هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
ضرورت بهره مندی از انرژی سبز در بنادر هوشمند/ سامانه متمرکز دیجیتال، نقطه عطف توسعه بزرگترین بنادر دنیا
در بخش پایانی همایش بین المللی بندر هوشمند در مرکز همایش های سازمان بنادر و دریانوردی، دو نفر از اساتید ایرانی دانشگاه های هلند نظراتشان را ارائه کردند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،  یاشار قیاسی فرخ فای؛ استادیار دانشگاه مدیریت هلند با تاکید بر نقش انرژِ در بنادر هوشمند و هوشمند شدن بنادر گفت: بندر هوشمند به معنی هدر ندادن زمان، مکان و پول است و انرژی سهم به سزایی در این مساله دارد.

 

وی افزود: بنادر هوشمند عموما از منابع تجدیدپذیر انرژی شامل خورشید، آب، باد، موج، جزر و مد و ... برای تامین خود استفاده می کنند و امکانات مناسبی برای ذخیره انرژی دارند.

 

قیاسی با اشاره به انرژی سبز اضافه کرد: انرژی سبز بیشترین سود دهی و بازدهی و کمترین آسیب را برای محیط زیست ایجاد می کند که خوشبختانه در سال های اخیر هزینه استفاده از این انرژی ها رو به کاهش است.

 

در ادامه بهزار بهدانی؛ استادیار دانشگاه واگنینگن هلند با اشاره به پیشرفت بنادر جهان از بنادر نسل اول تا بنادر نسل چهارم گفت: بندر هامبورگ، سومین بندر بزرگ اروپا است که 18 میلیون TEU را برای سال 2025 پیش بینی و هدفگذاری کرده است.

 

وی ادامه داد: مشکل بندر همامبورگ، فضای محدود آن است که تحقق هدفگذاری 18 میلیون TEU را دشوار می کند.

 

بهدانی اظهار کرد: پروژه هوشمندسازی هامبورگ با هوشمندسازی جاده های منتهی به بندر و پل ها آغاز شد و تلاش شد از طریق سنسورهای نصب شده، ترافیک بندر کنترل شود. ادامه هوشمندسازی به سیستم پردازش الکترونیک رسید و نهایتا سال 2015 نقطه عطف این پروسه بود که سیستم الکترونیک کنترل لجستیکی بندر راه اندازی شد و اپلیکیشن های مختلف شرکت ها به آن متصل شد و تحولی در هوشمندسازی بندر هامبورگ ثبت شد.

 

وی ادامه داد: بندر رتردام به عنوان بزرگترین بندر اروپا و دنیا در سال  2004 برای رقابت با بنادر دنیا به سمت دیجیتال شدن حرکت کرد و سیستم ارتباطات بندری که یک بستر جامع بندری بود طراحی و راه اندازی شد و همه فعالیت ها به صورت هوشمند کنترل و مدیریت شدند.

 

۸ اسفند ۱۳۹۶ ۱۷:۵۳
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۱,۵۲۳
کلیدواژه ها: بندر هوشمند 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید