ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
مدیر فروش شرکت آلمانی Siemens AG: جلوگیری از سوانح با بنادرهوشمند
مدیر فروش شرکت آلمانی Siemens AG گفت:زمانیکه بنادر هوشمند می شوند می توان از مشکلات و سوانح جلوگیری کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،گرهارد فیشر در همایش بندر هوشمند افزود: روش های متفاوتی برای هوشمندسازی بنادر می تواند وجود داشته باشد اما در بسیاری موارد اتوماسیون، اقدامی است که باید صورت پذیرد.

وی درباره مراحل هوشمند سازی بنادر اظهار کرد: نقطه شروع تبدیل یک بندر سنتی به یک بندر هوشمند، برقی شدن تجهیزات چه در خشکی و چه در دریا است و دیگری نصب سنسور تجهیزات است.گاهی کوچکترین مشکل در سیم کشی یک جرثقیل، می تواند باعث توقف فعالیت آن برای مدت طولانی شود،اما اگر تمام دستگاه ها مجهز به سنسور شوند، مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن مشخص و برطرف می شود.

مدیر فروش شرکت آلمانی Siemens AG گفت: با استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه می توان به سادگی از وضعیت خودرو ها و جرثقیل ها مطلع شد و با بررسی و مدیریت جابجایی ها، از شکل گیری ترافیک جلوگیری کرد.همچنین استفاده از از تجهیزات هوشمند به مدیران کمک می کند تا بهتر مطلع شوند کدام تجهیزات را باید تغییر دهند یا جابجا کنند و کدام یک امکان ارتقا عملیات را دارند. از طریق ابزارهای کنترلی می توان ریشه سوانح و مشکلات را دریافت و از پیش آمد مجدد آن ها جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: به طور طبیعی 40 جابجایی در روز با کامیون ها قابل قبول است اما ممکن است شما این عدد را بر اساس قابیلت ها و نیاز بندر، کمتر یا بیشتر کنید.

فیشر با اشاره به سنسور های لرزش و صدا و دما و ... در بنادر هوشمند عنوان کرد: همه این اطلاعات در سامانه مدیریت بندر ذخیره می شود و اگر از الگوریتم مناسب استفاده شده باشد و عوامل موثر به میزان کافی و دقیق دیده شده باشد در شرایط اضطراری در حل مسائل کارآمد خواهند بود.سرعت تغییرات در این زمینه بالا است و تا 25 سال آینده همه تجهیزات باید به روز شوند.

 
۸ اسفند ۱۳۹۶ ۱۵:۳۳
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۱,۵۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید