مانور دریایی مقابله با مواد خطرناک و سمی در بندر چابهار برگزار شد وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: رکورد کم سابقه جابجایی بار در بندر شهیدبهشتی چابهار در سال ۹۷/ انتقال کالاهای اساسی سهم استان های شرقی کشور از طریق بندر چابهار/ انجام شش سال فعالیت شبانه روزی برای احداث بندر چابهار دریافت قسط اول ۳۰۰ میلیارد تومانی برای خط آهن چابهار- زاهدان تا چند روز آینده/ خط آهن چابهار- زاهدان تا سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود نقش کلیدی بندر چابهار در تامین کالاهای اساسی استان های شرقی/جایگاه ویژه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در رونق سواحل مکران/تبدیل سواحل مکران به قطب جهانی در گرو توجه به حمل نقل دریایی و ترافیک بار تبادل کالایی بندر چابهار با 10 کشور در 11 ماه گذشته/عدم محدودیت سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در بندر چابهار ضرورت احیا و توسعه صنعت لنج سازی در سیستان و بلوچستان/لزوم راه اندازی مسافرت های دریایی بین بندر چابهار با بنادر داخلی و خارجی/ جاده های پرترافیک استان در اولویت 2 بانده شدن پیام تبریک مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز دانشجو افتتاح 2.5 کیلومتر جاده دسترسی بندر شهید بهشتی با حضور وزیر راه بندر چابهار؛ در ردیف بنادر تراز برتر/راه اندازی خط مسافری دریایی چابهار – مسقط از پایان آذر ماه/ وجود مدرن ترین ترمینال مسافری دریایی کشور در بندر چابهار کسب رتبه برتر توسط بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در اجلاس استانی نماز
کاهش هزینه های حمل و افزایش ظرفیت بنادر با به کارگیری اصول لجستیکی/ نبود هماهنگی بین روش های مختلف حمل؛ مهم ترین مشکل فعلی لجستیک کشور/ کاهش توقف در کل زنجیره حمل  کالا از مبدا تا مقصد
مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: باید به دنبال راهکاری باشیم که توقف در کل زنجیره حمل کالا از مبدا تا مقصد کاهش پیدا کند؛ زیرا کاهش توقف در کل زنجیره حمل به معنی کاهش هزینه صاحب کالا و مصرف کننده نهایی خواهد بود.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، خسرو سرایی گفت: کشورهای پیشرفته با به کارگیری اصول لجستیکی و توسعه های غیرفیزیکی تا 30 درصد ، موفق شده اند ضمن کاهش بسیاری ازهزینه ها، ظرفیت بنادر خود را افزایش دهند.کاهش اسناد، کاهش زمان فرایند انتقال کالا و کاهش هزینه ها در نهایت کل هزینه های تجاری را کاهش می دهد.   
وی با تاکید بر اینکه برای رسیدن به این هدف، باید رویکرد مان از توسعه های فیزیکی بنادر به سمت توسعه های غیرفیزیکی  باشد، اظهار داشت: هماهنگی بین روش های مختلف حمل و نقل توسعه غیر فیزیکی بنادر را به دنبال خواهد داشت به گونه ای که ضمن کاهش هزینه ها، ظرفیت بنادر هم افزایش می یابد.
مدیرکل لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد:  لازم است هماهنگی های لازم در سطوح بالای کشور بین وزارتخانه های مختلف دولتی و کلیه بخش هایی که در زنجیره حمل کالا دخالت دارند ایجاد شود تا در نهایت کشور از مزایای لجستیک بهره مند شود.
وی با بیان اینکه بندر به عنوان یک حلقه مهم در زنجیره لجستیکی  کشور حرکت خود را آغاز کرده است و با بخش های مختلف حمل و نقل کشور هماهنگ شده است، افزود: در همین خصوص چندی پیش یک مانور عملیاتی در بندر امام خمینی( ره)  انجام شد و در این مانور طی یک روز حدود 150 واگن غلات بارگیری شد که در پیشینه عملیاتی این بندر بی سابقه بود.
سرایی گفت: هرگاه هماهنگی های لازم با راه آهن و جاده صورت گیرد، توازن بین کالای ورودی و خروجی به بندر ایجاد و بندر به عنوان محل گذر کالا شناخته می شود.
 وی مهم ترین مشکل فعلی لجستیک کشور را نبود هماهنگی بین روش های مختلف حمل و نهاد های درگیر بیان کرد و اظهار داشت: متاسفانه هنوز به لحاظ نرم افزاری و تبادل اطلاعات الکترونیک ارتباطات مناسب بین همه نهادها فراهم نشده است.   
سرایی همچنین خاطر نشان کرد: به منظور توسعه لجستیک در کشور جلسات بسیار کاربردی  بین بخش های فن آوری اطلاعات( آی تی)  سازمان بنادر و دریانوردی و  راه  آهن ، حمل و نقل جاده ای و گمرک برگزار شده است  و امیدواریم این نقیصه بزودی جبران شود. 

۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۳۲
مانا |
کد خبر : ۴۳,۴۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید