ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
افزایش همکاری های بندری و دریایی با کشورهای اتحادیه اروپا/ اراضی پس‌کرانه‌های تجاری سه بندر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی (ره) توسعه می یابد/ رونق حمل و نقل کانتینری بین کشورهای ساحلی خزر/  بندر چاب
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم سمینار آموزشی لجستیک و با حضور ۱۶ نماینده اتحادیه اروپا گفت: امیدوارم با روابط مناسبی که با اتحادیه اروپا داریم همکاری ها در حوزه بندر و دریا روز به روز گسترش پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد، در مراسم سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل که با حضور ۱۶ نماینده اتحادیه اروپا در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، گفت: ایران دارای ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر سواحل در شمال و جنوب است. حدود ۲۳۰ میلیون تن در سال ظرفیت بنادر تجاری ایران است و در حال حاضر سالانه میزان حمل و نقل دریایی در حدود ۳۰۰ میلیون تن مواد نفتی و غیر نفتی است.

وی ادامه داد: ایران از نظر ناوگان تحت پرچم جزو کشورهای مهم منطقه و جهان محسوب می‌شود و ۱.۱ درصد ناوگان جهانی تحت پرچم را به خود اختصاص داده است. این سهم ایران را جزو ۲۰ کشور اول جهان کرده است.

راستاد تصریح کرد: روند فعالیت‌ها و ارتقای حمل و نقل کانتینری رشد خوبی داشته است و در روزهای آینده شاهد تجهیز و تکمیل بندر شهید رجایی به ۱۲ جرثقیل گنتری کرین با ۱۰۴ میلیون یورو سرمایه گذاری و همچنین ۱۵ دستگاه RTG هستیم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر حدود ۳ میلیون تن TEU تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی داشتیم، گفت: برنامه ای توسعه ای ترمینال ۳ بندر شهید رجایی در حال انجام است  و با تکمیل این پایانه ظرفیت این بندر به ۸ میلیون TEUمی‌رسد.

راستاد همچنین با اعلام اینکه ایران از دسترسی دریایی مناسب و محدوده بازار جذابی برخوردار است، یادآور شد: ایران در مسیر مهم دالان‌های ترانزیتی منطقه است و همین موضوع بنادر ایران و سایر شقوق حمل و نقل کشورمان را از نظر توسعه ترانزیتی به کشوری مهم تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: اخیرا با مذکرات صورت گرفته به موافقت‌های خوبی برای توسعه دالان‌های ترانزیتی رسیدیم که موافقت‌نامه با هند و افغانستان در بندر چابهار از جمله آن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بندر چابهار در منتهی علیه جنوب شرقی ایران بندری است که قابلیت تبدیل شدن به محور کانونی شرق را دارد و حلقه اصلی بین کشورهای اقیانوس هند، هند و افغانستان به شمار می‌رود.

وی از تشکیل اولین شورای هماهنگی موافقت‌نامه چابهار خبر داد و گفت: به زودی شاهد حضور اپراتور هندی در بندر چابهار خواهیم بود که با سرمایه گذاری ۸۵ میلیون دلاری و در قالب قرارداد BOT به مدت ۱۰ سال شروع می‌شود.

راستاد ضمن تشریح ظرفیت ها و قابلیت های ایران در زمینه فعالیت‌های دریایی با ۱۶ نماینده اتحادیه اروپا در سمینار آموزشی لجستیک و زنجیره حمل و نقل از توسعه اراضی پس کرانه ای بنادر جنوبی کشور خبر داد و گفت: امیدوارم با روابط مناسبی که با اتحادیه اروپا داریم همکاری ها روز به روز گسترش پیدا کند.

 مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه توسعه اراضی پس‌کرانه‌های تجاری سه بندر چابهار، شهید رجایی و امام خمینی (ره) در دستور کار قرار گرفته است، افزود: حمل و نقل کانتینری بین کشورهای ساحلی خزر رونق می‌گیرد.

۲۱ آبان ۱۳۹۷ ۱۱:۳۶
کد خبر : ۴۴,۳۱۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید