هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
تعیین نرخ سوخت شناورها در اختیار سازمان بنادر نیست/ تخصیص یارانه 70 درصدی برای سوخت شناورهای تجاری/ ارائه پیشنهاد حل مشکلات "سوخت سبک و سنگین" شناورهای بزرگ به وزیر نفت
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تعیین نرخ سوخت شناورها در اختیار این سازمان نیست، گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در حال پیگیری جهت عدم افزایش نرخ سوخت شناورها است.

 هادی حق شناس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد نرخ سوخت شناورها، اظهار کرد: مقوله مربوط به نرخ سوخت شناورها را باید به چند بخش شناورهای صیادی، تجاری (شناورهایی که در آب های ایران پیمایش می کنند) و سایر شناورها تقسیم کرد.

وی ادامه داد: شناورهای صیادی مشمول افزایش نرخ جدید سوخت نمی شوند و در مورد سوخت یارانه ای برای موتورلنج های تجاری که در منطقه خلیج فارس و دریای عمان تردد می کنند؛ در این رابطه کلیه مسیرهای متصور توسط سازمان بنادر و دریانوردی تهیه شده و بصورت ماتریس در اختیار شرکت ملی پالایش و پخش قرار گرفته است، که با پیگیری های مستمر و‌جلسات متعدد برگزار شده، به صورت رفت و برگشت معادل ۷۰ درصد سوخت یارانه ای و ۳۰ درصد نرخ آزاد تعلق می گیرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در رابطه با شناورهای بزرگ دو‌مشکل " سوخت سبک و سنگین " وجود دارد که در هر دو مورد علاوه بر مسئله قیمت سوخت، مالکان کشتی ها در رابطه با نحوه توزیع سخت اعتراضاتی دارند که به درستی مطرح شده است، خاطرنشان کرد: براساس مصوبات کمیته ویژه تشکیل شده در سازمان بنادر و دریانوردی با حضور نمایندگان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی، شرکت ملی نفتکش، اتحادیه مالکان کشتی، شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی و معاونت بین الملل وزارت نفت صورت جلسه ای تنظیم و پیشنهادات لازم برای رفع هر دو مشکل به وزیر محترم نفت، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شورای عالی امنیت ملی ارایه شده است و سازمان بنادر و دریانوردی تنها می تواند پیگیری از مراجع ذیربط را در این راستا مدنظر قرار دهد.

حق شناس با اشاره به اینکه نه تعیین نرخ ارز برای شناورها و نه تغییرات مربوط به نرخ سوخت در شناورها اختیار سازمان بنادر و دریانوردی نیست، اظهار کرد: این سازمان با توجه به جایگاهش به عنوان مرجع حاکمیتی دریایی کشور مسائل مربوط به افزایش نرخ سوخت کشتی ها و مشکلات به وجود آمده را به مراجع مرتبط گزارش داده و پیگیری های لازم را جهت عدم افزایش قیمت حمل و نقل دریایی مدنظر قرار داده است.

وی افزود: افزایش نرخ سوخت شناورها مسئله پنهانی نیست و سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری های لازم را در این خصوص در دستور کار قرار داده است، اما مسئله ای که باید به آن اشاره داشت این است که تعیین نرخ سوخت شناورها در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی نیست و نیازمند همراهی دستگاه های متولی امر است و امیدواریم هزینه مربوط به حمل و نقل با توجه دولت افزایش نیابد.

۲۸ مهر ۱۳۹۷ ۰۹:۲۹
کد خبر : ۴۴,۰۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید