ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
اتاق فکر ، هوشمند سازی بنادر
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: رویکرد " هوشمند سازی بنادر " مساله ای حساس و راهبردی برای بخش دریایی و بندری است که در نهایت منجر به کاهش هزینه های تمام شده در فرآیند حمل و نقل دریایی و بالا بردن رقابت پذیری بنادر ایران می شود.
به گزارش پایگاه خبری سازمان بنادر و دریانوردی ، محمد راستاد  در نشست اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی با موضوع « نقشه راه هوشمندسازی بنادر»، افزود: هدف سازمان بنادر از دنبال کردن  پروژه هوشمند سازی بنادر  صرفا اطلاق بنادر کشور به یک بندر هوشمند نیست، بلکه بهره وری مناسب، رسیدن به نرم های جهانی، کاهش هزینه  و رقابت پذیری است.
وی با بیان اینکه برای دستیابی به بنادر هوشمند در افق تعیین شده نباید صرفا به منابع، نیروی انسانی و برنامه ریزی سازمان بنادر و دریانوردی اتکا کرد، تصریح کرد: از جامعه دریایی و بندری کشور می خواهم  تا با این موضوع هم راستا و هم صدا شوند و نظرها و پیشنهاد های خود را به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه کنند.
راستاد با تاکید بر اینکه مفهوم واقعی بندر هوشمند به درستی درک شود، گفت : برای این پروژه لازم است رویکرد کلان و جامع داشته باشیم. همچنین قرار است  کمیته راهبردی هوشمند سازی بنادر در سازمان بنادر و دریانوردی، تشکیل شود.
ارائه مشوق به فعالان و ذینفعان بندری به شرط هوشمند سازی 
در این نشست محمد علی حسن زاده؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر نیز « تبادل الکترونیکی اطلاعات» بین ذینفعان بندری را پارامتر مهم رقابت پذیری و هوشمند سازی بندر عنوان کرد و گفت: امروزه اکثر بنادر دنیا استراتژی تبادل اطلاعات بدون حضور مشتری را دنبال می کنند .
وی با بیان اینکه بندر جبل علی امارات به دنبال ارائه خدمات بندری به صورت  صددرصد الکترونیکی است ، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی پس از برگزاری اولین همایش بین المللی هوشمند سازی بنادر و با تشکیل شورای راهبردی هوشمند سازی بنادر ، مقرر کرد تا کلیه فعالیت های مرتبط با تبادل الکترونیکی اطلاعات ، منبطق با این دستورالعمل باشد.
 
۲۶ تیر ۱۳۹۷ ۱۳:۴۷
کد خبر : ۴۳,۰۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید