هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
مدیر کمپانی AKQUINET: شفافیت اطلاعاتی گام نخست بندر هوشمند است /مدیریت انرژی و ایمنی؛ دو اولویت بنادر هوشمند/  بدون اتوماسیون واحد نمی توان به بنادر هوشمند رسید
مدیر کمپانی AKQUINET گفت:دسترسی همه به اطلاعات بندری، مدیریت انرژی و ایمنی جزو الزام های رسیدن به بنادر هوشمند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نوبرت کلتنر مدیر کمپانی AKQUINET که در آلمان فعال است در همایش بین المللی بندر هوشمند با تاکید بر حساسیت کار بنادر هوشمند افزود: اولین مرحله ایجاد یک بندر هوشمند، اشتراک اطلاعات و امکان دسترسی برای همه مردم و شرکت های فعال است. کاری که برای اولین بار بندر برمن آلمان در سال 1977 تحت عنوان سیستم یکپارچه اطلاعات انجام داد.

مدیریت انرژی و ایمنی؛ اولویت های بندر هوشمند

وی در مورد موضوعاتی که برای هوشمندسازی بنادر حایز اهمیت است تصریح کرد: وجود اتوماسیون هوشمند یکی از ضرورت ها است چرا که کنترل همه امور از طریق یک دفتر انجام می شود . در نتیجه آن خطرات و ریسک های موجود برای افراد نیز حذف خواهد شد.مدیریت انرژی و ایمنی دو مساله اساسی دیگر در سامانه های بنادر هوشمند است.

وی ادامه داد: اتوماسیون ها ضمن امکان ارتباط آنلاین با مشتریان، نمای روشنی از تمام تجهیزات و وضعیت موجود بندر ارائه می کند که بدون این سامانه نمی توان به سمت هوشمند سازی بنادر حرکت کرد.

سامانه ها باید راهبردی باشند و مطابق نیازهای بندر طراحی شوند

مدیر کمپانی AKQUINET با اشاره به سیستم رزرواسیون بندر هامبورگ عنوان کرد: در این بندر کامیون ها و شناورها قبل از ورود به کشتی فضای مورد نیاز خود را رزرو می کنند و بندر قبل از ورود بار آمادگی کامل برای جابجایی آن را دارد.البته این سامانه ها باید راهبردی باشند و مطابق نیازهای بندر طراحی شوند .

وی گفت: بحث مهم دیگر در راه اندازی یک بندر هوشمند، پایانه های مجازی هستند که امکان برنامه ریزی از ابتدا تا انتهای عملیات بندری را به صورت مجازی ایجاد می کند و سپس با انتقال به اتوماسیون در واقعیت محقق می شود.پایانه مجازی امکان مدیریت زمان و آینده را به بندر می دهد و از پیش همه اقدامات و فعالیت ها را به دقت برنامه ریزی می کند.

کلتنر با اشاره به سرمایه گذاری 26 میلیون یورویی در یک اتوماسیون بندری اظهار کرد: با توجه به هزینه های این سامانه، باید قبل از برنامه ریزی جنبه های اقتصادی را نیز در کنار جنبه های عملیاتی آن  پیش بینی کرد.به هر ترتیب بنادر هوشمند از زمان و هزینه های بندری کاسته و میزان درآمدزایی را افزایش می دهد.

۸ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۴۲
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۱,۵۱۲
کلیدواژه ها: بندر هوشمند همایش 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید