هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
مدیر فروش شرکت آلمانی Siemens AG: جلوگیری از سوانح با بنادرهوشمند
مدیر فروش شرکت آلمانی Siemens AG گفت:زمانیکه بنادر هوشمند می شوند می توان از مشکلات و سوانح جلوگیری کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،گرهارد فیشر در همایش بندر هوشمند افزود: روش های متفاوتی برای هوشمندسازی بنادر می تواند وجود داشته باشد اما در بسیاری موارد اتوماسیون، اقدامی است که باید صورت پذیرد.

وی درباره مراحل هوشمند سازی بنادر اظهار کرد: نقطه شروع تبدیل یک بندر سنتی به یک بندر هوشمند، برقی شدن تجهیزات چه در خشکی و چه در دریا است و دیگری نصب سنسور تجهیزات است.گاهی کوچکترین مشکل در سیم کشی یک جرثقیل، می تواند باعث توقف فعالیت آن برای مدت طولانی شود،اما اگر تمام دستگاه ها مجهز به سنسور شوند، مشکلات در کوتاه ترین زمان ممکن مشخص و برطرف می شود.

مدیر فروش شرکت آلمانی Siemens AG گفت: با استفاده از اپلیکیشن های تلفن همراه می توان به سادگی از وضعیت خودرو ها و جرثقیل ها مطلع شد و با بررسی و مدیریت جابجایی ها، از شکل گیری ترافیک جلوگیری کرد.همچنین استفاده از از تجهیزات هوشمند به مدیران کمک می کند تا بهتر مطلع شوند کدام تجهیزات را باید تغییر دهند یا جابجا کنند و کدام یک امکان ارتقا عملیات را دارند. از طریق ابزارهای کنترلی می توان ریشه سوانح و مشکلات را دریافت و از پیش آمد مجدد آن ها جلوگیری کرد.

وی اضافه کرد: به طور طبیعی 40 جابجایی در روز با کامیون ها قابل قبول است اما ممکن است شما این عدد را بر اساس قابیلت ها و نیاز بندر، کمتر یا بیشتر کنید.

فیشر با اشاره به سنسور های لرزش و صدا و دما و ... در بنادر هوشمند عنوان کرد: همه این اطلاعات در سامانه مدیریت بندر ذخیره می شود و اگر از الگوریتم مناسب استفاده شده باشد و عوامل موثر به میزان کافی و دقیق دیده شده باشد در شرایط اضطراری در حل مسائل کارآمد خواهند بود.سرعت تغییرات در این زمینه بالا است و تا 25 سال آینده همه تجهیزات باید به روز شوند.

 
۸ اسفند ۱۳۹۶ ۱۵:۳۳
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۱,۵۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید