ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی راستاد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در جمع مدیران ارشد بندری و دریایی کشور، اولویت ها و برنامه های مهم سال ٩٧ این سازمان را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، همایش سالانه مدیران این سازمان با حضور مدیرعامل، اعضای هیأت عامل، مسئولان ستادی و مدیران بنادر استان ها، روز گذشته در ساختمان فرمانیه برگزار شد.
 
در این همایش یک روزه، به منظور هماهنگی هر چه بیشتر واحدها، اقدامات و چالش های ستادی و بنادر در سال ٩٦ طرح و بررسی و اهم برنامه های سال ٩٧ ارائه شدند.
 
محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این همایش، ضمن آرزوی موفقیت در سال پیش رو گفت: امروز، اقتصاد کشور با مشکلات متعددی مواجه است و توسعه دریامحور، ظرفیت بی بدیلی ست که کشور، به آن چشم امید دوخته و این تحقق این مسئولیت خطیر بر دوش ما و همکاران مان در سازمان بنادر و دریانوردی است.
 

ضرورت حمایت از انجمن‌ها، مشتریان و صاحبان کالا

وی با تاکید بر اهمیت نشست های مشترک با انجمن ها و ارتباط نزدیک با مشتریان و صاحبان کالا افزود: در وضعیت اقتصادی موجود، لازم است شرایط سخت جامعه دریایی و بندری و تامین کنندگان و مشتریان را در نظر داشته باشیم و در چارچوب قانون از آن ها حمایت کنیم تا در نتیجه تغییر شرایط اقتصادی و قراردادها، به سراشیبی سقوط نروند.
 

تأکید بر فرآیندمحوری، برنامه محوری و بهره وری

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت خلاقیت و تغییر ذهنیت ها، متناسب با شرایط حوزه کاری اظهار کرد: باید در سال ٩٧، افزایش بهره وری، توجه به فرآیندها، اثر بخشی و کارایی، برنامه محوری، شاخص محوری، رصد رضایت مشتریان و پیاده سازی سیستم های مدیریتی بیش از پیش در درستور کار قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: تکالیف سازمان بنادر و دریانوردی پس از انعقاد قرارداد با بخش خصوصی، در قالب نظارت کامل بر نحوه اجرای تعهدات ادامه دارد. این مساله در قراردادهای بزرگی که اخیرا منعقد شد، بسیار مهم تر و البته حساس تر است.
 
راستاد با اشاره به لزوم رعایت دقیق ضوابط و مقررات عنوان کرد: در سال جاری از ابزارهای قانونی، برای تسهیل انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری بهره بردیم که به جذب سرمایه با سرعت و سهولت بیشتری منجر شد.
 
وی با بیان اهمیت حرکت به سمت هوشمند سازی بنادر گفت: انتظار داریم تا ٢ سال آینده زیرساخت های هوشمند سازی بنادر مهیا شده باشد و پس از آن در همه عملیات ها و فعالیت های بندری و دریایی از سامانه های هوشمند برخوردار باشیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص گردشگری دریایی خاطر نشان کرد: پشتیبانی از گردشگری دریایی از سیاست های سازمان بنادر و دریانوردی است و این اقدامات را در راستای تحقق مسئولیت های اجتماعی خود می دانیم که آسایش و رفاه مردم را به همراه خواهد داشت. در حال حاضر هرمزگان به دلیل حجم بالای مسافر، کانون گردشگری دریایی است و برنامه ریزی برای رشد حداکثری گردشگری دریایی، یکی از برنامه های جدی پیش روی سازمان است.
 

اولویت های سازمان بنادر در سال٩٧

وی با تشریح برنامه ها و اولویت های سال ٩٧ سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سال آینده در بخش بندری، کاهش زمان رسوب کالا، افزایش قدرت رقابت پذیری بنادر، بهره برداری از ظرفیت های خالی موجود در بنادر شمالی و جنوبی، ایجاد مراکز تولید، ارزش افزوده و لجستیکی، صادرات محور کردن بنادر شمالی کشور، تکمیل نیازهای آتش نشانی بنادر، کران بری و ترانشیپ از بنادر اصلی به فرعی و کاهش زمان خروج از بندر و افزایش زمان کار گمرک از اهم برنامه های ما هستند.
 

ضرورت تبدیل بنادر شهید بهشتی و کلانتری چابهار به مناطق آزاد 

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: با توجه به ضرورت توسعه سواحل مکران و ظرفیت های ایجاد شده، باید بنادر شهید بهشتی و کلانتری چابهار به منطقه آزاد تبدیل شوند تا حداکثر تسهیلات و مزایای قانونی برای سرمایه گذاران ایجاد شود.
 
وی افزود: در حوزه مهندسی، به روز رسانی زیرساخت بنادر کوچک، ارتقای ناوگان مقابله با حریق، نگهداری و تعیین تکلیف تجهیزات چابهار، تصمیم گیری در خصوص تجهیزات فرسوده، مطالعات HPC و لایروبی های انباشته در بنادر در دستور کار قرار دارند.
 
راستاد در پایان؛ اصلاح قراداد لایروبی، تغییر ناوگان سنتی به مدرن، تأسیس مؤسسه رده بندی ملی، توسعه ناوگان مسافری دریایی و تعیین تکلیف ناوگان فرسوده را، اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه دریایی اعلام کرد.
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ۱۱:۰۸
کد خبر : ۴۱,۷۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید