ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
تخریب موج شکن بدون مجوز بخش خصوصی در خلیج چابهار
موج شکن 500 متری غیر مجاز که توسط بخش خصوصی در پلاژ ساحلی تیس واقع در بخش شرقی خلیج چابهار احداث شده بود با اقدام قانونی اداره کل بنادر و دریانودری استان سیستان و بلوچستان تخریب شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر ودریانوردی، بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان وبلوچستان و دبیرکمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان با بیان این مطلب افزود: یک شاخه موج شکن در مجاورت پلاژ ساحلی تیس (محدوده منطقه آزاد) که خارج از مجوز صادره سازمان، توسط بخش خصوصی احداث گردیده بود با رصدو پیگیری های مستمر کارشناسان نظارت بر ساخت و سازهای ساحلی از طریق تشکیل پرونده  قضایی و ارجاع به مراجع قانونی با نظر مقام قضایی تخریب شد. 
وی با تاکید بر  وظایف حاکمیتی و نظارتی سازمان بنادر و دریانودری در حوزه سواحل کشور افزود:  
بر اساس بند 22 ماده 3 آیین نامه اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی مصوب سال1348 مجلسین و نیز تبصره الحاقی آن مصوب سال 1387 مجلس شورای اسلامی  مسئولیت صدور مجوز هرگونه سازه دریایی و نظارت بر بهره برداری و اجرای آن بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است. وی خاطرنشان کرد:طبق بند 7 قانون تسریع در تخلیه و بارگیری کشتی ها از بنادر ، مصوبات کارویژه مرز شورای امنیت کشور به ریاست وزیر کشور و نیز مصوبات مصوبات کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان به ریاست استاندار استان که عیناً بیان میدارد ؛ کلیه دستگاه ها دولتی، نظامی، انتظامی، مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، شهرداری ها و بخش های خصوصی مکلفند قبل از هرگونه ساخت و ساز در حریم دریا و منطقه ساحلی نسبت به اخذ مجوز و هماهنگی با دبیرخانه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان اقدام نمایند و ارائه هرگونه خدمات و اعطاء تسهیلات (نظیر وام های بانکی، بیمه، آب، برق، گاز و تلفن و . . .  به موجب ماده 8 قانون منع فروش) به تاسیسات فاقد یا خارج از مجوز قانونی توسط دستگاه ها و سازمان های ذیربط ممنوع بوده و کلیه دستگاه ها و سازمان ها دولتی، مراجع قضایی، نیروهای مسلح، شهرداری ها و  . . . مستقر در مناطق ساحلی، هماهنگی و همکاری  لازم را در اجرای مصوبات کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان، مکلفند با سازمان بنادر و دریانوردی در برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز همکاری نمایند.  
مدیر کل بنادر و دریانوردی با بیان اینکه وجود سازه‌های دریایی بدون مجوز، مشکلاتی به همراه دارد تصریح کرد: سازه‌های دریایی غیر مجاز پیامدهای سوء زیست محیطی، فرسایش و رسوب گذاری، تغییر خط ساحلی و نهایتاً  اختلال در امنیت تردد دریایی ایجاد می‌کند. 
وی همچنین با اشاره به مکاتبه اخیر  وزیر  راه و شهرسازی به استانداران استان های ساحلی در خصوص لزوم تقویت کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل به عنوان تنها مرجع هماهنگ کننده تصمیم گیری ها در حوزه سواحل و بنادر کشور، خواستار همکاری و هماهنگی بیش از پیش دستگاه ها و ارگان های اجرایی با دبیرخانه کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان شد.
۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ۰۸:۵۲
کد خبر : ۴۱,۴۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید