بندر چابهار؛ پیشتاز در زیرساخت های عمرانی/پیشرفت 86 درصدی عملیات استحصال از دریا فاز 2 طرح توسعه بندر شهید بهشتی/ گام بلند بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در توسعه زیرساخت ها حمل یکسره محموله های گندم ترانزیتی کشور هند به افغانستان/نخستین محموله گندم اهدایی هند از طریق چابهار به افغانستان رسید/ ترانزیت 5 هزار تن گندم از دروازه ملل به افغانستان طی 12 روز صادرات اولین محموله ۴۵ هزار تنی مواد معدنی در سال ۹۹ / طوفان کرونا در جهان؛ تخلیه و بارگیری همزمان ۶ کشتی در بندر چابهار تسریع در تأمین تجهیزات استراتژیک بنادر کشور با اولویت بندر چابهار/بندر شهید بهشتی چابهار یکی از 8 پروژه مهم در راستای جهش تولید/ مکان نمایی و نصب رادار هواشناسی در بندر چابهار/ آغاز عملیات اجرایی کریدور لجستیک بندر چابهار اولویت فنی و مهندسی در سال 99 برنامه ریزی برای ارتقای خدمات هواشناسی دریایی در استانهای ساحلی/ بکارگیری روش های نوین و مکانیزه برای تبادل اطلاعات هواشناسی دریایی/ اپلیکیشن های کاربردی مرتبط با هواشناسی دریایی، عملیاتی می شود تکمیل فاز اول لایروبی نگهداری حوضچه و کانال بندر شهید کلانتری چابهار/ برداشت بیش از ۴۰ هزار متر مکعب مواد رسوب شده و دسترسی به عمق مطلوب/ آغاز عملیات لایروبی فاز ۲ و ۳ حوضچه و کانال بندر شهید کلانتری طرح جامع بنادر کشور؛ در مرحله نهایی/ لزوم تحرک جدی برای جبران فوری وقفه پروژه های بنادر کشور به دلیل شیوع کرونا/ تشریح وظیفه ملی سازمان بنادر در حوزه ساخت و سازهای ساحلی/ جمع بندی در مورد ۷۰ میلیون دلار از طرح تحول صنایع دریایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت پهلوگیری و تخلیه همزمان 3 کشتی کالای اساسی در بندر چابهار ارتقاء آموزش و مهارت های تخصصی در حوزه منابع انسانی/برگزاری ۱۶ هزار نفرساعت دوره آموزشی در سال ۹۸/ آغاز دوره های آموزش مجازی مبتنی بر هوشمندسازی در سال 99
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه اصلاح قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بنادر موافقت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، نمایندگان مجلس با ۱۷۱ رای موافق، ۸ رای مخالف و ۴ رای ممتنع به کلیات لایحه اصلاح قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بنادر رای دادند.در بررسی جزئیات لایحه مذکور ماده یک آن که اصلاحاتی را در بند ۲ قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتیها در بنادر انجام می داد، حذف شد.

براساس بند ۲ قانون مذکور که سازمان بنادر  و دریانوردی موظف است جهت کاهش انتظار نوبت کشتی‌های تجاری نسبت به توسعه و تکمیل بنادر و تاسیسات بندری و تامین تجهیزات مورد نیاز دریایی و بندری کشور در چارچوب قوانین و مقررات حاکم در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری صنعتی از محل منابع داخلی خود مندرج در بودجه سنواتی اقدام نماید که اصلاحات فوق نیز دراین بند اعمال شد.

همچنین براساس بند 5 از قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتیها در بنادر صراحت دارد که سازمان بنادر و دریانوردی و کلیه سازمانهای مسئول در امر پذیرش ورود و خروج (پاس) کشتیها موظف هستند حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون نماینده خود را در محلی که توسط سازمان بنار و دریانوردی در بنادر کشور از جمله شهید رجایی، شهید باهنر، امام خمینی (ره)، خرمشهر، امیرآباد انزلی، نوشهر، بوشهر، شهید بهشتی، شهید کلانتری و چابهار تعیین می‌شود، مستقر نمایند تا با مدیریت نماینده سازمان بنادر و دریانوردی بدون فوت وقت و به صورت مستمر در طول شبانه روز امور پذیرش ورود و خروچ  کشتیها را انجام دهد.

نمایندگان مجلس مصوب کردند که در ابتدا و انتهای این بند از قانون مذکور پس از عبارت «ورود و خروج(پاس) کشتیها» عبارت « و همچنین ورود و خروج کالا به / از بنادر» الحاق می شود.

ماده سه لایحه نیز به دلیل ابهامات و مغایرتهایی که با برنامه توسعه‌ای داشت، یک بند از آن حذف و سایر موارد هم به کمیسیون عمران جهت بررسی‌های بیشتر ارجاع شد.

 

۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۵:۵۹
ایسنا |
کد خبر : ۴۱,۱۵۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید