ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
ترسیم افق کاری و اهتمام به پایداری تجارت همه جانبه در راستای موافقتنامه چابهار
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در راستای تسهیل ترانزیت کالاهای کشور افغانستان از طریق بندر چابهار با مدیر عامل منطقه ویژه دوغارون و مدیر کل سرمایه گذاری و روابط بین الملل استانداری خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در نشستی که در مشهد مقدس و با حضور مدیر عامل منطقه ویژه دوغارون و مدیر کل روابط بین الملل استانداری خراسان رضوی برگزار گردید اظهار داشت: ساخت و توسعه بندر چابهار در قالب 5 فاز و با رویکرد ایجاد امکان دسترسی برای کشورهای همسایه محصور در خشکی به آبهای آزاد و به عنوان سوپاپ اطمینان بنادر کشور در دستور کار دولت قرار گرفت که با افتتاح و بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی در سال گذشته ظرفیت این بندر به 8 و نیم میلیون تن ارتقا یافت.
بهروز آقایی افزود: با بازاریابی های صورت پذیرفته شاهد افزایش بیش از 50 درصد کالاهای وارده به بندر چابهار از بنادر مبدأ بصورت مستقیم بودیم که فرآیند تخلیه و خروج این کالاها در کوتاهترین زمان ممکن صورت پذیرفت.
آقایی گفت: مولفه های زمان و هزینه دو رکن اساسی برای تجار و صاحبان کالا می باشد که با اختصاص مشوق های ویژه بندر چابهار توسط سازمان بنادر و دریانوردی، عدم انتظار نوبت تخلیه و بارگیری کشتی ها و همچنین استفاده از تجهیزات مدرن این حوزه، توجه تجار را به این بندر معطوف نموده است.
وی افزود: در حال حاضر بندر چابهار با درافت 16/5- متر می تواند پذیرای کشتی های سایز بزرگ در تمامی فصول بوده که استفاده از این نوع شناورها نیز سبب کاهش هزینه های وارد بر کالا در حمل و نقل دریایی می باشد که این مهم می تواند رقابت پذیری نسبت به سایر بنادر کشور و منطقه ایجاد نماید.
در این نشست مدیر عامل منطقه ویژه دوغارن ضمن تحسین زیرساختهای ایجاد شده در بندر چابهار به تشریح ظرفیتها و پتانسیل های منطقه ویژه دوغارون پرداخت و رفع مشکلات و تسهیل انتقال کالا فی مابین ایران و افغانستان را خواستار شد.
فرامرز سلطانی تصریح کرد: باید تمامی تجار، بازرگانان و مسئولین دو کشور در جهت ایجاد و پایداری تجارت همه جانبه و ترسیم افق کاری در راستای توافق نامه چابهار اهتمام ورزند.
۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ۱۶:۳۳
کد خبر : ۴۳,۵۲۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید