مانور دریایی مقابله با مواد خطرناک و سمی در بندر چابهار برگزار شد وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: رکورد کم سابقه جابجایی بار در بندر شهیدبهشتی چابهار در سال ۹۷/ انتقال کالاهای اساسی سهم استان های شرقی کشور از طریق بندر چابهار/ انجام شش سال فعالیت شبانه روزی برای احداث بندر چابهار دریافت قسط اول ۳۰۰ میلیارد تومانی برای خط آهن چابهار- زاهدان تا چند روز آینده/ خط آهن چابهار- زاهدان تا سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود نقش کلیدی بندر چابهار در تامین کالاهای اساسی استان های شرقی/جایگاه ویژه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در رونق سواحل مکران/تبدیل سواحل مکران به قطب جهانی در گرو توجه به حمل نقل دریایی و ترافیک بار تبادل کالایی بندر چابهار با 10 کشور در 11 ماه گذشته/عدم محدودیت سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در بندر چابهار ضرورت احیا و توسعه صنعت لنج سازی در سیستان و بلوچستان/لزوم راه اندازی مسافرت های دریایی بین بندر چابهار با بنادر داخلی و خارجی/ جاده های پرترافیک استان در اولویت 2 بانده شدن پیام تبریک مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز دانشجو افتتاح 2.5 کیلومتر جاده دسترسی بندر شهید بهشتی با حضور وزیر راه بندر چابهار؛ در ردیف بنادر تراز برتر/راه اندازی خط مسافری دریایی چابهار – مسقط از پایان آذر ماه/ وجود مدرن ترین ترمینال مسافری دریایی کشور در بندر چابهار کسب رتبه برتر توسط بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در اجلاس استانی نماز
بهبود اقتصاد خرد با ساماندهى بنادر کوچک/ ضریب امنیت شناورها و لنج ها با نصب سامانه فنى ردیاب افزایش می یابد/ضرورت توجه ویژه سازمان بنادر به نوسازى شناورهاى سنتى
دبیر فراکسیون بنادر، دریانوردى و صنایع دریایى مجلس شوراى اسلامى گفت: ساماندهى بنادر کوچک و شناورهاى سنتى و لنج هاى تجارى با ظرفیت کمتر از ٥٠٠ تن توسط سازمان بنادر و دریانورى موجب بهبود وضعیت اقتصاد خرد در کشور مى شود.

على گلمرادى در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردى، درباره مصوبه هیات دولت مبنى بر اصلاح تدوین آیین نامه واردات کالا توسط ملوانان شناورهاى سنتى با ظرفیت کمتر از ٥٠٠ تن و لنج هاى تجارى و نوسازى آنها، اظهار کرد: تجارت از طریق بنادر موضوعى اساسى به شمار مى رود که با توجه به ظرفیت بالقوه کشور در این حوزه مى توان با همگرایى و هم افزایى بخش هاى مختلف نظیر سازمان بنادر و دریانوردى، گمرک، شرکت هاى کشتیرانى و تجار در جهت بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد خرد گام برداشت.

 

وى با اشاره به اینکه تجارت در حجم بالا توسط کشتى هاى بزرگ و تجارت در حجم کوچک توسط شناورهاى سنتى و لنج هاى تجارى مدنظر قرار مى گیرد، گفت: با توجه به اینکه شناورها و لنج هاى سنتى بیشتر در معرض تصادم و گرفتارى هاى دریایى قرار مى گیرند، نوسازى مساله اى است که دستیابى به آن موجب افزایش سلامت و امنیت شناورها و لنج هاى سنتى مى شود.

 

 

دبیر فراکسیون بنادر، دریانوردى و صنایع دریایى مجلس شوراى اسلامى، ادامه داد: سازمان بنادر و دریانورى توجه ویژه اى به ارائه تسهیلات جهت نوسازى شناورهاى سنتى دارد و در این راستا باید فرآیند پرداخت نیز تسهیل شود و سایر ذینفعان و دستگاه هاى مرتبط نیز به موازات این سازمان حرکت کنند.

 

 

گلمرادى با تاکید بر اینکه نصب سامانه فنى ردیاب توسط شناورهاى سنتى و لنج هاى تجارى صرفا به منظور مقابله با پدیده قاچاق نیست، افزود: نصب سامانه فنى ردیاب نباید تنها با نگاه مقابله با پدیده قاچاق باشد بلکه ملوانان و صاحبان این لنج ها و شناورها باید توجه داشته باشند که این امکان موجب کنترل، نظارت و افزایش امنیت مى شود.

۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲
کد خبر : ۴۲,۶۷۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید