ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
مدیر کمپانی AKQUINET: شفافیت اطلاعاتی گام نخست بندر هوشمند است /مدیریت انرژی و ایمنی؛ دو اولویت بنادر هوشمند/  بدون اتوماسیون واحد نمی توان به بنادر هوشمند رسید
مدیر کمپانی AKQUINET گفت:دسترسی همه به اطلاعات بندری، مدیریت انرژی و ایمنی جزو الزام های رسیدن به بنادر هوشمند است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، نوبرت کلتنر مدیر کمپانی AKQUINET که در آلمان فعال است در همایش بین المللی بندر هوشمند با تاکید بر حساسیت کار بنادر هوشمند افزود: اولین مرحله ایجاد یک بندر هوشمند، اشتراک اطلاعات و امکان دسترسی برای همه مردم و شرکت های فعال است. کاری که برای اولین بار بندر برمن آلمان در سال 1977 تحت عنوان سیستم یکپارچه اطلاعات انجام داد.

مدیریت انرژی و ایمنی؛ اولویت های بندر هوشمند

وی در مورد موضوعاتی که برای هوشمندسازی بنادر حایز اهمیت است تصریح کرد: وجود اتوماسیون هوشمند یکی از ضرورت ها است چرا که کنترل همه امور از طریق یک دفتر انجام می شود . در نتیجه آن خطرات و ریسک های موجود برای افراد نیز حذف خواهد شد.مدیریت انرژی و ایمنی دو مساله اساسی دیگر در سامانه های بنادر هوشمند است.

وی ادامه داد: اتوماسیون ها ضمن امکان ارتباط آنلاین با مشتریان، نمای روشنی از تمام تجهیزات و وضعیت موجود بندر ارائه می کند که بدون این سامانه نمی توان به سمت هوشمند سازی بنادر حرکت کرد.

سامانه ها باید راهبردی باشند و مطابق نیازهای بندر طراحی شوند

مدیر کمپانی AKQUINET با اشاره به سیستم رزرواسیون بندر هامبورگ عنوان کرد: در این بندر کامیون ها و شناورها قبل از ورود به کشتی فضای مورد نیاز خود را رزرو می کنند و بندر قبل از ورود بار آمادگی کامل برای جابجایی آن را دارد.البته این سامانه ها باید راهبردی باشند و مطابق نیازهای بندر طراحی شوند .

وی گفت: بحث مهم دیگر در راه اندازی یک بندر هوشمند، پایانه های مجازی هستند که امکان برنامه ریزی از ابتدا تا انتهای عملیات بندری را به صورت مجازی ایجاد می کند و سپس با انتقال به اتوماسیون در واقعیت محقق می شود.پایانه مجازی امکان مدیریت زمان و آینده را به بندر می دهد و از پیش همه اقدامات و فعالیت ها را به دقت برنامه ریزی می کند.

کلتنر با اشاره به سرمایه گذاری 26 میلیون یورویی در یک اتوماسیون بندری اظهار کرد: با توجه به هزینه های این سامانه، باید قبل از برنامه ریزی جنبه های اقتصادی را نیز در کنار جنبه های عملیاتی آن  پیش بینی کرد.به هر ترتیب بنادر هوشمند از زمان و هزینه های بندری کاسته و میزان درآمدزایی را افزایش می دهد.

۸ اسفند ۱۳۹۶ ۱۲:۴۲
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۱,۵۱۲
کلیدواژه ها: بندر هوشمند همایش 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید