ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد:
پایداری تجارت در راستای موافقتنامه چابهار/ کاهش هزینه و زمان از بندر چابهار
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: ساخت و توسعه بندر چابهار در قالب 5 فاز و با رویکرد ایجاد امکان دسترسی برای کشورهای همسایه محصور در خشکی به آبهای آزاد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در نشستی که در مشهد مقدس و با حضور مدیر عامل منطقه ویژه دوغارون و مدیر کل روابط بین الملل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، افزود: ساخت و توسعه بندر چابهار در قالب 5 فاز و با رویکرد ایجاد امکان دسترسی برای کشورهای همسایه محصور در خشکی به آبهای آزاد و به عنوان سوپاپ اطمینان بنادر کشور در دستور کار دولت قرار گرفت که با افتتاح و بهره برداری از فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی در سال گذشته ظرفیت این بندر به 8 و نیم میلیون تن ارتقا یافت.

وی اظهار داشت: با بازاریابی های صورت پذیرفته شاهد افزایش بیش از 50 درصد کالاهای وارده به بندر چابهار از بنادر مبدأ به صورت مستقیم بودیم که فرآیند تخلیه و خروج این کالاها در کوتاه ترین زمان ممکن صورت پذیرفت.

آقایی گفت: مولفه های زمان و هزینه دو رکن اساسی برای تجار و صاحبان کالا می باشد که با اختصاص مشوق های ویژه بندر چابهار توسط سازمان بنادر و دریانوردی، عدم انتظار نوبت تخلیه و بارگیری کشتی ها و همچنین استفاده از تجهیزات مدرن این حوزه، توجه تجار را به این بندر معطوف کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بندر چابهار می تواند پذیرای کشتی های سایز بزرگ در تمامی فصول باشد. استفاده از این نوع شناورها سبب کاهش هزینه های وارد بر کالا در حمل و نقل دریایی می باشد که این مهم می تواند رقابت پذیری نسبت به سایر بنادر کشور و منطقه ایجاد کند.

در این نشست فرامرز سلطانی؛ مدیر عامل منطقه ویژه دوغارن رفع مشکلات و تسهیل انتقال کالا فی مابین ایران و افغانستان را خواستار شد و تصریح کرد: باید تمامی تجار، بازرگانان و مسئولین دو کشور در جهت ایجاد و پایداری تجارت همه جانبه و ترسیم افق کاری در راستای توافق نامه چابهار اهتمام ورزند.

۱۱ شهریور ۱۳۹۷ ۱۷:۰۲
کد خبر : ۴۳,۵۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید