ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند/ اولویت سازمان بنادر اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط ریلی/ مطالعات جامع در 12 شهر و 15 بندر  برای تعامل شهر و بندر/ انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندها
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند و اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط سراسری ریلی جزو اهداف و اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،محمدرضا اله یار در جریان سفر دو روزه به بندر چابهار با تأکید بر اینکه بنادر در توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی دارند، اظهار داشت: امروزه توسعه بنادر و تأمین اهداف لجستیکی بر اقتصاد ریل پایه استوار است.

وی با توجه به اهمیت تجارت دریایی و اقتصاد دریامحور اذعان داشت: توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند و اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط سراسری ریلی جزو اهداف و اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه زیرساختی بندر چابهار است.

اله یار افزود: توسعه بنادر با رشد اقتصادی جمعیت پسکرانه تکمیل می گردد از این رو توجه به اشتغالزایی و انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندهای توسعه ای و زیرساخت های بندری دارای اهمیت است.

وی تصریح کرد: با توصیه های وزارت راه و شهرسازی و در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی، نگاه سازمان بنادر و دریانوردی بیش از پیش به تعامل شهر و بندر معطوف گردیده است که در همین راستا مطالعات جامعی در 12 شهر و 15 بندر صورت گرفته است، بر این اساس به عنوان اولین بندر طرح جامع توسعه بندر چابهار مبتنی بر نگاه ریل پایه توسط مشاور طرح ارائه و بررسی خواهد شد.

بهروز آقایی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در این جلسه بیان داشت: نگاه سازمان بنادر به بندر چابهار نگاه ملی است و در این راستا اداره کل بنادر و دریانوردی استان با همکاری سازمان بنادر اقدام به ارائه مشوق ها و تخفیفات تعرفه ای و غیر تعرفه ای به منظور حمایت از صاحبان کالا و سرمایه گذاران و ایجاد ترافیک دریایی و کالایی در این بندر نموده است.

وی با تأکید بر تسریع در مباحث زیرساختی مربوط به ریل ورودی به بندر چابهار و ریل داخلی بندر شهید بهشتی پیش از جانمایی فرصت هایی که در بنادر همسایه وجود دارد؛ توسعه بندر چابهار در پسکرانه را با معطوف داشتن نگاه به آینده بندر و افزایش ظرفیت این بندر به 77 میلیون تن از ضروریات دانست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل های ترانزیت و صادرات، صادرات مجدد پس از فرآوری مواد معدنی و توجه به واردات 95 درصدی کشور افغانستان؛ ایجاد کریدور جاده ای، تأسیساتی، اتصال بنادر شهید بهشتی و کلانتری و تکمیل فاز های طرح توسعه بندر، لازم و ملزوم و نیازمند توجه همه جانبه و تسریع در اجرای این پروژه هاست


۲۰ مهر ۱۳۹۷ ۰۰:۴۹
کد خبر : ۴۴,۰۰۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید