پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت دهه فجر پهلوگیری اولین کشتی 60 هزار تنی گندم وارداتی در بندر شهید بهشتی چابهار/ورود همزمان ۲ کشتی ۶۰ و ۶۶ هزار تنی کالای اساسی به بندر چابهار تمدید مجوز تطویل موج شکن غربی بندر صیادی رمین نقش کلیدی روابط عمومی در افزایش سهم تجارت بنادر/ بندر چابهار پشتیبان و سوپاپ اطمینان بنادر کشور مسئولان روابط عمومی بنادر باید در تمامی تصمیم سازی های راهبردی حضور داشته باشند/ ظرفیت بی نظیر بندر چابهار برای توسعه کشور/ ضرورت تجهیز روابط عمومی به ابزار و تجهیزات نوین/ توسعه گردشگری دریایی نیازمند تبلیغات وسیع و هوشمندانه تمدید مجوز ساخت دستک رسوب گیر بندر صیادی بریس اولویت ارتقای توان عملیاتی و نقش لجستیکی بندر چابهار آینده بندر چابهار در نگاه رئیس جمهور/نقش کلیدی بندر چابهار در حمل و نقل کشورهای منطقه ضرورت همکاری ایران و هند برای تهیه تجهیزات ساخت بنادر و شبکه ریلی چابهار/ زیرساخت های لازم برای تحقق شبکه ریلی در بندر چابهار وجود دارد بهینه سازی و افزایش ظرفیت خط انتقال برق طرح توسعه بندر شهید بهشتی
اختصاص تخلیه 20 درصد کالاهای اساسی در بندر شهید بهشتی چابهار مشوق اصلی تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان
تخصیص 20 درصد کالای اساسی به بندر شهید بهشتی چابهار بعنوان مشوق اصلی تکمیل راه آهن چابهار – زاهدان و توسعه محور شرق است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: امروزه امکان اتصال بنادر به شبکه های ریلی کشور به عنوان یکی از مزیتهای رقابتی؛ عامل اصلی کاهش قیمت تمام شده کالا و افزایش رقابت پذیری می باشد که از شاخصه های مطلوب تجار و صاحبان کالا در انتخاب بندر و کریدورهای حمل و نقل خواهد بود

بهروز آقایی خاطرنشان کرد: فعال سازی کریدور شمالجنوب (کریدور چابهار) با اتصال بندر چابهار به شبکه ریلی به عنوان اولویتی مهم در رقابت پذیری حمل کالا و ارتقاء سهم ترانزیت و تجارت دریایی حائز اهمیت فراوان خواهد بود. واگذاری این پروژه نیمه تمام به بخش خصوصی می تواند با هدف تسریع در اتمام پروژه و جلوگیری از تحمیل هزینه و فرصت از دست رفته بیشتر؛ بعنوان یکی از راهبردهای اصلی دولت برای ایجاد جذابیت و تحرک در توسعه محور شرق ایفای نقش نماید.

آقایی اظهار داشت: با توجه به ارتقاء ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار به 8 و نیم میلیون تن به عنوان زیرساخت های پیش نیاز توسعه سواحل مکران، لذا ضرورت بهره مندی این بندر استراتژیک از قابلیت ریلی می بایست به اولویت اول وزارت راه و شهرسازی مبدل گردد که با واگذاری پروژه مذکور به بخش خصوصی (ترجیحا پیمانکارهای مربوطه)؛ سه اولویت اصلی دولت در پهناورترین و کم بهره مندترین استان شرقی، منجمله فعال سازی بندر شهید بهشتی چابهار، تکمیل روند پروژه خط ریلی چابهارزاهدان و احیاء محور شرق به جهت انتقال کالاهای اساسی کشور در زمان بحران محقق خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در این مدل واگذاری، جذابیت های بازگشت سرمایه با سپردن تضامین تأمین بار و کالا با تخصیص تخلیه 20 درصد کالای اساسی کشور (سهم استان سیستان و بلوچستان و استان های همجوار) در بندر شهید بهشتی چابهار به بخش خصوصی و تکمیل پروژه با مدل BOT در بازه زمانی منطقی و تامین هزینه های ساخت و اتمام طرح از محل درآمدهای حاصل از انتقال محموله های کالای اساسی و بارهای انتقالی در این محور، امکان پذیر خواهد بود.

۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ۲۱:۴۰
کد خبر : ۴۳,۴۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید