مانور دریایی مقابله با مواد خطرناک و سمی در بندر چابهار برگزار شد وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: رکورد کم سابقه جابجایی بار در بندر شهیدبهشتی چابهار در سال ۹۷/ انتقال کالاهای اساسی سهم استان های شرقی کشور از طریق بندر چابهار/ انجام شش سال فعالیت شبانه روزی برای احداث بندر چابهار دریافت قسط اول ۳۰۰ میلیارد تومانی برای خط آهن چابهار- زاهدان تا چند روز آینده/ خط آهن چابهار- زاهدان تا سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود نقش کلیدی بندر چابهار در تامین کالاهای اساسی استان های شرقی/جایگاه ویژه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در رونق سواحل مکران/تبدیل سواحل مکران به قطب جهانی در گرو توجه به حمل نقل دریایی و ترافیک بار تبادل کالایی بندر چابهار با 10 کشور در 11 ماه گذشته/عدم محدودیت سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در بندر چابهار ضرورت احیا و توسعه صنعت لنج سازی در سیستان و بلوچستان/لزوم راه اندازی مسافرت های دریایی بین بندر چابهار با بنادر داخلی و خارجی/ جاده های پرترافیک استان در اولویت 2 بانده شدن پیام تبریک مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز دانشجو افتتاح 2.5 کیلومتر جاده دسترسی بندر شهید بهشتی با حضور وزیر راه بندر چابهار؛ در ردیف بنادر تراز برتر/راه اندازی خط مسافری دریایی چابهار – مسقط از پایان آذر ماه/ وجود مدرن ترین ترمینال مسافری دریایی کشور در بندر چابهار کسب رتبه برتر توسط بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در اجلاس استانی نماز
سیاست سازمان بنادر، "ریل پایه کردن" بنادر کشور است

رئیس اداره امور ریلی بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر، ریل پایه کردن بنادر را به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، رضا باقری در جلسه بررسی مشکلات حمل و نقل ریلی بندر خرمشهر اظهار داشت: با توجه به سیاست های ابلاغی برنامه ششم توسعه و تأکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر افزایش سهم ریلی بنادر، سازمان بنادر و دریانوردی سیاست ریل پایه کردن بنادر را مورد توجه قرار داده است.

وی افزود: افزایش حمل و نقل ریلی متضمن افزایش درآمد برای سازمان بنادر نبوده بلکه این سازمان در راستای منافع ملی و اقتصاد کشور حاضر است برای آن هزینه کند.

رئیس اداره امور ریلی بندری سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: به منظور برنامه ریزی و سرعت بیشتر انجام امور در حوزه حمل و نقل ریلی بنادر، سازمان بنادر سال گذشته اقدام به ایجاد اداره کل امور لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی کرد.

باقری با بیان اینکه در حال حاضر 4 بندر کشور مجهز به ریل هستند افزود: عملکرد سالانه این بنادر در حوزه حمل ریلی با رشد 20 تا 25 درصدی همراه بوده و سازمان بنادربه دنبال تجهیز چند بندر دیگر کشور به زیر ساخت های ریلی است.

وی هدف برگزاری این جلسه را احیای راه آهن بندر خرمشهر به عنوان قدیمی ترین بندر متصل به ریل عنوان کرد.

رئیس اداره امور ریلی بندری سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: برای احیای راه آهن بندر خرمشهر نیاز به ترغیب صاحبان کالا وجود دارد و همچنین همیاری گمرک و انگیزه و فعالیت بیشتر راه آهن را نیز می طلبد.

باقری حمل ریلی را حمل سبز نامید و کاهش تصادفات جاده ای و آلودگی زیست محیطی، کاستن از وابستگی به حمل و نقل جاده ای و حفظ تنوع و انعطاف درچرخه تأمین لجستیک داخلی را از جمله مزایای این نوع حمل و نقل برشمرد.

وی با بیان اینکه دو عامل هزینه و زمان برای صاحبان کالا اهمیت بسیاری دارد یادآور شد: با همکاری و همیاری راه آهن و گمرک به دنبال کاهش هزینه ها در مبدأ و مقصد و تشویق بیشتر صاحبان کالا به استفاده از حمل ریلی هستیم.

۶ مهر ۱۳۹۷ ۰۳:۴۸
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۳,۸۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید