بندر چابهار؛ پیشتاز در زیرساخت های عمرانی/پیشرفت 86 درصدی عملیات استحصال از دریا فاز 2 طرح توسعه بندر شهید بهشتی/ گام بلند بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در توسعه زیرساخت ها حمل یکسره محموله های گندم ترانزیتی کشور هند به افغانستان/نخستین محموله گندم اهدایی هند از طریق چابهار به افغانستان رسید/ ترانزیت 5 هزار تن گندم از دروازه ملل به افغانستان طی 12 روز صادرات اولین محموله ۴۵ هزار تنی مواد معدنی در سال ۹۹ / طوفان کرونا در جهان؛ تخلیه و بارگیری همزمان ۶ کشتی در بندر چابهار تسریع در تأمین تجهیزات استراتژیک بنادر کشور با اولویت بندر چابهار/بندر شهید بهشتی چابهار یکی از 8 پروژه مهم در راستای جهش تولید/ مکان نمایی و نصب رادار هواشناسی در بندر چابهار/ آغاز عملیات اجرایی کریدور لجستیک بندر چابهار اولویت فنی و مهندسی در سال 99 برنامه ریزی برای ارتقای خدمات هواشناسی دریایی در استانهای ساحلی/ بکارگیری روش های نوین و مکانیزه برای تبادل اطلاعات هواشناسی دریایی/ اپلیکیشن های کاربردی مرتبط با هواشناسی دریایی، عملیاتی می شود تکمیل فاز اول لایروبی نگهداری حوضچه و کانال بندر شهید کلانتری چابهار/ برداشت بیش از ۴۰ هزار متر مکعب مواد رسوب شده و دسترسی به عمق مطلوب/ آغاز عملیات لایروبی فاز ۲ و ۳ حوضچه و کانال بندر شهید کلانتری طرح جامع بنادر کشور؛ در مرحله نهایی/ لزوم تحرک جدی برای جبران فوری وقفه پروژه های بنادر کشور به دلیل شیوع کرونا/ تشریح وظیفه ملی سازمان بنادر در حوزه ساخت و سازهای ساحلی/ جمع بندی در مورد ۷۰ میلیون دلار از طرح تحول صنایع دریایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت پهلوگیری و تخلیه همزمان 3 کشتی کالای اساسی در بندر چابهار ارتقاء آموزش و مهارت های تخصصی در حوزه منابع انسانی/برگزاری ۱۶ هزار نفرساعت دوره آموزشی در سال ۹۸/ آغاز دوره های آموزش مجازی مبتنی بر هوشمندسازی در سال 99
عضو هیأت عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیرینایی سازمان بنادر و دریانوردی؛ توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند
مهندس الهیار معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در جریان سفر دو روزه به بندر چابهار در معیت مدیر کل مهندسی عمران و مدیر کل مهندسی سواحل و بنادر سازمان، پروژه راه آهن و مسیر ریل خروجی و داخلی بندر شهید بهشتی را بررسی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، معاون مهندسی و توسعه امور زیرینایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر اینکه بنادر در توسعه اقتصادی کشور نقش مهمی دارند اظهار داشت: امروزه توسعه بنادر و تأمین اهداف لجستیکی بر اقتصاد ریل پایه استوار است.

مهندس الهیار با توجه به اهمیت تجارت دریایی و اقتصاد دریامحور اذعان داشت: توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور را تضمین می کند و اتصال بندر شهید بهشتی به خطوط سراسری ریلی جزو اهداف و اولویت های سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه زیرساختی بندر چابهار است که قطعا با فرمایشات مقام معظم رهبری و دولت بر توسعه محور شرق و تکمیل پروژه احداث راه آهن چابهار محقق خواهد گردید.

الهیار افزود: توسعه بنادر با رشد اقتصادی جمعیت پسکرانه تکمیل می گردد از این رو توجه به اشتغالزایی و انتفاع جمعیت پسکرانه بندر در فرآیندهای توسعه ای و زیرساخت های بندری دارای اهمیت است.

وی تصریح کرد: با توصیه های وزارت راه و شهرسازی و در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی، نگاه سازمان بنادر و دریانوردی بیش از پیش به تعامل شهر و بندر معطوف گردیده است که در همین راستا مطالعات جامعی در 12 شهر و 15 بندر صورت گرفته است،  بر این اساس به عنوان اولین بندر طرح جامع توسعه بندر چابهار مبتنی بر نگاه ریل پایه توسط مشاور طرح ارائه و بررسی خواهد شد.

بازدید مهندس الهیار 4

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در این جلسه بیان داشت: نگاه سازمان بنادر به بندر چابهار نگاه ملی است و در این راستا اداره کل بنادر و دریانوردی استان با همکاری سازمان بنادر اقدام به ارائه مشوق ها و تخفیفات تعرفه ای و غیر تعرفه ای به منظور حمایت از صاحبان کالا و سرمایه گذاران و ایجاد ترافیک دریایی و کالایی در این بندر نموده است.

بهروز آقایی با تأکید بر تسریع در مباحث زیرساختی مربوط به ریل ورودی به بندر چابهار و ریل داخلی بندر شهید بهشتی پیش از جانمایی فرصت هایی که در بنادر همسایه وجود دارد؛  توسعه بندر چابهار در پسکرانه را با معطوف داشتن نگاه به آینده بندر و افزایش ظرفیت این بندر به 77 میلیون تن از ضروریات دانست.

 مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: تکمیل فاز 5 بندر شهید بهشتی، احداث دیوار حفاظت ساحلی و اتصال بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری از ضروریات توسعه بندر چابهار جهت برون رفت از محدودیت ترافیکی و همسو با اهداف پدافند غیر عامل است.

آقایی تصریح کرد: پیش بینی اراضی کافی جهت احداث آزاد راه و خطوط راه آهن جهت جلوگیری از ایجاد معارض در خروجی بندر شهید بهشتی و اراضی پسکرانه متناسب با توسعه بندر از ضروریات اهداف توسعه ای و لجستیکی بندر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل های ترانزیت و صادرات، صادرات مجدد پس از فرآوری مواد معدنی و توجه به واردات 95 درصدی کشور افغانستان؛ ایجاد کریدور جاده ای، تأسیساتی، اتصال بنادر شهید بهشتی و کلانتری و تکمیل فاز 5 طرح توسعه بندر، لازم و ملزوم و نیازمند توجه همه جانبه و تسریع در اجرای این پروژه هاست.

شایان ذکر است در این نشست مباحث مطالعاتی اراضی پسکرانه (لیپار)؛ مصوب در کمیته مدیریت سواحل و بنادر استان، مطالعات آبهای سطحی و امکان سنجی آن، برچیدن اسکله نصب سریع و جانمایی آن مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در جریان این سفر از اسکله های بنادر شهید بهشتی و مسیر پروژه های آزاد راه، احداث راه آهن و گالری خطوط انتقال مواد نفتی و پتروشیمی در معیت مدیر عامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار و معاون ساخت و توسعه آزاد راه های کشور بازدید بعمل آمد.

بازدید مهندس الهیار 3

۲۰ مهر ۱۳۹۷ ۰۹:۰۱
کد خبر : ۴۴,۰۱۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید