ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد:
تخفیف 80 درصد در بخش حقوق و عوارض بندری چابهار /  رشد چشمگیر ترانزیت از بندر چابهار
مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تا سقف 80 درصد در بخش حقوق و عوارض بندری و هزینه های مترتب بر کشتی های لاینر در بندر چابهار تخفیف داده می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد علی اصل سعیدی‌پور در برنامه‌ گفتگوی شبکه خبر در خصوص ارایه تخفیف های بندری با هدف توسعه سواحل مکران با مشارکت هند، افزود: استراتژی سازمان بنادر و دریانوردی این است که به غیر از ارسال محموله های ترانزیتی به افغانستان، ازبکستان و سایر کشورهای این مسیر، استان های شرقی کشور را هم در رساندن کالا از طریق زمینی و دریایی با کمترین هزینه حمایت کند.

وی تصریح کرد: با هدف تشویق سرمایه گذاران پیشنهاد شده است که با توجه به نوع سرمایه گذاری تا 90 درصد اجاره بهاء به حداقل برسد و همچنین تا سقف 80 درصد در بخش حقوق و عوارض بندری و هزینه های مترتب بر کشتی های لاینر در بندر چابهار تخفیف داده شود.

مدیرکل توافقنامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: توسعه‌ باید به سمت دریا هدایت شود و یکی از پتانسیل های موجود در کشور بندر چابهار است. در راستای توسعه فعالیت های بندری اخیرا موفق به جذب سرمایه گذاران کشور هند شده ایم. قرارداد همکاری با هند در در چند فاز انجام خواهد شد. سرمایه گذاری در این قرارداد توسط سازمان بنادر است و تجهیزات این پروژه از سوی کشور هند تامین خواهد شد.

وی در خصوص اعمال تخفیف های در  بندر چابهار افزود: تخفیف در هزینه THC کالاهای کانتینری تا سقف 90 درصد و یدک کشی و لایروبی تا سقف 60 درصد تخفیف از مهم ترین مشوق های سازمان بنادر جهت رونق تجارت در بندر اقیانوسی چابهار است.

بیش از 5 برابر 6 سال گذشته ترانزیت از بندر چابهار صورت گرفته است

بهروز آقایی؛  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان هم در این برنامه گفت: هند قرارداد 10 ساله اپراتوری به ارزش 85 میلیون دلار برای خرید تجهیزات با ایران دارد. شرکت هندی مکلف شده است تا پایان سال جاری تجهیزات بندری و تجهیزات تخلیه وبارگیری کالا را تامین کند.

وی ادامه داد: در 5 ماه گذشته، بیش از 5 برابر 6 سال گذشته ترانزیت از بندر چابهار انجام دادیم که به ازای هر کانتینر حدود 2 هزار دلار برای کشور به لحاظ دریایی، جاده ای و بندری منفعت داشته است.از سال گذشته تا کنون بیش از 35 درصد کالا از بندر مبدا به صورت مستقیم وارد شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم، امسال بیش از 1.4 از کل ترانزیت کشور به افغانستان را از طریق بندر چابهار انجام دهیم. در 5 ماه گذشته،میزان ترانزیت از بندر چابهار رشد چشمگیری داشته است.

/باشگاه خبرنگاران

۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ۱۱:۳۹
کد خبر : ۴۲,۶۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید