هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
کاهش هزینه های حمل و افزایش ظرفیت بنادر با به کارگیری اصول لجستیکی/ نبود هماهنگی بین روش های مختلف حمل؛ مهم ترین مشکل فعلی لجستیک کشور/ کاهش توقف در کل زنجیره حمل  کالا از مبدا تا مقصد
مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: باید به دنبال راهکاری باشیم که توقف در کل زنجیره حمل کالا از مبدا تا مقصد کاهش پیدا کند؛ زیرا کاهش توقف در کل زنجیره حمل به معنی کاهش هزینه صاحب کالا و مصرف کننده نهایی خواهد بود.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، خسرو سرایی گفت: کشورهای پیشرفته با به کارگیری اصول لجستیکی و توسعه های غیرفیزیکی تا 30 درصد ، موفق شده اند ضمن کاهش بسیاری ازهزینه ها، ظرفیت بنادر خود را افزایش دهند.کاهش اسناد، کاهش زمان فرایند انتقال کالا و کاهش هزینه ها در نهایت کل هزینه های تجاری را کاهش می دهد.   
وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به این هدف، باید رویکرد مان از توسعه های فیزیکی بنادر به سمت توسعه های غیرفیزیکی  باشد، اظهار داشت: هماهنگی بین روش های مختلف حمل و نقل توسعه غیر فیزیکی بنادر را به دنبال خواهد داشت به گونه ای که ضمن کاهش هزینه ها، ظرفیت بنادر هم افزایش می یابد.
مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد:  لازم است هماهنگی های لازم در سطوح بالای کشور بین وزارتخانه های مختلف دولتی و کلیه بخش هایی که در زنجیره حمل کالا دخالت دارند ایجاد شود تا در نهایت کشور از مزایای لجستیک بهره مند شود.
وی با بیان اینکه بندر به عنوان یک حلقه مهم در زنجیره لجستیکی  کشور حرکت خود را آغاز کرده است و با بخش های مختلف حمل و نقل کشور هماهنگ شده است، افزود: در همین خصوص چندی پیش یک مانور عملیاتی در بندر امام خمینی( ره)  انجام شد و در این مانور طی یک روز حدود 150 واگن غلات بارگیری شد که در پیشینه عملیاتی این بندر بی سابقه بود.
سرایی گفت: هرگاه هماهنگی های لازم با راه آهن و جاده صورت گیرد، توازن بین کالای ورودی و خروجی به بندر ایجاد و بندر به عنوان محل گذر کالا شناخته می شود.
 وی مهم ترین مشکل فعلی لجستیک کشور را نبود هماهنگی بین روش های مختلف حمل و نهاد های درگیر بیان کرد و اظهار داشت: متاسفانه هنوز به لحاظ نرم افزاری و تبادل اطلاعات الکترونیک ارتباطات مناسب بین همه نهادها فراهم نشده است.   
سرایی همچنین خاطر نشان کرد: به منظور توسعه لجستیک در کشور جلسات بسیار کاربردی  بین بخش های فن آوری اطلاعات( آی تی)  سازمان بنادر و دریانوردی و  راه  آهن ، حمل و نقل جاده ای و گمرک برگزار شده است  و امیدواریم این نقیصه بزودی جبران شود. 

۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲
مانا |
کد خبر : ۴۳,۴۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید