مانور دریایی مقابله با مواد خطرناک و سمی در بندر چابهار برگزار شد وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: رکورد کم سابقه جابجایی بار در بندر شهیدبهشتی چابهار در سال ۹۷/ انتقال کالاهای اساسی سهم استان های شرقی کشور از طریق بندر چابهار/ انجام شش سال فعالیت شبانه روزی برای احداث بندر چابهار دریافت قسط اول ۳۰۰ میلیارد تومانی برای خط آهن چابهار- زاهدان تا چند روز آینده/ خط آهن چابهار- زاهدان تا سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود نقش کلیدی بندر چابهار در تامین کالاهای اساسی استان های شرقی/جایگاه ویژه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در رونق سواحل مکران/تبدیل سواحل مکران به قطب جهانی در گرو توجه به حمل نقل دریایی و ترافیک بار تبادل کالایی بندر چابهار با 10 کشور در 11 ماه گذشته/عدم محدودیت سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در بندر چابهار ضرورت احیا و توسعه صنعت لنج سازی در سیستان و بلوچستان/لزوم راه اندازی مسافرت های دریایی بین بندر چابهار با بنادر داخلی و خارجی/ جاده های پرترافیک استان در اولویت 2 بانده شدن پیام تبریک مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز دانشجو افتتاح 2.5 کیلومتر جاده دسترسی بندر شهید بهشتی با حضور وزیر راه بندر چابهار؛ در ردیف بنادر تراز برتر/راه اندازی خط مسافری دریایی چابهار – مسقط از پایان آذر ماه/ وجود مدرن ترین ترمینال مسافری دریایی کشور در بندر چابهار کسب رتبه برتر توسط بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در اجلاس استانی نماز
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر مطرح کرد:
بررسی فعال سازی ناوگان ریلی بندر خرمشهر
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: فعال سازی ناوگان ریلی بندر خرمشهر با حضور ذینفعان و فعالان این حوزه مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد محسنی درباره فعال سازی ناوگان ریلی در بندر خرمشهر، افزود: با حضور ادارات کل گمرک، راه آهن خرمشهر، شرکت های بهره بردار، تجار و صاحبان کالا، ایجاد شرایط لازم برای فعال سازی مجدد ناوگان ریلی بندر خرمشهر، بررسی می شود.

به گفته وی فعال سازی مجدد حمل ریلی در بندر خرمشهر پس از چندین سال رکود و عدم فعالیت، نیازمند همکاری نزدیک همه عوامل تأثیر گذار در این امر است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: در این جلسه ضمن بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقل ریلی در بندر خرمشهر، گزارشی جامع از وضعیت حمل ریلی بندر، آمار عملکرد حمل ریلی، موانع و مشکلات فعالیت، آمار عمده کالاهای ریل پسند، پیش بینی کارشناسی میزان بار محتملی که با ریل قابلیت حمل دارند و دیگر عوامل تأثیر گذار در افزایش سهم ریلی ارائه و بررسی می شود.

محسنی کاهش مصرف سوخت، کاهش سوانح رانندگی و تلفات جاده ای، کاهش تولید آلاینده های زیست محیطی و افزایش بهره وری در حمل و نقل انبوه را از جمله مزایای حمل و نقل ریلی عنوان کرد و افزود: این مزیت ها کل جامعه را منتفع می کند و عاملی برای توسعه اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بندر خرمشهر از جمله بنادری است که از سیستم حمل و نقل چند وجهی برخوردار است، اظهار داشت: بندر خرمشهر از گذشته مجهز به زیر ساخت های ریلی بوده و پایانه جدید ریلی این بندر در سال 93 با اعتباری بالغ بر 125 میلیارد، مجهز به  2/2 کیلومتر خط آهن، 7 هکتار محوطه بارانداز، سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت حمل انواع کانتینر، مصالح ساختمانی و مواد جامد و متصل به شبکه سراسری راه آهن کشور به بهره برداری رسیده است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه امروزه سهم ریل از تخلیه بار در بنادر کشور افزایش یافته است، افزود: امیدواریم فعال سازی مجدد ناوگان ریلی بندر خرمشهر، ایجاد اشتغال و تأثیر مثبت بر زندگی ساکنان منطقه را به همراه داشته باشد.

محسنی خاطر نشان کرد: برگزاری و تداوم نشست های مشترک بین دو مجموعه بنادر و راه آهن به منظور شناخت و انجام تغییرات مورد انتظار برای فعال سازی و متناسب شدن عملکرد شبکه حمل و نقل ریلی درون بندر یک ضرورت محسوب می شود.

 

 

۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶
کد خبر : ۴۳,۶۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید