ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
ضرورت بهره مندی از انرژی سبز در بنادر هوشمند/ سامانه متمرکز دیجیتال، نقطه عطف توسعه بزرگترین بنادر دنیا
در بخش پایانی همایش بین المللی بندر هوشمند در مرکز همایش های سازمان بنادر و دریانوردی، دو نفر از اساتید ایرانی دانشگاه های هلند نظراتشان را ارائه کردند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،  یاشار قیاسی فرخ فای؛ استادیار دانشگاه مدیریت هلند با تاکید بر نقش انرژِ در بنادر هوشمند و هوشمند شدن بنادر گفت: بندر هوشمند به معنی هدر ندادن زمان، مکان و پول است و انرژی سهم به سزایی در این مساله دارد.

 

وی افزود: بنادر هوشمند عموما از منابع تجدیدپذیر انرژی شامل خورشید، آب، باد، موج، جزر و مد و ... برای تامین خود استفاده می کنند و امکانات مناسبی برای ذخیره انرژی دارند.

 

قیاسی با اشاره به انرژی سبز اضافه کرد: انرژی سبز بیشترین سود دهی و بازدهی و کمترین آسیب را برای محیط زیست ایجاد می کند که خوشبختانه در سال های اخیر هزینه استفاده از این انرژی ها رو به کاهش است.

 

در ادامه بهزار بهدانی؛ استادیار دانشگاه واگنینگن هلند با اشاره به پیشرفت بنادر جهان از بنادر نسل اول تا بنادر نسل چهارم گفت: بندر هامبورگ، سومین بندر بزرگ اروپا است که 18 میلیون TEU را برای سال 2025 پیش بینی و هدفگذاری کرده است.

 

وی ادامه داد: مشکل بندر همامبورگ، فضای محدود آن است که تحقق هدفگذاری 18 میلیون TEU را دشوار می کند.

 

بهدانی اظهار کرد: پروژه هوشمندسازی هامبورگ با هوشمندسازی جاده های منتهی به بندر و پل ها آغاز شد و تلاش شد از طریق سنسورهای نصب شده، ترافیک بندر کنترل شود. ادامه هوشمندسازی به سیستم پردازش الکترونیک رسید و نهایتا سال 2015 نقطه عطف این پروسه بود که سیستم الکترونیک کنترل لجستیکی بندر راه اندازی شد و اپلیکیشن های مختلف شرکت ها به آن متصل شد و تحولی در هوشمندسازی بندر هامبورگ ثبت شد.

 

وی ادامه داد: بندر رتردام به عنوان بزرگترین بندر اروپا و دنیا در سال  2004 برای رقابت با بنادر دنیا به سمت دیجیتال شدن حرکت کرد و سیستم ارتباطات بندری که یک بستر جامع بندری بود طراحی و راه اندازی شد و همه فعالیت ها به صورت هوشمند کنترل و مدیریت شدند.

 

۸ اسفند ۱۳۹۶ ۱۷:۵۳
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۱,۵۲۳
کلیدواژه ها: بندر هوشمند 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید