ارائه خدمات پزشکی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار به کشتی عبوری رشد 330 درصدی واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار/ ترانزیت کالا از دروازه ملل 157 برابر شد متصل شدن 1900 کیلومتر از راههای کشور به شبکه ریلی تا پایان سال/ ریل گذاری 700 کیلومتر در بندر چابهار تا پایان امسال اجرای طرح احضار پرسنل و گشت تجمیعی یگان حفاظت در بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار گام های توسعه ای سازمان بنادر و دریانوردی در مسیر توسعه سواحل مکران/ آغاز واگذاری موج شکن های چند منظوره مردمی در سواحل مکران دهلی نو به دنبال گسترش همکاری ها با ایران در بندر چابهار است موقعیت استراتژیک بندر چابهار برای فعالان اقتصادی/ کاهش مسیر حمل و نقل دریایی با استفاده از بندر چابهار بیان دیدگاه ها و بررسی مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی/ تلاش حداکثری در جهت تسهیل و رفع موانع و مشکلات پروژه های سرمایه گذاری /تسریع در پروژه ها و حمایت از بخش خصوصی عامل رشد و توسعه اقتصادی استان بسته های تشویقی دروازه ملل برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی/ تخفیفات بی نظیر بندر چابهار در زنجیره حمل و نقل دریایی/ از تخفیفات 87 درصدی هزینه انبارداری تا معافیت 100 درصدی در تخلیه کانتینرهای خالی پیشرفت برنامه ها و افزایش ظرفیت؛ جلوه ای از تلاش جهادگونه کارکنان بندر چابهار/ رشد ۹۵ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بزرگترین بندر اقیانوسی کشور
افزایش روند توسعه دریامحور/ تصویب کلیات شرح خدمات موج شکن ها/ موافقت با تغییر نام اندازه گیری مشخصه های دریایی/ فهرست بهای کار دریایی در نیمه دوم سال 97 ارایه می شود
معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ارتقای امور دریایی یکی از محوری ترین اهداف کارگروه تخصصی ضوابط و معیار های فنی و اجرایی سازه های ساحلی و دریایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اله یار در پنجمین نشست کارگروه تخصصی ضوابط و معیار های فنی و اجرایی سازه های ساحلی و دریایی، افزود: ارتقای امور دریایی هدف محوری کارگروه تخصصی ضوابط و معیار های فنی و اجرایی سازه های ساحلی و دریایی است. تجربه نشان داد که هرچه مشارکت متخصصان دریایی در فعالیت های بندری بیشتر شود، اجرا پروژه ها با کمترین مشکل مواجه خواهد شد  و افزون بر آن ، استفاده از  دستورالعمل ها افزایش پیدا می کند.

 

 وی، کارگروه تخصصی ضوابط و معیار های فنی و اجرایی را یک کارگروه ملی و با اهداف توسعه ای در سطح کشور دانست و افزود: نگاه علمی و سنجش های فنی و اجرایی که در این کارگروه به مسائل دریایی می شود، می تواند مبنای کار قرار گیرد و علاوه بر هم افزایی در کشور، سبب افزایش روند توسعه دریامحور نیز خواهد شد.

 

بر اساس این گزارش، 5 دستور کار شامل " گزارش اقدامات کمیته تخصصی اجرایی " ، "گزارش کمیته تخصصی فنی" ، " اولویت بندی پیشنهادی کمیته تخصصی فنی در خصوص تدقیق 11 جلد دستورالعمل طراحی سازه های ساحلی" ، " شرح خدمات تیپ موج شکن ها" و" تهیه و تدوین دستورالعمل  اندازه گیری مشخصه های دریایی" ، در کارگروه تخصصی ضوابط و معیار های فنی و اجرایی سازه های ساحلی و دریایی به بحث و بررسی گذاشته شد.

 

بنابر اعلام دبیرخانه این کارگروه ، مقرر شد که کمیته تخصصی اجرایی در نیمه دوم سال 97 نسبت به «ارائه فهرست بهای کار دریایی »جهت طرح در کار گروه اقدام کند.

 

در مصوبه دیگر توسط کمیته تخصصی فنی ، تصویب شد که در خصوص نوع 1 و یا نوع 2 بودن 11 جلد دستورالعمل طراحی سازه های ساحلی، پیشنهاد های ارائه شده به کارگروه ارجاع شود.

 

همچنین بر اساس اعلام این دبیرخانه، کلیات شرح خدمات موج شکن ها به تصویب اعضای کارگروه رسید و مقرر شد نسخه نهایی بر روی وب سایت قرار گیرد تا نظرات اعضا حداکثر تا یک ماه ارسال شود.  پس از اعمال و تایید در کمیته تخصصی فنی ، جهت فرایند ابلاغ در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد.

 

کارگروه تخصصی ضوابط و معیار های فنی و اجرایی سازه های ساحلی و دریایی ، پس از بررسی دستورالعمل اندازه گیری مشخصه های دریایی ، با تغییر نام آن به راهنمای نوع سوم ، با تایید کلیه اعضا موافقت کرد.

 

همچنین بنا بر پیشنهاد معاون مهندسی و امور زیربنایی سازمان بنادر ، جلسات این کارگروه به صورت فصلی و 4 مرتبه در سال برگزار خواهد شد.  

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۲:۲۲
کد خبر : ۴۲,۴۰۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید