ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
راستاد: فردا؛ آغاز عملیات اجرایی فاز سه بندر شهید رجایی با حضور رییس جمهور/ هوشمند سازی بنادر کشور طی سه سال انجام می شود/ بنادری بقا خواهند داشت که فرآیند هوشمندسازی را طی کنند
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت:سازمان بنادر و دریانوردی پروژه هایی را تعریف کرده است تا مسیر هوشمندسازی بنادر را با افقی سه ساله در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،محمد راستاد در همایش بین المللی بندر هوشمند با بیان این مطلب اظهار داشت: طی دو دهه گذشته تحولات بزرگی در صنعت کشتیرانی و بنادر تجاری جهان رخ داده است که جابه جایی نیروی کار و سرمایه در سطح جهان، شکل گیری شرکت های چند ملیتی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در تجارت جهانی بخشی از آن است.

وی ادامه داد: سالانه شاهد رشد متوسط سه درصدی در حوزه حمل و نقل دریایی دنیا هستیم و شرکت های کشتیرانی رقابت بالایی را برای افزایش سهم خود دارند.

راستاد با اشاره به اینکه اپراتورهای بندری در تلاش هستند با هوشمندسازی، میزان بهره وری بنادر را ارتقا دهند، بیان کرد: با کارایی و بهره وری بیشتر هزینه تمام شده خدمات بندری برای خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا کاهش پیدا می کند و از سوی سهم بیشتری از حمل و نقل دریایی را در اختیار خواهید داشت.

مفهوم  هوشمند سازی استفاده از ابداعات نیست

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه ایران از 5800 کیلومتر خط ساحلی برخوردار است و بنادر بزرگ آن 210 میلیون تن ظرفیت دارند، تاکید کرد: باید بتوانیم در این عرصه رقابتی جایگاه خود را بدست آوریم و صرفا مفهوم هوشمندسازی استفاده از ابداعات نیست بلکه ذهنیت و تفکری است که در ارتباط با هوشمندسازی با آن مواجه هستیم.

راستاد با بیان اینکه صرفا بنادری می توانند بقا داشته باشند که بتوانند فرآیند هوشمندسازی را پشت سر بگذارند، عنوان کرد:  سازمان بنادر و دریانوردی پروژه هایی را تعریف کرده است تا مسیر هوشمندسازی را طی سه سال عملیاتی کند.

وی افزود: بنادر مورد توجه ما در این حوزه پایانه های کانتینری هستند و در راس آن ها بندر شهید رجایی به عنوان دروازه ورود کانتینری کشور قرار دارد. فردا (چهارشنبه) رییس جمهور فاز دیگری از توسعه بندر شهید رجایی را کلید خواهند زد و عملیات اجرای فاز سه بندر شهید رجایی آغاز می شود.

 

 ظرفیت کانتینری بندر شهیدرجایی به 8 میلیون TEU می رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره اینکه ظرفیت کانتینری بندر شهیدرجایی با عملیاتی شدن فاز سه این بندر به 8 میلیون TEU خواهد رسید، خاطرنشان کرد: رفتن به سمت کشتی های بزرگتر در صنعت کشتیرانی دنیا رخ داده و کشتی هایی با ظرفیت 20 میلیون TEU پهلو می گیرند.

راستاد ادامه داد: رسیدن به بندر هوشمند نیازمند این است که اجزا مستقر در بندر عزم لازم را داشته باشند و سایر سازمان های حاکمیتی در جامعه دریایی که نقش زیادی در هوشمند سازی دریایی دارند با اراده و هدفی مشترک حرکت کنند و به موقع از سرمایه گذاری های صورت گرفته بهره ببرند.

 

همایش بین المللی بندر هوشمند صبح امروز با حضور شرکت های اپراتوری در بنادر، شرکت های کشتیرانی، بانک های عامل، شرکت های بیمه ای و نمایندگان اتاق های بازرگانی  و داود کشاورزیان معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مرکز همایش های سازمان بنادر و دریانوردی، برگزار شد.

۸ اسفند ۱۳۹۶ ۱۰:۰۸
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۱,۵۰۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید