ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه اصلاح قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بنادر موافقت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، نمایندگان مجلس با ۱۷۱ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۴ رای ممتنع به کلیات لایحه اصلاح قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بنادر رای دادند.در بررسی جزئیات لایحه مذکور ماده یک آن که اصلاحاتی را در بند ۲ قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتیها در بنادر انجام می داد، حذف شد.

براساس بند ۲ قانون مذکور که سازمان بنادر  و دریانوردی موظف است جهت کاهش انتظار نوبت کشتی‌های تجاری نسبت به توسعه و تکمیل بنادر و تاسیسات بندری و تامین تجهیزات مورد نیاز دریایی و بندری کشور در چارچوب قوانین و مقررات حاکم در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری صنعتی از محل منابع داخلی خود مندرج در بودجه سنواتی اقدام نماید که اصلاحات فوق نیز دراین بند اعمال شد.

همچنین براساس بند 5 از قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتیها در بنادر صراحت دارد که سازمان بنادر و دریانوردی و کلیه سازمانهای مسئول در امر پذیرش ورود و خروج (پاس) کشتیها موظف هستند حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون نماینده خود را در محلی که توسط سازمان بنار و دریانوردی در بنادر کشور از جمله شهید رجایی، شهید باهنر، امام خمینی (ره)، خرمشهر، امیرآباد انزلی، نوشهر، بوشهر، شهید بهشتی، شهید کلانتری و چابهار تعیین می‌شود، مستقر نمایند تا با مدیریت نماینده سازمان بنادر و دریانوردی بدون فوت وقت و به صورت مستمر در طول شبانه روز امور پذیرش ورود و خروچ  کشتیها را انجام دهد.

نمایندگان مجلس مصوب کردند که در ابتدا و انتهای این بند از قانون مذکور پس از عبارت «ورود و خروج(پاس) کشتیها» عبارت « و همچنین ورود و خروج کالا به / از بنادر» الحاق می شود.

ماده سه لایحه نیز به دلیل ابهامات و مغایرتهایی که با برنامه توسعه‌ای داشت، یک بند از آن حذف و سایر موارد هم به کمیسیون عمران جهت بررسی‌های بیشتر ارجاع شد.

 

۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۵:۵۹
ایسنا |
کد خبر : ۴۱,۱۵۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید