ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
برنامه ریزی سازمان بنادر برای کاهش هزینه های بندری /برنامه های جدید سازمان بنادر در توسعه خطوط کشتیرانی /توجه خاص به بنادر شهید بهشتی و چابهار
معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت:برای آنکه در بخش های لجستیک و ارتباط با خطوط کشتیرانی عملکرد بهتری داشته باشیم بررسی های متعددی صورت گرفته است لذا برنامه های جدیدی در این حوزه از سال 97 آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسن زاده با بیان این مطلب افزود:شاخص رقابت پذیری جهانی، زیرشاخص های مختلفی اعم از زیرساخت های حمل و نقل و زیرساخت های بندری را در بردارد و دستاوردهای سازمان بنادر و دریانوردی به طور مستقیم بر ارتقای سطح رقابت پذیری کلی کشور اثر گذار خواهد بود.

 

وی در خصوص چالش های حوزه معاونت بندری گفت: اختلاف با برخی از نهادهای حاکمیتی، سازمان اموال تملیکی، دپوی کالاهای متروکه، استقرار نیروی انتظامی، راه آهن و خدمات ریلی موانع پیش رو هستند که برخی از آنها مرتفع شده است.

 

هزینه انتقال کالا از هند به افغانستان، از طریق بندر چابهار 80 دلار ارزان تر است

حسن زاده ادامه داد: گرانی مجموع خدمات حمل و نقل دریایی به عنوان یک عامل خارج از بندر، مشکلات مالیاتی، تامین اجتماعی، بازارهای متعدد مدیریت نشده و عدم اجرای تعهدات از عواملی هستند که به گران شدن خدمات بندر منجر شده است و قدرت رقابت ما را در مقایسه با بنادر منطقه کاهش می دهد.

 

وی با مقایسه بندر کراچی و چابهار گفت: هزینه انتقال کالا از هند به افغانستان، از طریق بندر چابهار 80 دلار ارزان تر است که مزیت شکننده ای است و باید برای کاهش هزینه ها برنامه ریزی کنیم.

هزینه ها بندری کمترین سهم را دارد

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: از مجموعه هزینه های انتقال محموله های گندم از هند به افغانستان، 42 درصد هزینه زمینی، 21 درصد هزینه غیر مستقیم دریایی، 24 درصد هزینه دریایی و تنها 14 درصد را هزینه بندری تشکیل می دهد و تقریبا سهم ما و طرف هندی از این هزینه برابر است. بر این اساس اگرچه زنجیره لجستیک ما برای تجار گران تمام می شود اما هزینه های بندری سهم کمی از این هزینه ها را دارند.

 

تعامل با سایر نهادها برای سال 97

وی گفت: راهبردهای اصلی سازمان بنادر در حوزه بندری، افزایش بهره وری عملیات بندری، تجهیز به تکنولوژی های جدید، اعمال حاکمیت در انجام امور ذینفعان، تخصصی کردن خدمات، کاهش هزینه تمام شده خدمات، یکپارچگی در تصمیم گیری و خدمات و بازار یابی و نظارت عملیاتی و ارتقای سطح دانش کارشناسان و مدیران امور بندری است.

 

حسن زاده در مورد اولویت های معاونت بندری سازمان بنادر و دریانوردی برای سال 97 گفت: اجرای اصل 20  حمل و نقل ریلی، توجه خاص به بنادر شهید بهشتی و چابهار، رقابتی شدن خدمات، تعامل با سایر نهادها خصوصا نهادهای حاکمیتی، اجتناب از اطاله زمان در تصمیم گیری ها و تبیین شاخص های کلیدی مهم ترین برنامه های سال آینده است.

 

۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ۱۳:۰۰
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۱,۷۷۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید