هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
رونمایی از نرم‌افزار پارسی شبیه‌ساز دینامیک دریا با حضور وزیر راه و شهرسازی/ تولید نرم‌افزار بومی در دستور کار سازمان بنادر/ برنامه های سازمان بنادر در راستای عدم وابستگی به نرم افزارهای خارجی
در حاشیه سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی ( ICOPMAS 2018 ) ، نرم‌افزار پارسی شبیه‌ساز دینامیک دریا (PMODynamics) با حضور محمد اسلامی ؛ وزیر راه و شهرسازی و محمد راستاد ؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، رونمایی شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا الهیار ؛ قائم مقام رئیس ستاد  همایش آیکوپمس 2018 ، در راستای رفع نیاز داخلی و عدم وابستگی به نرم افزارهای خارجی،  از سال 1385 تهیه نرم‌افزار شبیه‌سازی پارامترهای دریایی و تولید نرم‌افزار بومی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه نسخه اولیه  نرم‌افزار شبیه‌ساز پارسی دینامیک دریا در سال ۱۳۸۹ در نهمین کنفرانس بین‌المللی ICOPMAS  رونمایی و به جامعه‌ مهندسی دریایی کشور معرفی شد ، افزود: این نرم افزار علاوه بر دریافت تاییدیه شورای عالی انفورماتیک و کسب جایزه آسیایی e-Asia Award ، در پروزه های مهم مطالعاتی در اکثر بنادر کشور به کارگرفته شد و عملکرد و دقت مناسبی را ارائه داده است.
به گفته الهیار ، نسخه دوم این نرم افزار به همراه 4 ماژول و سامانه مرتبط در سیزدهمین همایش بین المللی سواحل، بنادر و سازه های دریایی رونمایی شد که عبارت اند از: سامانه پارسی پیش بینی مشخصه های دریایی؛ ماژول مانورینگ شناور نرم افزار شبیه ساز پارسی دینامیک دریا؛ افزونه کنترل کیفی داده های مشخصه  های دریایی و  نرم‌افزار تصمیم ‌یار بارگیری و تردد کشتی. 
عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی « قابلیت انجام تحلیل‌های جزرومدی و شبیه‌سازی‌ جریان، موج طیفی، دینامیک رسوب و مورفولوژی» ؛ « قابلیت به کارگیری به عنوان نرم افزار مهندسی پیشرفته در مجامع ملی و بین المللی» ؛ « ارائه دقیق ترین نتایج مدلسازی در آبهای ایران » ؛ « بهبود ساختار رابط کاربری، ارتقای عملکرد و سرعت موتور محاسباتی»  و « بازنگری معماری و ارتقای رابط کاربری نرم افزار» از جمله مهم ترین مزیت های این نرم افزار قلمداد می شود.
به گفته الهیار ، هوشمندسازی و استفاده حداکثری از ظرفیت بنادر کشور و  ارتقا ایمنی دریانوردی و همچنین محاسبه و پیش‌بینی پارامترهای دریایی در مسیر تردد کشتی ها در سراسر طول کانال های دسترسی بنادر  با تکنیک‌های جدید محاسباتی ، از دیگر کارکرد های نرم‌افزار پارسی شبیه‌ساز دینامیک دریا محسوب می شود.

۵ آذر ۱۳۹۷ ۱۵:۲۷
کد خبر : ۴۴,۴۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید