر و دریانوردى، اظهار کرد: با توجه به این‌که ما عضو کنوانسیون‌های جهانی هستیم اجازه داشتیم رایزنی‌های لازم را برای نجات نفتکش و خدمه خود پس از حادثه داشته باشیم که خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی به موقع نسبت به موضوع ورود کرد و حضور فعالی در این خصوص داشت.

 

 وی ادامه داد: در این حادثه رییس سازمان بنادر و دریانوردی با همکاری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که به عنوان رییس کمیته پیگیری حادثه نفت‌کش سانچی در این پرونده انتخاب شده بود عملکرد قابل قبولی داشتند.

 

 امیدواریم به پیکرها برسیم

 

 دبیر فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی به گزارش های  مختلف ارائه شده در حادثه نفت‌کش سانچی اشاره و خاطرنشان کرد: از گزارشات و رصد‌های صورت گرفته در پرونده حادثه نفت‌کش سانچی مشخص شد که پیگیری‌های لازم توسط مسئولان ذیربط انجام شده و آنچه که از دست مسئولان بر می‌آمده به مرحله اجرا درآمده است

 عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین به ربات ارزیابی که برای بررسی وضعیت سانچی به زیر آب فرستاده شده است، اشاره کرد و گفت: ربات مربوطه برای تصویربرداری به زیر آب منتقل شده و عملیات در جریان است تا بتوانیم از وضعیت سازه و آلودگی، ارزیابی کلی داشته باشیم و امیدواریم از این طریق به پیکر پرسنل حادثه نفت‌کش سانچی برسیم.

 

 سازمان بنادر بی تفاوت رد نشد

 

نماینده مردم بندانزلی در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پرسنل سازمان بنادر و دریانوردی عملکرد درخور توجهی  پس از حادثه نفت‌کش سانچی داشتند، بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی  تا جایی که امکان داشت توان به خرج داد چرا که پرسنل نفت‌کش سانچی هموطنانشان بودند و به همین دلیل نمی‌توانستند بی ‌تفاوت از کنار این مساله  رد شوند.

 وی در مورد عملکرد چینی‌ها در حادثه نفت‌کش سانچی و شائبه‌های مطرح شده در مورد کوتاهی مسئولان این کشور در حادثه مذکور، تصریح کرد: طبق گفته رییس کمیته پیگیری حادثه نفت‌کش سانچی، سفیر ایران و رییس سازمان بنادر چینی‌ها نهایت همکاری در این حادثه را داشتند، اما باید بدانیم که به دلیل بعد مسافتی زیاد امکان کمک کردن بیش از این وجود نداشت، چرا که فاصله  کشتی تا خشکی بسیار زیاد بود و حتی هلی‌کوپتر به دلیل طولانی بودن مسیر و کمبود سوخت نمی‌توانست به صحنه حادثه برسد.

 

کشورهای  چین،ژاپن و کره همکاری خوبی داشتند

 

دبیر فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شبهاتی در این رابطه مطرح بود که چینی‌ها همکاری لازم را نداشتند، اما در گزارش های واصله تاکید بر این بود که تمامی توان در این حادثه توسط چینی‌ها به کار گرفته شده و کشورهای مختلفی نظیر کره جنوبی و ژاپن نیز کمک‌های مختلفی را داشته‌اند.

 

منتظر بازگشایی جعبه سیاه هستیم

 

 خسته‌بند با بیان اینکه شدت حریق و بعد مسافتی بالای حادثه از خشکی، اجازه نمی‌داد تا عملیات امداد و نجات به نحو مطلوب صورت گیرد، گفت: علاوه بر این باید بدانیم که برخلاف آنچه گفته می‌شود که محل حادثه کم تردد بوده اما به گفته کارشناسان این نقطه از مسیرهای با تردد بسیار بالا بوده و جزو خطرناک‌ترین مسیر‌ها به شمار می‌آید که این مساله می‌تواند به عنوان یکی از اسناد در ارتباط با علت حادثه تلقی شود.

 وی افزود: پس از پیدا شدن جعبه سیاه کشتی منتظر هستیم تا به زودی نتایج به دست آمده اعلام و علت حادثه به وضوح و شفافیت مشخص شود.

 

۲ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۰۱
کد خبر : ۴۱,۰۹۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید