ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
166 شرکت افغان مجوز فعالیت در بندر چابهار را گرفتند
تاکنون به 166 شرکت افغان برای سرمایه گذاری و فعالیت در منطقه آزاد تجاری بندر چابهار مجوز داده شده است.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،منطقه آزاد چابهار به 149 شرکت بازرگانی،4 شرکت صنعتی،10 مجموعه خدماتی و 3 شرکت ترانزیتی افغان مجوز فعالیت داده است.این مجوزها نشان می دهد که بندرچابهار برای رسیدن به هدف ترسیم شده خود در حال حرکت است و به زودی این بندر می تواند هاب منطقه شود.
روز گذشته نیز شینهوا به نقل از رسانه های افغانستان نوشت که افغانستان در حال برنامه ریزی برای آغاز پروازهای کابل-چابهار-دوبی  به منظور تسهیل دسترسی سرمایه گذاران افغانی به بازارهای جهانی است.
ایران، هند و افغانستان در می 2016 موافقتنامه ای را به امضا رساندند که به موجب آن تجار افغانی مجاز به سرمایه گذاری و استفاده از بندر چابهار برای فعالیت های اقتصادی خود خواهند بود.
بندرچابهار به عنوان یکی از بنادر مهم ایران در جنوب کشور و در بخش شمالی دریای عمان از موقعیت استراتژیک برخوردار است و دستیابی به آب‌های آزاد بین‌المللی از طریق اقیانوس هند از مهم‌ترین ظرفیت‌های ترانزیتی این بندر اقیانوسی ایران در منطقه است.
این بندر به علت نزدیکی به کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و آسیای میانه در آینده‌ای نزدیک با اتصال به شبکه ریلی کشور جایگاه ویژه ای در ترانزیت کالا در کریدور شمال - جنوب و کریدور شرق - غرب خواهد داشت.
بندر چابهار به عنوان دروازه ترانزیتی کشور با ۵۴۱ کیلومتر مرز دریایی در کریدور شرق - غرب نیز می تواند در زمینه ترانزیت و ترانشیب کالا به بنادرجنوبی کشورهای خلیج فارس ایفای نقش کند و با افتتاح طرح توسعه فاز اول بندر چابهار این بندر به عنوان یکی از کانون های داد و ستد و تجارت بین المللی در کشور مطرح شده است.
۲۴ بهمن ۱۳۹۶ ۱۵:۵۴
کد خبر : ۴۱,۳۹۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید