پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت دهه فجر پهلوگیری اولین کشتی 60 هزار تنی گندم وارداتی در بندر شهید بهشتی چابهار/ورود همزمان ۲ کشتی ۶۰ و ۶۶ هزار تنی کالای اساسی به بندر چابهار تمدید مجوز تطویل موج شکن غربی بندر صیادی رمین نقش کلیدی روابط عمومی در افزایش سهم تجارت بنادر/ بندر چابهار پشتیبان و سوپاپ اطمینان بنادر کشور مسئولان روابط عمومی بنادر باید در تمامی تصمیم سازی های راهبردی حضور داشته باشند/ ظرفیت بی نظیر بندر چابهار برای توسعه کشور/ ضرورت تجهیز روابط عمومی به ابزار و تجهیزات نوین/ توسعه گردشگری دریایی نیازمند تبلیغات وسیع و هوشمندانه تمدید مجوز ساخت دستک رسوب گیر بندر صیادی بریس اولویت ارتقای توان عملیاتی و نقش لجستیکی بندر چابهار آینده بندر چابهار در نگاه رئیس جمهور/نقش کلیدی بندر چابهار در حمل و نقل کشورهای منطقه ضرورت همکاری ایران و هند برای تهیه تجهیزات ساخت بنادر و شبکه ریلی چابهار/ زیرساخت های لازم برای تحقق شبکه ریلی در بندر چابهار وجود دارد بهینه سازی و افزایش ظرفیت خط انتقال برق طرح توسعه بندر شهید بهشتی
واگذاری مالکیتی و دائمی در قرارداد اپراتوری با هندی ها در چابهار صورت نگرفته است/ این قرارداد مشابه قراردادهای بخش خصوصی داخلی است/ متاسفانه برخی به دنبال جوسازی و خودتحریمی هستند/ قراردادهای اپراتوری
دبیر فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی گفت: در قرارداد اپراتوری با شرکت هندی به هیچ وجه واگذاری سرزمینی، مالکیتی و دائمی صورت نگرفته است و این قرارداد مشابه قراردادهای اپراتوری با بخش خصوصی در سایر بنادر کشور است.

حسن خسته بند درباره توسعه بنادر کشور به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره وضعیت حضور اپراتور هندی در بندر شهید بهشتی چابهار و مسائل مختلفی که در این رابطه مطرح می شود، افزود: در ارتباط با حضور اپراتور هندی در بندر شهید بهشتی چابهار باید تاکید کنم که به هیچ وجه واگذاری سرزمینی، مالکیتی و دائمی به شکرت هندی انجام نشده  و اقدام صورت گرفته در قالب قرارداد اپراتوری با بخش خصوصی خارجی است اما  متاسفانه برخی به دنبال جوسازی و خودتحریمی هستند.

 

وی ادامه داد: در همه بنادر شاهد فعالیت بخش خصوصی داخلی در قالب قرارداد اپراتوری هستیم و باید بدانیم که برای اولین بار است که در چابهار بخش خصوصی خارجی در قالب اپراتوری ورود کرده است.

 

به هیچ وجه موضوع واگذاری سرزمینی و دائمی مطرح نیست

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخش خصوصی پس از احراز صلاحیت، شرکت در مناقصه و برنده شدن، نسبت به سرمایه گذاری و انجام امور بر حسب قرار داد اقدام می کند، خاطرنشان کرد: این چنین قراردادهایی در شعاع و با سرمایه گذاری مشخص صورت می گیرد و در چابهار نیز چنین روالی مدنظر قرار گرفته است و به هیچ وجه موضوع واگذاری سرزمینی و دائمی مطرح نیست و تحت شرایط و زمان مشخص در قالب فعالیت اپراتوری پروژه واگذار شده است.

در همه دنیا اپراتوری بنادر وجود دارد

خسته بند با بیان اینکه مشارکت با شرکت هندی در قرارداد اپراتوری بندر شهیدبهشتی چابهار برای اولین بار است که مدنظر قرار گرفته، عنوان کرد: در همه بنادر دنیا چنین رویکردی وجود دارد و در برهه زمانی کنونی که به دلیل تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا بخش خصوصی خارجی جرات حضور در ایران را ندارد اقدام بسیار مناسبی صورت گرفته است و نباید به دنبال خود تحریمی باشیم.

 

وی ادامه داد: این قرارداد به بهبود وضعیت ترانزیتی ایران در منطقه کمک می کند و در راستای اکیدات مقام معظم رهبری و رییس جمهوری به منظور محرومیت زدایی مردم سیستان و بلوچستان، جلوگیری از مهاجرت مردم منطقه، افزایش میزان امنیت و بهبود شرایط است.

 

افزایش سرعت تخلیه و بارگیری و ترانزیت کالا چابهار

دبیر فراکسیون بنادر، دریانوردی و توسعه صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قرارداد مذکور با هندی ها در بندر شهیدبهشتی چابهار مشابه قراردادهای منعقد شده با بخش خصوصی داخلی در سایر بنادر کشور است، اظهار کرد: قرارداد اپراتوری مدنظر با هندی ها در بندر شهیدبهشتی چابهار به عنوان اولین تجربه کشور به منظور فعالیت با یک شرکت خارجی تلقی می شود و مشابه قراردادهای مدنظر با بخش خصوصی داخلی است که قطعا می تواند به افزایش سرعت تخلیه و بارگیری و ترانزیت کالا چابهار کمک کند.

۱۹ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۰۲
کد خبر : ۴۳,۶۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید