ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
۵۰ کنوانسیون بین المللی دریانوردی به تصویب رسیده است/ قوانین دریانوردی به شرطی در دریای خزر قابلیت اجرایی دارد که توسط کشور ساحلی این دریا پذیرفته شده شود/ حفاظت از محیط زیست خزر به عنوان بزرگترین دری
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: قوانین دریانوردی مصوب سازمان بین المللی دریانوردی ( IMO) به شرطی در دریای خزر قابلیت اجرایی دارد که توسط کشور ساحلی این دریا پذیرفته شده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس در حاشیه در چهارمین اجلاس تدوین پروتکل تامین ایمنی دریانوردی در دریای خزر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کنوانسیون  های بین المللی مصوب سازمان جهانی دریانوردی مربوط به آب های آزاد است و بر روی کشتی های متردد در آب های آزاد - به شرط این که به تایید دولت ها برسد و به کنواسیون مربوطه ملحق شده باشند  لازم اجرا است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۰ کنوانسیون بین المللی دریانوردی به تصویب رسیده است، تاکید کرد: در دریای خزر و هر دریای شبیه به خزر، این قوانین و کنوانسیون ها به شرطی قابلیت اجرا دارد که در مراجع رسمی کشور های حاشیه خزر به تصویب رسیده باشد و متناسب با منافع این کشور ها باشد.

حق شناس تاکید کرد: قوانین دریانوردی مصوب سازمان بین المللی دریانوردی ( IMO) به شرطی در دریای خزر قابلیت اجرایی دارد که توسط کشور ساحلی این دریا پذیرفته شده شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر گفت: حفظ ارتقای ایمنی دریانوردی در خزر و حفاظت از محیط زیست آن به عنوان بزرگترین دریاچه جهان اهمیت ویژه‌ای دارد و دستیابی به این هدف اراده جدی و همکاری کشورهای منطقه در اعمال قوانین متحدالشکل را می‌طلبد.

وی افزود: به کارگیری تمهیدات مواجهه با سوانح دریایی و لزوم تبلور عینی منطقه از مسائلی است که در قالب تفاهم‌نامه‌های چندجانبه در ۲ سال گذشته مدنظر قرار گرفته است.

۱۹ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۱۰
کد خبر : ۴۴,۶۲۶

نظرات بينندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید