هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
اتاق فکر ، هوشمند سازی بنادر
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: رویکرد " هوشمند سازی بنادر " مساله ای حساس و راهبردی برای بخش دریایی و بندری است که در نهایت منجر به کاهش هزینه های تمام شده در فرآیند حمل و نقل دریایی و بالا بردن رقابت پذیری بنادر ایران می شود.
به گزارش پایگاه خبری سازمان بنادر و دریانوردی ، محمد راستاد  در نشست اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی با موضوع « نقشه راه هوشمندسازی بنادر»، افزود: هدف سازمان بنادر از دنبال کردن  پروژه هوشمند سازی بنادر  صرفا اطلاق بنادر کشور به یک بندر هوشمند نیست، بلکه بهره وری مناسب، رسیدن به نرم های جهانی، کاهش هزینه  و رقابت پذیری است.
وی با بیان اینکه برای دستیابی به بنادر هوشمند در افق تعیین شده نباید صرفا به منابع، نیروی انسانی و برنامه ریزی سازمان بنادر و دریانوردی اتکا کرد، تصریح کرد: از جامعه دریایی و بندری کشور می خواهم  تا با این موضوع هم راستا و هم صدا شوند و نظرها و پیشنهاد های خود را به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه کنند.
راستاد با تاکید بر اینکه مفهوم واقعی بندر هوشمند به درستی درک شود، گفت : برای این پروژه لازم است رویکرد کلان و جامع داشته باشیم. همچنین قرار است  کمیته راهبردی هوشمند سازی بنادر در سازمان بنادر و دریانوردی، تشکیل شود.
ارائه مشوق به فعالان و ذینفعان بندری به شرط هوشمند سازی 
در این نشست محمد علی حسن زاده؛ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر نیز « تبادل الکترونیکی اطلاعات» بین ذینفعان بندری را پارامتر مهم رقابت پذیری و هوشمند سازی بندر عنوان کرد و گفت: امروزه اکثر بنادر دنیا استراتژی تبادل اطلاعات بدون حضور مشتری را دنبال می کنند .
وی با بیان اینکه بندر جبل علی امارات به دنبال ارائه خدمات بندری به صورت  صددرصد الکترونیکی است ، افزود: سازمان بنادر و دریانوردی پس از برگزاری اولین همایش بین المللی هوشمند سازی بنادر و با تشکیل شورای راهبردی هوشمند سازی بنادر ، مقرر کرد تا کلیه فعالیت های مرتبط با تبادل الکترونیکی اطلاعات ، منبطق با این دستورالعمل باشد.
 
۲۶ تیر ۱۳۹۷ ۱۳:۴۷
کد خبر : ۴۳,۰۴۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید