ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
انتخاب پایلوت دو شهر بندری برای شناسایی توسعه شهر و بندر/ لزوم استفاده از ظرفیت اراضی "رها شده بنادر" در توسعه شهر / دیوار بین شهر و بندر برداشته می شود/ بنادر در توسعه شهرهای بندری اثر گذار هستند/ تو
مدیرکل راهبردی و هدایت طرح های بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران، تاکید کرد: با توجه به اینکه بنادر در توسعه شهرهای بندری اثرگذاری بالای دارند، می توان به صورت حداکثری از ظرفیت آن ها استفاده کرد.

 محمد مهدی نوروزیان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در ارتباط با طرح "تعامل شهر و بندر" که به صورت تفاهم نامه ای بین سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت بازآفرینی شهری ایران مدنظر قرار گرفته است، اظهار کرد: طرح تعامل شهر و بندر در راستای مسئولیت های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی است و شرکت بازآفرینی شهری ایران سعی دارد با کمک این سازمان، موجبات توسعه همزمان شهر و بندر را رقم بزند.

بنادر از مهمترین علل توسعه شهر به شمار می روند

وی ادامه داد: بنادر مبادی ورودی کالا و مسافر و از نقاط اصلی توسعه شهر به شمار می آیند، بنابراین ضرورت توجه به آن ها در توسعه شهر الزامی است.

مدیرکل راهبردی و هدایت طرح های بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران با تاکید بر اینکه باید دیوار بین شهر و بندر برداشته شود، مطرح کرد: ضرورت توسعه و تعامل دو سویه شهر و بندر انکار ناپذیر است و توسعه بنادر و شهرهای بندری باید همسو شود.

وی با اشاره به بند 18 الحاقیه سند ملی بازآفرینی شهری مصوب سال 93، بیان کرد: در این مصوبه به طور مشخص آمده است که بنگاه ها و موسسات دولتی، خصوصی و عمومی غیر دولتی موظف هستند که برنامه عملیاتی ناشی از مسئولیت های اجتماعی خود را با رعایت برنامه های ابلاغی ستاد ملی بازآفرینی شهری اجرایی کنند.

نوروزیان افزود: با استناد به تفاهم نامه با سازمان بنادر و دریانوردی وظایف مشخصی تعریف شده است و طی همکاری های مشترک با شرکت بازآفرینی شهری ایران، توسعه بنادر و شهرهای بندری همسو می ‌شود.

وظایف تعریف شده در تفاهم نامه "تعامل شهر و بندر"

وی با بیان مسائل در نظر گرفته شده بر اساس تفاهم نامه مربوط به طرح "تعامل شهر و بندر"، عنوان کرد: دو شهر بندری به صورت پایلوت جهت مطالعه همزمان عوامل توسعه عوامل شهر و بندر انتخاب می شوند و نتیجه آن به عنوان شرح خدمات ویژه برای توسعه شهر و بندر تعریف خواهد شد.

مدیرکل راهبردی و هدایت طرح های بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ادامه داد: تهیه شرح خدمات توسعه شهر و بندر به منظور برنامه ریزی، اشتراک گذاری بانک اطلاعات بین سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت بازآفرینی شهری ایران و تعریف زمینه های تعامل شهر و بندر از جمله وظایفی است که در تفاهم نامه یاد شده مدنظر قرار گرفته است.

مسائل راه و شهرسازی به هم گره خورده است

وی با تاکید بر اینکه راه و شهرسازی دو پدیده ای هستند که مسائل شان به یکدیگر گره خورده و توسعه هر کدام در گرو توسعه دیگری است، خاطرنشان کرد: بنادر در توسعه شهرهای بندری بسیار اثر گذار است و باید از ظرفیت بنادر و اراضی ناهمگون اطراف بنادر در خدمت توسعه شهری استفاده کنیم.

مدیرکل راهبردی و هدایت طرح های بازآفرینی شهری شرکت بازآفرینی شهری ایران، بندر را بخشی از شهر دانست و اظهار کرد: در تمامی کشورهای بندری دنیا، از پتانسیل بنادر در جهت توسعه شهر استفاده می شود.

اراضی "قهوه ای" بنادر در اختیار شهرها قرار گیرند

وی افزود: باید بدانیم که  چالش های شهر چند بعدی است و بنادر این ظرفیت را دارند که از پتانسیل آن ها در جهت حل چالش های شهری به نحو مطلوب بهره برد، بنابراین باید اراضی رها شده (اراضی قهوه ای) بنادر در اختیار شهر قرار گیرند و مرز بین شهر و بندر از بین برود. اتفاقی که به طور حتم هم در توسعه شهری و هم در وضعیت اقتصادی بندر اثرگذار است.

 

لزوم توجه ویژه سازمان بنادر و دریانوردی به مسائل زیست محیطی

نوروزیان با تاکید بر بهره مندی ساکنان بنادر از مزایای اقتصادی این نقاط، گفت: علاوه بر این سازمان بنادر و دریانوردی باید به طور ویژه مسائل زیست محیطی را مدنظر قرار دهد.

 

۶ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۲۹
کد خبر : ۴۲,۵۲۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید