هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
محمد راستاد، سازمان بنادر و دریانوردی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، تاکید کرد: این سازمان به دنبال تصدی گری و اجرا نیست و باید از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه نگهداری و پشتیبانی در بنادر استفاده کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در همایش سالانه فناوری اطلاعات این سازمان، اظهار کرد: همان گونه که طی سالیان گذشته سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به دستاوردهای مطلوبی رسیده است و بنابر فعالیت رو به رشد این سازمان در کلیه بخش ها، انتظار بر این است که در حوزه ارائه خدمات الکترونیک نیز جهشی مثبت را تجربه کند. 

 

بنادر ایران باید در رقابت با بنادر همسایه به جایگاه شایسته ای برسند

وی ادامه داد: بنادر ایران باید در رقابت با بنادر همسایه به جایگاه شایسته ای برسند که تحقق این هدف مستلزم برنامه مطالعاتی دقیق است و باید نسبت به آن تعهد اجرایی وجود داشته باشد، بنابراین در عملیات بندری باید به دنبال هوشمندسازی و استفاده از امکانات مدرن در راستای ارتقای بهره وری باشیم و در این راستا شرایطی برای مشتریان خدمات بندری فراهم شود که حداقل نیاز به مراجعات حضوری وجود داشته باشد.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در ستاد و بنادر کشور باید کمیته و کارگروه های هوشمندسازی و توسعه دولت الکترونیک احیا شود، گفت: با تصویب و احیای کمیته هوشمندسازی و توسعه دولت الکترونیک؛ سند هوشمندسازی در سه مرحله ارائه و مصوب شد به عنوان سند الزام‌آور در دستور کار قرار گیرد.

 

تاکید بر استفاده از تجربیات بین المللی در مسیر هوشمندسازی بنادر

راستاد با بیان اینکه وعده داده بودیم هوشمندسازی بنادر طی مدت زمانی سه ساله به سرانجام برسد، اظهار کرد: باید از تمامی امکانات بهره گرفت تا طبق برنامه زمانبندی به اهداف تدوین شده دست یابیم که در این رابطه استفاده از تجربیات بین المللی جایگاه بسیار مهمی دارد، در نتیجه باید به جایگاهی دست یابیم که پس از هوشمندسازی؛ در محدوده بنادر تجاری با توجه به سند آمایش مراکز لجستیکی بتوانیم این ساختار را به زنجیره لجستیک تعمیم دهیم.
 
وی با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی باید به صورت یکپارچه عمل کنیم و در یک مسیر گام برداریم، گفت: نکته حائز اهمیت این است که باید هارمونی مشخصی در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات وجود داشته باشد و نحوه ایجاد زیرساخت‌ها، تهیه نرم افزارها و سایر مسائل در چارچوبی منسجم و هماهنگ بین ستاد و بنادر پیش برود.
 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های اصلی این است که پروژه ها بتوانند در قالب برنامه زمانبندی تعریف شده پیش بروند، اظهار کرد: در ارتباط با مسائل مرتبط با قراردادها باید از مکانیسم و ظرفیت های قانونی استفاده کرد و مدیریت قراردادها را در دستور کار قرار داد.
 
به گفته راستاد بنادر اروپایی برای زیرساخت‌های اصلی خود ۸ درصد از کل منابع را پیش بینی کرده اند و در عین حال قرار بر این شده است تا از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۷ میلادی ۴ درصد اعتبارات به زیرساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات و ۴ درصد دیگر به زیرساخت ها در حوزه استارتاپ ها اختصاص یابد، بنابراین باید با الگو گرفتن از مسیر های موفق طی شده در بخش هوشمندسازی بنادر از تجربیات بین المللی به نحو مطلوب استفاده کنیم.
 

ارتقا کیفیت و توسعه زیرساخت در شرایط معمول حرف اول را می زند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ارتقاء دانش یکی از نکات مورد توجه این سازمان است که باید به عنوان اولویت در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: حاکمیت و مردم از سازمان بنادر و دریانوردی انتظار دارند تا در شرایطی که هم اکنون کشور با آن مواجه است بتواند موجب ارتقای رقابت پذیری بنادر کشور شود.
 
راستاد افزود: در شرایط معمول که محدودیت ها وجود ندارد، کیفیت و توسعه زیرساخت ها در بخش رقابتی حرف اول را می‌زند و با توجه به مزیت پسکرانه ای بنادر و وجود بازار مناسب منطقه ای برای کشور باید امکانات و فناوری های مختلف مورد نیاز را تکمیل کرد.
۳ دی ۱۳۹۷ ۱۶:۳۱
کد خبر : ۴۴,۸۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید