هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
آبایی: تبیین نقشه راه هوشمند سازی بنادر/ ترمینال 3 بندر رجایی می تواند ما را به سمت ترمینال مجازی سوق دهد/هوشمند سازی، پویایی و چابکی بنادر را به دنبال خواهد داشت/ لزوم شکل گیری چرخه وایرلس در دریا و
مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که بهره برداری از ترمینال 3 بندر رجایی می تواند بنادر کشور را در مسیر شکل گیری ترمینال مجازی قرار دهد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا آبایی در همایش بین المللی بندر هوشمند اظهار کرد: فردا (چهارشنبه) توسعه فیزیکی حوضچه سوم بندر شهید رجایی با حضور رییس جمهور به منظور بهره وری هر چه بهتر انجام می شود.

وی افزود: هرگونه کسب و کاری امروزه به فناوری اطلاعات و ارتباطات وابسته است و مدیریت بنادر و حمل و نقل دریایی نیازمند سخت افزار و نرم افزار به روز و هوشمند هستند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه استفاده از هوشمند سازی، پویایی و چابکی بنادر را به دنبال خواهد داشت، بیان کرد: با استفاده از مکانیزه کردن فعالیت ها بهره وری بنادر ارتقا می یابد. نسل بندی بنادر نمود پیدا کرده است و نسل اول، دوم و سوم بنادر مسیر خود را طی کرده اند و در نسل بعدی، هوشمندسازی بنادردر دستور کار قرار گرفته است.

حرکت به سمت بنادر سبز با سه شاخص

آبایی ادامه داد: آنچه تصور می کنم به عنوان یک تعریف جدید مطرح شود این است که با شناخت عمیق از نیاز مشتریان گام های اساسی برداریم و با فعالیت های جدید و به روز در درک نیاز مشتریان به خوبی عمل کنیم.

وی به سه شاخص اصلی که در زمینه هوشمندسازی بنادر مطرح است اشاره کرد و گفت: این سه شاخص به عملیات در خصوص شرایط تخلیه و بارگیری، استفاده بهینه از انرژی های نو و حفاظت محیط زیست در جهت حرکت به سمت بنادر سبز مربوط می شود.

با هوشمند سازی بنادر تمام شناورها رصد می شوند

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی  خاطرنشان کرد:در صورت هوشمندسازی بنادر، تمام شناورهایی که در سرزمین ما حرکت کنند کاملا رصد می شوند و در مورد شناورهای مختلف که تحت پرچم کشورمان هستند موقعیت شان را مشخص خواهیم کرد و از آن ها در برابر قوانین بین المللی و سازمان های بین المملی حفاظت می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در سازمان بنادر واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی با در نظر گرفتن نقش حاکمیتی این سازمان در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: باید در مباحث لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی گام های اساسی برداریم تا حمل و نقل ریلی و جاده ای با مدیریت درست انجام شود.

آبایی ادامه داد: کنترل ترافیک وسایلی که در بنادر ما حرکت می کنند باید با تبادل درست و یکسان سازی اطلاعات باشد. در حال حاضر 32 سازمان به عنوان ذی نفعان بنادر تعامل های مختلفی را برای ورود کالا به سرزمین اصلی دارند و به طور حتم سامانه جامع بندری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ارتباطات باید در کمترین زمان ممکن رخ دهد.

تبیین نقشه راه هوشمند سازی بنادر

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه باید چرخه وایرلس برای حذف دکل های موجود در بنادر مدنظر قرار گیرد و بتوانیم اینترنت را به دریا  برسانیم و به خوبی بتوانیم اطلاعات را منتقل کنیم، عنوان کرد: فرآهم کردن بستر IOT از مهمترین مسائلی است که باید مدنظر قرار گیرد. علاوه بر این مسئله دیتاهای کلان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید در محل درستی نگه داری شوند و قابلیت استعلام داشته باشند.

آبایی با بیان اینکه در حال حاضر دنیا به حرکت به سمت ترمینال های مجازی در حرکت است، گفت: ترمینال 3 بندر شهید رجایی می تواند ما را به سمت ترمینال مجازی سوق دهد. امیدواریم گامی برداریم که نقشه راه هوشمندسازی بنادر را به درستی تبیین کند.

فعالیت بنادر باید فرآیند محور باشد

وی همچنین به برگزاری همایش بین المللی بندر هوشمند که با حضور شرکت های ارائه کننده راهکار در بنادر بزرگ جهان در حال برگزاری است، اشاره و خاطرنشان کرد: در این جلسه راهکارهای مختلف ارائه در بنادر بزرگ دنیا مطرح می شود و امیدواریم روزی برسد که سازمان بنادر و دریانوردی و نیز بنادر کشور فعالیت هایشان کاملا فرآیند محور شود و بتوانیم تمامی امور ممکن را مکانیزه کنیم.

همایش بین المللی بندر هوشمند با حضور داود کشاورزیان معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شرکت های اپراتوری در بنادر، شرکت های کشتیرانی، بانک های عامل، شرکت های بیمه ای و نمایندگان اتاق های بازرگانی  در مرکز همایش های سازمان بنادر و دریانوردی، برگزار شد.


۸ اسفند ۱۳۹۶ ۰۹:۵۴
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۱,۵۱۰
کلیدواژه ها: هوشمند بنادر همایش 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید