ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
جامعه دریایى فاقد استراتژى منسجم است / ایجاد نهاد فراگیر براى تحقق اقتصاد دریا /جعبه سیاه سانچى و کریستال در اختیار سازمان بنادر است/ هیچ اطلاعاتى پاک نشده است
معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى اعلام کرد که هر دو جعبه سیاه نفتکش سانچى و شناور فله بر کریستال چین در اختیار سازمان بنادر و دریانوردى قرار دارد و هیچ اطلاعاتى در این خصوص پاک نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردى، هادى حق شناس در بیست و پنجمین همایش ارگان هاى دریایى که صبح امروز در هتل ارم با حضور وزیر راه و شهرسازى، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، مسئولان وزارت جهاد کشاورزى و سازمان حفاظت محیط زیست و برخى نمایندگان مجلس شوراى اسلامى برگزار شد اظهار کرد: هر دو جعبه سیاه نفت کش سانچى و شناور فله بر کریستال چین در اختیار سازمان بنادر و دریانوردى قرار دارد و هیچ اطلاعاتى از آن پاک نشده است و امیدواریم طى چند ماه آینده به علت یا علل حادثه پى ببریم.

وى ادامه داد: براى مردم جاى سوال بود که چرا در حادثه پیش آمده براى نفتکش سانچى سازمان بنادر و دریانوردى ورود کرد؟ باید خاطرنشان کرد : طبق کنوانسیون solas کشورهاى ذى نفع در حوادث دخیل هستند و سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایى کشور با توجه به شهادت ٣٠ تن از پرسنل ایرانى به پرونده مربوطه ورود کرد و فعالیت خود در کمیته بررسى سانحه را در دستور کار قرار داد.

نقش بخش خصوصی در توسعه بنادر

معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى در ادامه به همایش ارگان هاى دریایى اشاره و عنوان کرد: در بیست و چهار همایش قبلى مسائلى همچون اصلاح تعرفه هاى بندرى و دریایى، افزایش سهم بخش خصوصى و نیز اشاعه فرهنگ دریایى را داشته ایم و در  بیست و پنجمین همایش ارگان هاى دریایى نیز توسعه حمل و نقل دریایى با محوریت ایمنى و امنیت، لجستیک بندرى و نقش بخش خصوصى و نیز حفظ محیط مدنظر قرار مى گیرد.

از ظرفیت دریا براى افزایش منافع ملى استفاده نمی شود

حق شناس با بیان اینکه جامعه دریایى فاقد یک استراتژى منسجم و متمرکز در بخش دریایى است، گفت: متاسفانه از ظرفیت دریا براى افزایش منافع ملى و توسعه کشور بهره کامل گرفته نمى شود.

فقدان ضمانت اجرایى قطعنامه ها

وى همچنین به نقاط ضعف موجود در همایش هاى قبلى ارگان هاى دریایى اشاره کرد و گفت: فقدان ضمانت اجرایى قطعنامه ها و عدم نهاد سازى براى پیگیرى مطالبات از جمله نقاط ضعف به شمار مى رود و بنده پیشنهاد مى کنم که یک نهاد فراگیر براى تحقق اقتصاد دریا شکل گیرد.

معاون امور دریایى سازمان بنادر و دریانوردى با تاکید بر اینکه سواحل مکران نعمت بسیار بزرگى است که باید از ظرفیت هاى آن استفاده شود، یادآور شد: یک میلیارد دلار سرمایه گذارى انجام شده در چابهار گام بزرگى است و علاوه بر این نیروى دریایى نیز در جاسک زیرساخت ها را مدنظر قرار داده است.

 

 

۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۰:۱۰
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۱,۳۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید